Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka odottaa asuntojen hintojen laskua?

Vierailija
03.04.2022 |

Myyjien ahneus on räikeää. Lainanhoito vaikeutuu korkojen noustessa ja inflaation syödessä ostovoiman..

Onko täällä muita jotka odottaa asuntojen hintojen laskua?

Vaihtoehdot

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla muuta vaihtoehtoa ole jos joskus jonkun järkevän asunnon haluan ostaa.

Vierailija
2/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla muuta vaihtoehtoa ole jos joskus jonkun järkevän asunnon haluan ostaa.

Miksei? Mikä sinua estää säästämästä nyt ja ostamasta kun saa edullisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vastausta hölmöön argumenttiin.

Vierailija
4/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin ajattelit saavasi asunnon edullisimmin? Historiasta kun ei voi lukea mitään, koska asuntojen hinnat ovat vain kerran sadan vuoden aikana alentuneet reilusti. Eli ei ole käyrää, että 20 tai 30 vuoden jälkeen ne romahtavat.

Pörssikään ei suoraan heijastu, ei aina. Pörssi tippui 2008, niin silloin asunnot hieman halpenivat. Mutta kun se tippui 2020, niin se ei heijastunut asuntoihin.

Vierailija
5/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudiskohteiden hinnat on lähtemässä käsistä raaka-ainepulan vuoksi. Rakentaminen voi jopa tyssätä. Tämän vuoksi asuntojen tarjonta vähenee entisestään ja jo olemassa olevien asuntojen hinta nousee. Ostaisin mieluiten nyt jos tarve on. Mutta vain sen verran uuden kohteen ettei remonttihuolia ole, koska myös remontointi maksaa nyt paljon. Jos hinnat laskee, vain niiden, joissa on isot remontit edessä.

Vierailija
6/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin ajattelit saavasi asunnon edullisimmin? Historiasta kun ei voi lukea mitään, koska asuntojen hinnat ovat vain kerran sadan vuoden aikana alentuneet reilusti. Eli ei ole käyrää, että 20 tai 30 vuoden jälkeen ne romahtavat.

Pörssikään ei suoraan heijastu, ei aina. Pörssi tippui 2008, niin silloin asunnot hieman halpenivat. Mutta kun se tippui 2020, niin se ei heijastunut asuntoihin.

1989 kun venäjän kauppa tyrehtyi, niinkuin nyt myös suomen vientikumppaneilta. Romahti hinnat 60% ensimmäisen 6kk aikana. Lisäksi viime vuodet hintatilastot on perustuneet välittäjien itseilmoittamiin hintoihin. Eli eivät ilmoita hinnanvedätys tarkoituksessa alempia hintoja ollenkaan sinne tilastoon.

Vierailija
7/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudiskohteiden hinnat on lähtemässä käsistä raaka-ainepulan vuoksi. Rakentaminen voi jopa tyssätä. Tämän vuoksi asuntojen tarjonta vähenee entisestään ja jo olemassa olevien asuntojen hinta nousee. Ostaisin mieluiten nyt jos tarve on. Mutta vain sen verran uuden kohteen ettei remonttihuolia ole, koska myös remontointi maksaa nyt paljon. Jos hinnat laskee, vain niiden, joissa on isot remontit edessä.

Suomessa on asuntoja tyhjillään ennätysmäärä. Eli 15% asuntokannasta on tyhjillään. Moni on ostanut tai jättänyt tyhjilleen keinottelumielessä.

Vierailija
8/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti

Vierailija
9/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaatio nostaa hintoja ja korkoja.

Ap, et sinä osta asuntoa koskaan. Sinä asut vuokralla etkä muuhun pysty.

Vierailija
10/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aattelin myydä nykyisen. Ahne kun olen niin voitolla.

Vierailija
11/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostajia on jonoksi asti, niin eihän ne hinnat alene.

Kun kovasti odotellaan, niin laskua ei tule.

Vierailija
12/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntojen hintoja ei inflaatio nosta, päinvastoin syö mahdollisuuden ison lainan kuukausieriin. Muuten olet oikeassa. En pysty näillä hinnoilla ostamaan.

Vierailija
13/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljäs omistusasunto. Monesko ap:llä

Vierailija
14/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi tuuri, kun otettiin laina 10v sitten. Lähes koko laina-aika ollut ennätyspienet korot.

Vierailija
15/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntojen hintoja ei inflaatio nosta, päinvastoin syö mahdollisuuden ison lainan kuukausieriin. Muuten olet oikeassa. En pysty näillä hinnoilla ostamaan.

Isot lainat on köyhien juttu. Minulla on ollut lainaa asunnosta max. 50 000 €. Nykyään ei pennin jeniä.

Ostaa pienen, remontoi, myy, ostaa isomman.

Ei tietysti onnistu sinulta. Viimeksi myin 6 huoneen uudehkon omakotitalon, itse rakennetun. Ostin käteisellä uuden ja rahaa jäi ylikin.

Vierailija
16/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just aattelin myydä nykyisen. Ahne kun olen niin voitolla.

Kannttaa myydä kun saa omaisuuden asunnon myynnistä ja sitten odottaa että saa saman puoleen hintaan.

Vierailija
17/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla odottavan aika pitkä. Omat sijoitusrahastot ovat jo toipuneet täysin Ukraina kriisistä. En kyllä tajua itsekään miksi. Suomi rahastot eivät välttämättä ole vielä nousseet kokonaan kuopasta.

Vierailija
18/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan että löytyy jostain muuttotappioalueelta tai oikein syrjästä talo pilkkahintaan. Sellainen mistä halutaan vain eroon. Sitten jos löytyy niin ostan sellaisen lomamökiksi. Ei mielellään naapureita huutoetäisyydellä. En nähkääs halua kuulla ketään.

Vierailija
19/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi tuuri, kun otettiin laina 10v sitten. Lähes koko laina-aika ollut ennätyspienet korot.

Me ostettiin 14v sitten. Alussa oli niin isot korot, lähes 5% että sen mukaan mitoitettiin lainamäärä mutta laskivat muuttamassa kuukaudessa kuin lehmänhäntä ja sit koko tää aika saatu nauttia näistä mitättömistä koroista. Marginaalikin on 0,3%. Nyt ei edes haittaa vaikka korot nousisivatkin kun niiden osuus kuukausierästä on niin pieni. Alussa maksettiin lähes tulkoon pelkkää korkoa. Lainaa on jäljellä 60t

Vierailija
20/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi