Miten laihtua nopeasti 5 kg? Vinkkejä?
Vaatteet ahdistavat ja makkaroita ilmaantunut vyötärölle. Haluan pudottaa ylimääräiset mahdollisiman pian. Onko sinulla vinkkejä tehokkaaseen painonpudotukseen? Sellaisia keinoja jotka olet todennut itse toimiviksi? :)
Kommentit (32)
Irota tyhmä pääsi. Ei, kuten huomaat minulla ei ole tyhmää päätä. Ajattelitko temputella loppuelämäsi?
Joo tuo paskalla käyni toimii, mulla lähti puoli kiloa minuutissa. Mistä näitä pöpejä oikein tulee ;-)
Mä sanon saman kuin eräälle kotimaiselle räppärille oli tokaistu ihmeteltyään samaa asiaa: Leikkaa pää pois.
Kiitos kaikille asiallisille vastaajille! Sain paljon hyviä vinkkejä :) Laihdutan ihan normaalipainon sisällä, 57 kg:sta olisi tarkoitus päästä takaisin 52 kg:oon. Tiedän kyllä itsekin ravitsemuksesta yhtä sun toista. Lähinnä kaipasin potkua persauksille ja käytännön ohjeita. Kaloreiden, hiilareiden yms. laskeminen ei ole ongelma. Tykkään myös erilaisista "säännöistä", kuten syöntikiellosta klo X jälkeen yms. :D
Ap
pitää vain syödä kasviksia ja proteiinia. siinä se on.
Täällä joku puhui paastoamisesta. Kerran jouduin olla viikon rajoitetulla dieetillä tulevan tutkimuksen takia josta 2 vikaa pv pelkällä nestemäisellä dieetillä. Vatsa oli kyllä litteämpi mutta yhtään kiloa ei lähtenyt, aivan ihmeellistä.
Syö lihaa ja eläinrasvaa niin paino alkaa tippumaan kuin itsestään. Tuo 5kg lähtee viikossa.
Paastolla tai kanamunadieetillä lähtee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Syömällä vain vähän ja liikkumalla päivittäin pitkiä lenkkejä (esim. 20 km pyöräilyä) viisi kiloa lähtee parissa viikossa.
Tai sitten ei. Riippuu lähtöpainosta.
Olen nyt syönyt 24pv 1000kcal/pvä ja painoa lähtenyt 2,3kg huolimatta 2-4h rankasta fyysisestä työskentelystä ja enimmillään 12km lenkeistä
Vierailija kirjoitti:
Kovin tiukka karppaus ei sovi minulle. Olen koittanut muinoin useamman viikon ajan ja kärsin koko ajan kuvotuksesta. Rasvaiset karppiruoat alkoivat myös silloin pidemmän päälle ällöttämään, eivätkä vieneet edes nälkää kuin hetkeksi. Sen sijaan karsin kyllä ns. höttöhiilarit. Kaurapuuroa aion syödä kohtuudella, samoin näkkäriä ja hapankorppua :) Ap
Ei karppaus tarkoita ällörasvaista. Esim "8 vkoa" kuurissa pääpaino on kasviksissa. Toki se kaali ja paprika alkaa tökkimään jossain vaiheessa.
Itse otan lusikallisen oliiviöljyä/pvä sellaisenaan tai salaatissa koska rasvaa ei tule tarpeeksi muuten. Syön normiruokaa vhh nykyään
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:44"]
Kuluta enemmän kuin syöt. Se on erittäin helppoa.
[/quote]Ja miten tuo erotus lasketaan? Erittäin helppoa?
Selvitä peruskulutuksesi - ns koomakulutus. Itsellä 1280kcal.
Sen alle kun syöt ja liikut reippaasti laihdut
Mistä painosta lähdet tiputtamaan? Ts onko 5 kg reipasta ylipainoa vai normaalipainon sisällä kertynyttä ylimääräistä?
Minulla on toiminut Dukan dieetti, paino tippui ja pysyi poissa useamman vuoden. Sitten alkoi vähän stressavammat ajat ja kielsin itseltäni painon vahtaamisen, kun vaikeina aikoina on niin helppo vajota laihduttamisen maailmaan ja näennäiseen itsekontrolliin.
Dukan dieetin perusajatuksena on, että ihmisen on vaikea motivoitua järkevään laihduttamiseen. Siksi onkin tosi raju. Toisaalta se on myös helppo, koska vain sallittuja ruokia voi syödä, rajoituksetta. Dieetin alkuun syödään vain rasvattomia proteiineja. Niistä on tosi vaikea saada kasaan yli 1000 kaloria päivässä. Paino tippuu nopeasti ja laihduttaja motivoituu jatkamaan.