Eikö Suomessa tosiaankaan reagoida bensan hintaan?
Ei tee hallitus mitään eikä kyllä kansalaiset kapinoi.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään syytä reagoida. Hintaa pitäisi nostaa nopealla tahdilla 6-12€/l.
Sähköautolla ajeleva
Kun vielä ei ole sähkötraktoreita tai sähkömaatalouskoneita, niin tämä ajattelu konkretisoituu jo ensi kuussa, osin jo parin viikon päästä. Sähkötraktoriton maanviljelijä ei koe kovinkaan kannattavaksi laittaa viljansiementä maahan, kun hänen pitäisi maksaa siitä itse 200€ Hehtaarilta tukien ja syksyllä mahdollisesta sadosta saadun mahdollisen myyntihinnan saamisen jälkeen.
Maksaisisitko itse työnantajallesi siitä, että käyt työssä sähköautollasi?Maanviljelijät on aina valittamassa.
En ole maanviljelijä.
Huomaa, ettei täällä tajuta ongelmaa.... Kaikki hinnat nousee, kun energia nousee. T.ap
Maalaiset ovat vuosikaudet pilkanneet asumistani neukkukuutiossani. Kai he voivat maksaa vaikka bensan ja dieselin muodossa siitä, että voivat asua laadukkaammin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään syytä reagoida. Hintaa pitäisi nostaa nopealla tahdilla 6-12€/l.
Sähköautolla ajeleva
JEPJEP.... kohta nakki napsahtaa. Et kauaa ajele halvalla . Pian tulee vero sähköautoille, jolla kompensoidaan se menetetty verontulo valtiolle , jonka bensanhinnassa on menettänyt. Mitä enämpi on sähköautoja, aina pikemmin tuo tulee. Ei valtio jätä sievoista summaa ottamatta kun on mahdollista.
Naurappa sitten
Vierailija kirjoitti:
Huomaa näistä vastauksista suomalaisten tunnekylmyyden. "Ei koske minua, ei siis kiinnosta".
Kyllä se sitten alkaa kiinnostelemaan kun nyhtökauralatte maksaa 20€/2dl
Vertailun vuoksi Espanjan hallitus laski juuri polttoaineiden hintoja 20 sentillä/litra
Korkeimmillaan dieselin hinta karkasi muutama viikko sitten 1,89 euroon litralta, kun se vielä viime kesänä maksoi keskimäärin 1,30 euroa litralta. Halvimmillaan naftaa sain silloin 1,17 euron litrahintaan.
Kaksi ja puoli viikkoa sitten alkanut kuljetusalan lakko vauhditti hallituksen päätöstä puuttua polttoaineiden hintakehitykseen. Tämän viikon keskiviikkona Espanjan keskushallinto tiedotti, että kaikkien polttoaineiden hintoja lasketaan 20 senttiä litralta ja päätös tulee voimaan perjantaina.
Valtio kustantaa alennuksesta 15 senttiä ja öljy-yhtiöt viisi senttiä litralta. Samalla hallitus ilmoitti, että se laittaa huoltamot tarkkailun alle, etteivät ne nosta hintojaan keinotekoisesti.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a1a05249-8bab-41df-ac08-06dff5b38b59
Se veroraha tarvitaan nyt mm. sairaanhoitajien palkkoihin ja kehitysapuun, joten olkaa hiljaa.
Bensa maksaa kansa innoissaan kirjoitti:
En reagoi bensanhintaan. Ei autoa joten puolestani bensa saa maksaa vaikka 10€/l. Hymyilen kun katson huoltoasemien ja kylmäasemien hintoja.
Varsin yksinkertaista kuvitella että tämä iskee ainoastaan autoilijoiden lompakkoihin. Ei järin fiksua ollenkaan, eipä kyllä yllätäkään.
Sen naurettavan biokomponentin sekoitusvelvoitteen voisi jättää nyt pois toviksi. Nostaa aivan turhaan dieselin hintaa 50c/l ja vaikuttaa paljon kaiken muunkin hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Sen naurettavan biokomponentin sekoitusvelvoitteen voisi jättää nyt pois toviksi. Nostaa aivan turhaan dieselin hintaa 50c/l ja vaikuttaa paljon kaiken muunkin hintoihin.
Se biokomponentti on kotimaista.
Venäjän öljystä on päästävä eroon.
Juurihan hallitus lisäsi ilmastorahaa.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan hallitus lisäsi ilmastorahaa.
Niin mutta afrikkaan.
Hintojen nousemisesta on puhuttu paljon ja tällä kertaa usea syy on ihan maalaisjärjellä ymmärrettävissä. Hintojen nousu on tällä kertaa globaali ilmiö eikä johdu Suomen omasta politiikasta. Mitä vastaan tässä siis pitäisi kapinoida? Markkinataloutta? Pitäisikö veroja nostaa, jotta verorahoja voitaisiin käyttää hintojen alentamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa näistä vastauksista suomalaisten tunnekylmyyden. "Ei koske minua, ei siis kiinnosta".
Kyllä se sitten alkaa kiinnostelemaan kun nyhtökauralatte maksaa 20€/2dl
En juo nyhtökauralattea, ei kiinnosta.
Perussuomalaisethan kävivät sotevaalit bensan hinta kärkiteemanaan, mutta reisille meni.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto, en reagoi.
Syötkö kaurapuuroa? Alkaa kauran hintaan vaikuttaa myös tuo polttoaineiden hinta. Tuleehan sulle töpselistä sähkö?
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on vaikka kuinka paljon asioita, jotka järkyttävät minua enemmän kuin bensan hinta. Ei tulisi mieleenkään ruveta kapinaan sellaisesta.
Tähänhän ne luottavat että kansa maksaa kun nyt niin kovin Ukrainan sota järkyttää. Näytetään sille Putinille maksamalla Putinin hintapomput hymysuin.
Sen hintaan vaikuttavat bensan hintaa isommat asiat enemmän.