Eikö Suomessa tosiaankaan reagoida bensan hintaan?
Ei tee hallitus mitään eikä kyllä kansalaiset kapinoi.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Pitkasta aikaa kavin suomessa ja tankkasin. Meni lahes 200e. Kylla hymyilytti. Itse kinusitte, etta maksoi mita maksoi kunhan Putin karsii.
Naen vaan, etta tyossakayvat karsii. Sossulanasukkaat saavat tietenkin kohta jonkun korotuksen tukiinsa.
Naulan kantaan, kunhan Putin kärsii.
Boikotoin bensa-asemia!
;)
Halvaltahan tuo nyt tuntuu.
Ilman Venäjää sama hinta tuntuisi pahemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa näistä vastauksista suomalaisten tunnekylmyyden. "Ei koske minua, ei siis kiinnosta".
Miksi pitäisi. Jos on itse nähnyt vaivaa sen eteen, että voi elää ilman autoilun kustannuksia. Ei sinunkaan tarvitse välittää minun asuntolainastani. Jokainen tekee omat valintansa.
Näin on. Ennen oli totta, että asiat vaikuttavat toisiinsa, mutta nykyisin riittää, kun on mielipide, että mikään ei vaikuta mihinkään.
Viva la revolution kirjoitti:
Ei koska tämä totalitaristinen maa missä ei ole enää mielipiteen vapautta ja sananvapautta ja perustuslaillisia oikeuksia purettiin etenkin koronahysterian avulla näppärästi... medioissa vain yksi sanoma sallitaan ja kaikki muu estetään...
ensin sanoma oli koronahysterian aikana se että kaikkien pitää ottaa koronarokote varsinkin jotta koronahysterialla rahastus jatkuu, koronarokote joka ei suojaa koronalta eikä estä koronan leviämistä ja jolla todettiin olevan lukuisia vaarallisia haittavaikutuksia, mutta media toisti vain yhtä sanomaa, ”ottakaa rokote ja rokote pakotetaan kaikille myös pienille lapsille”... mitään muuta mielipidettä ei sallittu...
ja toisena sanomana on ollut että ”tämä on maailman onnellisin maa” uskokaa kun me sanomme niin, ja jos yrittää sanoa että - mutta kun täällä kaikki maksaa enemmän kuin missään muualla maailmassa yhteensä ja että ihmiset ovat täällä hyvin onnettomia ja köyhtyvät jatkuvasti ja ovat toistensa kimpussa ja enemmän sekopäisiä kuin koskaan ennen ja lapset voivat henkisesti huonommin kuin koskaan ennen niin sellaista mielipidettä ei suvaita.... on vain yksi sallittu mielipide, ”me olemme maailman onnellisin maa, uskokaa kun valtio ja media niin sanovat”...
Kanadassa kun tehtiin protesti koronarokotteiden pakottamista vastaan niin samaa protestia kun yritettiin Suomessa niin kyseinen protesti mustamaalattiin tarkoituksella aivan täysin kaikissa medioissa ja estettiin mm. pääsyt Helsinkiin... täällä ei siis protestoida missään asiassa se ei ole eliitin etu lainkaan... ei ole siis mitään järkeä yrittää protestoida täällä…
Pohjois-Koreasta järjestetään kuulemma kurssimatkoja Suomeen kun he opiskelevat totalitarismin rakentamista vielä tehokkaammin kuin mitä he itse ovat pystyneet… 😉
Jep jep. Ja nythän pelle-Niinistö ja puolueiden puheenjohtajat tekivät jonkun julkilausuman missä toivottiin kansan yhtenäisyyttä. Kuitenkin tammikuussa samat kuspäät suunnittelevat lakeja joilla ihmisiä mielivaltaisesti vain suljetaan yhteiskunnasta. On tuon varmaan hölmöimmät jo unohtaneet, mutta itse en. Silloin kun yhteiskunta kääntyy omiaan vastaan, ei ole koskaan seurannut mitään hyvää. Eikä nytkään.
Siinä voi seniili-idiootti olla ihmeissään kun rintama kääntyykiin idästä suoraan eduskuntatalon portaille.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, ettei täällä tajuta ongelmaa.... Kaikki hinnat nousee, kun energia nousee. T.ap
Sähköautoilijoiden vajaaälyisyys taitaakin olla sit aika yleistä kun noita kommentteja heiltä lukee. Ei mene heille kaaliin että jos esim diesel maksaisi 10E litra. Mikä olisi tavaroiden hinta kaupoissa? Ja moniko henkilö menisi enää töihin ollenkaan jos ei rahat riitä edes polttoaineisiin. Mutta mitäpäs nuilla asioilla on väliä. "Saa maksaa vaikka 10E/litra minulla on sähköauto ja hymyilyttää" Jos se jatkuva sähköllä toimivan paskakasan sisällä oleminen aiheuttaakin jotain ongelmia ajatteluun?
Bensa oli 2012 ja 2013 melkein yhtä kallista. Itse asiassa, jos oletettais vaikka 2% inflaatio, niin nyt olisi halvempaa kuin silloin.
1.8 x 1.02^10 = 2.19
Miksi juuri NYT sitten pitäisi herätä, eikä 10 vuotta sitten? Njet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, ettei täällä tajuta ongelmaa.... Kaikki hinnat nousee, kun energia nousee. T.ap
Mulle on ihan sama miten paljon nousee jos sillä saadaan venäjä polvilleen.
Ihan samalla lailla siinä menee suomalaiset mummot, vaarit, sairaat, opiskelijat, osa-aikaiset työntekijät ym ym polvilleen. Mutta mitäpäs sillä on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoilijoiden vajaaälyisyys taitaakin olla sit aika yleistä kun noita kommentteja heiltä lukee. Ei mene heille kaaliin että jos esim diesel maksaisi 10E litra. Mikä olisi tavaroiden hinta kaupoissa? Ja moniko henkilö menisi enää töihin ollenkaan jos ei rahat riitä edes polttoaineisiin. Mutta mitäpäs nuilla asioilla on väliä. "Saa maksaa vaikka 10E/litra minulla on sähköauto ja hymyilyttää" Jos se jatkuva sähköllä toimivan paskakasan sisällä oleminen aiheuttaakin jotain ongelmia ajatteluun?
Oijoijoi! Happamia, sanoi kettu XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla lailla siinä menee suomalaiset mummot, vaarit, sairaat, opiskelijat, osa-aikaiset työntekijät ym ym polvilleen. Mutta mitäpäs sillä on väliä.
Parempi vähän pienemmällä talouskasvulla kuin mummot raiskattuna ja sairaalat pommitettuina, vai mitä olet mieltä?
Pjotr taas touhukkaana. Hjuva poika, saat kaalia.
Rekkapenat kuvittelee että jos dieselin hinta nousee 10% niin maitopurkin hinta nouseen 200%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi vähän pienemmällä talouskasvulla kuin mummot raiskattuna ja sairaalat pommitettuina, vai mitä olet mieltä?
Vähän pienemmällä talouskasvulla? Jos hallitus oikeasti haluaisi auttaa suomalaisia niin polttoaineiden pumppuhinnat olisi jo laskenut ihan samalla lailla kuin muissakin maissa. Miksi päätökset syntyy sekunnissa silloin kun rahaa tungetaan ulkomaille? Ja sitten ei liikene mitään kun suomalaiset ovat perse auki. Miksi muut maat saavat tehtyä päätöksiä kansalaistensa hyväksi mutta suomessa ei onnistu? Vai mitä olet mieltä?
Olen reagoinut. Nyt käytän julkisia, ennen työmatkat 20min nyt 1h
Vierailija kirjoitti:
Rekkapenat kuvittelee että jos dieselin hinta nousee 10% niin maitopurkin hinta nouseen 200%
Ja sähköautovajakit ja muut viherituhipit luulevat että maitopurkin hinta pysyy samana jos dieselin hinta moninkertaistuu..
Maksan vaikka tuplat, jos sillä päästään venäjästä irti.
Vihreää unelmaa että kukaan ei liiku autolla ja muutenkin elää elämänsä kävelymatkan säteellä niin eihän Vihreät feministit näe mitään väärää siinä että bensa maksaa aivan järkyttävän paljon
Kyllä se hinta tasaantuu ja kääntyy laskuun, kun ei enää käy kaupaksi. Niin ne markkinat toimii ja parempi, ettei hallitus lähde tähän puuttumaan. Olis käytännössä sotaveroa suoraan putlerin kassaan.
FB:ssa on ryhmä, jossa ainakin aiheesta keskustellaan ihan asiallisesti ja kapinoidaan tätä loputonta autoilijan riistoa, mutta ilmeisesti keinot tehdä mitään konkreettista on loppujen lopuksi aika vähissä.
Olihan talvella torviprotesteja, mutta ne jäivät alkavan sodan jalkoihin ja mediassa lähinnä naureskeltiin maalaisille, jotka tulevat kaupunkiin autonruttanoillaan tööttäilemään.
Luulen, että keinot vaikuttaa päätöksiin vaatisivat lähinnä vallankumouksen tai jotain todella radikaaleja tempauksia.
Tällä hetkellä ihmiset protestoivat korkeintaan irtisanoutumalla pienipalkkaisista töistään ja jättäytyvät tukien varaan elämään. Siihenhän meitä kannustetaan, koska vain köyhimpiä luvataan tukea.
Mielestäni Suomea vaivaa tällä hetkellä joku suurempi tyhmyys tai kyky tehdä mitään yhteiskuntaa hyödyttäviä päätöksiä. Ilmastosta vouhkataan ja rahaa syydetään järjettömästi kehitysmaihin.
Luulen, että Suomi kaipaa vaan fiksumpia päättäjiä ja vahvaa johtohahmoa, jolla on kokonaisnäkemys mihin suuntaan asioita tulee järkevästi viedä. Näitä odotellessa vaivumme taantumaan sekä henkisesti että taloudellisesti.
Miksi pitäisi. Jos on itse nähnyt vaivaa sen eteen, että voi elää ilman autoilun kustannuksia. Ei sinunkaan tarvitse välittää minun asuntolainastani. Jokainen tekee omat valintansa.