Parisuhteessa vaikeaa miehen kanssa, joka ei ilmeisesti välitä.
Olemme mieheni kanssa seurustelleet 3 vuotta. Hän puhuu kokoajan ristiriitaisesti yhteen muuttamisesta esim. "Voit muuttaa eka tähän minun luokseni" Ja sitten seuraavassa lauseessa valittaa sitä miten vuokrasopimus pitäisi uusia.
Hän nyt sanoi, että 3 vuoden seurustelun jälkeen on vieläkin muka liian kiire muuttaa yhteen, että liian nopeaa toimintaa...
Hän on muutenkin lopettanut yhteydenpidon ja siihen sanoi "Miksi pitää yhteyttä jos ei ole asiaa. " Mielestäni naisystävälle voisi pitää yhteyttä ilman asiaakin, esimerkiksi vaikka ihan ilmoittaa että pyörii mielessä tai kysellä päivän kuulumisia tms.
Hän ei ole kiinostunut lainkaan milloin minulla on vapaata, häntä ei kiinosta kysellä milloin nähtäisiin seuraavan kerran eikä edes pyytää minua minnekkään. Tuntuu, että hänen mielenkiintonsa minua kohtaan on täysin loppu ja olisin yksin tässä sihteessa, koska me ei nähtäisiin eikä pidettäisi yhteyttä jos minä en tekisi kaikkea tätä suhdetta kohtaan.
Keskustelu ei auta, koska hän suuttuu ja alkaa raivoamaan tai viestitse jättää vastaamatta.
En haluaisi eron olevan ainoa vaihtoehto, mutta ansaitsisin miehen, joka olisi kiinostunut minusta, sekä haluaisi tavata minua ja kyselisi itse minulta milloin voitaisiin nähdä, että se en olisi aina minä, joka tekee kaikki parisuhteeseen kuuluvat asiat.
Kommentit (48)
Voisimmepa me naiset täällä koota voimamme ja selvitä näistä eroista yhdessä. Yksinäisenä on vaikea riuhtaista itseään irti kieroutuneista kuvioista.
Hae vaan ne tavarat ilman sen kummempia selittelyjä. Mieshän on jo ilmaissut, että ei halua suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, minä ehdin muuttamaan yhteen tällaisen tyypin kanssa ja kuvioon liittyy vielä lapsiakin. Nyt toivon, etten olisi muuttanut. Jokapäiväinen välinpitämättömyys syö itsearvostuksen ja on aiheuttanut minulle jo masennuksen. Aina kun itse olen valmis eroamaan, mies ei suostukaan siihen. Minulla ei ole voimia vaatia ja taas homma jatkuu. Elämästäni on tullut painajaista josta en pääse irti.
Unohda yhteenmuutot ja pakota itsesi eroamaan. Rakkautesi kuolee kyllä ajan myötä ja siinä vaiheessa olet tyytyväinen irtiottoosi.
Sinä et tarvitse miehen lupaa erotaksesi. Hommaat oman asunnon, keräät kamasi ja muutat pois.
Tässä tapauksessa vain ap kokee olevansa parisuhteessa. Veikkaan että mies kokee olevansa sinkku.
Käyttäjä41985 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkea aika etsiä oikea seurustelukumppani. Eli jätä sika. Tuohon ei kannata jäädä roikkumaan, kuten itsekin hyvin ymmärrät.
Kyllähän minä sen ymmärrän, on vain paha kun rakastaa ihmistä todella paljon ja ei haluaisi uskoa, että toisen mielenkiinto on loppunut kokonaan.
Ehkä kyse ei ole rakkaudesta vaan sen hyväksymisestä, että tässä kävi näin. Olet kolmessa vuodessa ehtinyt rakentaa paljon haaveita ja unelmia ja tulevaisuuden suunnitelmia, ja suret niiden romuttumista. Tilanteeseen voi liittyä myös häpeää, yksinäisyyden pelkoa ja monia muita tunteita. Voi mukana olla vielä rakkauttakin, mutta en usko, että se on se, mikä tekee lähtemisen vaikeaksi.
Miksi sitten pyytää sinua muuttamaan luokseen? Ei taida itsekään tietää mistään mitään. Ristiriitaista käytöstä. Voi olla joku depiskausi menossa tai jotain kamalaa tapahtunut, mikä syö häntä, mutta ei raaski sulle kertoa.
Voi se suhde muuttua takaisinkin ihanaksi. Oli sillä syynsä aikoinaan tykätä sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minä ehdin muuttamaan yhteen tällaisen tyypin kanssa ja kuvioon liittyy vielä lapsiakin. Nyt toivon, etten olisi muuttanut. Jokapäiväinen välinpitämättömyys syö itsearvostuksen ja on aiheuttanut minulle jo masennuksen. Aina kun itse olen valmis eroamaan, mies ei suostukaan siihen. Minulla ei ole voimia vaatia ja taas homma jatkuu. Elämästäni on tullut painajaista josta en pääse irti.
Unohda yhteenmuutot ja pakota itsesi eroamaan. Rakkautesi kuolee kyllä ajan myötä ja siinä vaiheessa olet tyytyväinen irtiottoosi.Sinä et tarvitse miehen lupaa erotaksesi. Hommaat oman asunnon, keräät kamasi ja muutat pois.
Onneksi minulla siis on oma asunto. Tavaroitani vain on kertynyt sinne, kun piti muuttaa hänen kanssaan siihen.
Ala arvostaa itseäsi ja lähde.