Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä teidän mielestänne anoreksia johtuu?

Vierailija
03.04.2022 |

Tuli mieleen toisesta ketjusta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin koulussa ja en uskaltanut mennä ruokalaan syömään. Olin päivät syömättä, kotona sitten ahmin illat. Tämä ainakin osittain on syynä minun suömishäiriööni.

22/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä kysyä tällaista maallikoilta?

Eivätköhän psykiatrit tiedä. Lue muutama nykyaikainen lastenkasvatusopas, jos haluat ennaltaehkäistä. Läsnä kannattaa olla ja tukea lasta. Tunnetaidot ovat tärkeitä. Traumat pitää käsitellä. Itsetuntoa tulee kehittää kannustamalla lasta haastamaan itseään, asettamaan tavoitteita ja uskomaan itsensä. Toisaalta pitää varoa, ettei mene ylisuorittamisen puolelle.

Monen toimintakykyisenkin aikuisen kannattaisi mennä psykoterapiaan, niin lapset voisivat varmasti paremmin.

Kyllä kysymys on mielestäni ihan aiheellinen. Tykkään myös siitä, että otsikossa kysytään mistä anoreksia vastaajan mielestä johtuu, eikä että mistä anoreksia johtuu, vaikka noilla ei ehkä syvemmässä tarkastelussa hirveästi merkityseroa olisikaan. Mutta anoreksien tieteellinen tutkimuskin perustuu intuitiivisiin hypoteeseihin ja käsityksiin, ja kysymyksellä voidaan myös kartoittaa sitä, mistä ihmiset ajattelevat anoreksian johtuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi