Paljonko juot vettä päivän aikana?
Itse juon varmaan yli viisi litraa, onko siitä jotain haittaa? Mulla on kumma tapa juoda koko ajan hanan ohi mennessä ja lisäksi on koko ajan vesipullo mukana joka paikassa
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:49"]Tarpeeksi
[/quote]
Eli?
Ehkä yhteensä litran. Juon kun on jano. En tajua turhan vedenjuonnin ideaa. Mua ärsyttää tyypit, jotka kulkee vesipullon kanssa, ihan kuin just kuolisi janoon jos ei ole joka toinen minuutti litkimässä. Hermostuttavaa kun esim. leffassa tai töissä kokouksessa pitää renkuttaa sitä vesipulloa edestakaisin ja kulautella koko ajan.
On haittaa, jos juo liikaa. Googleta, niin saat tarkempaa tietoa. Ehkä kovasti urheilevalle, joka hikoilee paljon, voi 5 litraa olla sopivasti.
Noin 3 litraa "normipäivänä" urheillessa menee varmaan pari litraa enemmän.
Ihan naurettavaa lipitellä sitä vettä ja ravata kusella vartin välein. Juot ja syöt sillon kun siltä tuntuu. Pieret millioin huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:52"]
Ehkä yhteensä litran. Juon kun on jano. En tajua turhan vedenjuonnin ideaa. Mua ärsyttää tyypit, jotka kulkee vesipullon kanssa, ihan kuin just kuolisi janoon jos ei ole joka toinen minuutti litkimässä. Hermostuttavaa kun esim. leffassa tai töissä kokouksessa pitää renkuttaa sitä vesipulloa edestakaisin ja kulautella koko ajan.
[/quote]
Mua kans ärsyttää toi ilmiö. Eihän me missään saharassa olla. Lisäksi AINA joku pudottaa sen pullonsa lattialle jossain vaiheessa. JOKA PÄIVÄ!
3-4 litraa. Mulla tulee jano usein. Tottumiskysymys varmaan, koska lapsena join hädin tuskin litran. Runsas vedenjuonti on itse asiassa hyvä juttu, koska se ehkäisee virtsatietulehduksia. Mulla on rakenteellinen taipumus niihin.
Aivan liian vähän, noin litran verran päivässä korkeintaan. Olen tosi huono juomaan vettä tai mitään muutakaan.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:01"]3-4 litraa. Mulla tulee jano usein. Tottumiskysymys varmaan, koska lapsena join hädin tuskin litran. Runsas vedenjuonti on itse asiassa hyvä juttu, koska se ehkäisee virtsatietulehduksia. Mulla on rakenteellinen taipumus niihin.
[/quote]
Ja vesipullo mulla on aina mukana, koska joskus roska ärsyttää kurkussa niin, etten pysty kuin yskimään ja itkemään ilman vettä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:57"]Ihan naurettavaa lipitellä sitä vettä ja ravata kusella vartin välein. Juot ja syöt sillon kun siltä tuntuu. Pieret millioin huvittaa.
[/quote]
Mä juon 3-4 litraa päivässä. Käyn vessassa ehkäpä 3-6 tunnin välein. Ei rakon pidätyskyky ole riippuvainen juodun veden määrästä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:57"]Ihan naurettavaa lipitellä sitä vettä ja ravata kusella vartin välein. Juot ja syöt sillon kun siltä tuntuu. Pieret millioin huvittaa. [/quote] Mä juon 3-4 litraa päivässä. Käyn vessassa ehkäpä 3-6 tunnin välein. Ei rakon pidätyskyky ole riippuvainen juodun veden määrästä.
[/quote]
Ymmärrän jos olet urheilija tms. Muussa tapauksessa tuo läträäminen on aivan turhaa. Saat jo ruoasta todella paljon vettä kehoosi.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:57"]Ihan naurettavaa lipitellä sitä vettä ja ravata kusella vartin välein. Juot ja syöt sillon kun siltä tuntuu. Pieret millioin huvittaa. [/quote] Mä juon 3-4 litraa päivässä. Käyn vessassa ehkäpä 3-6 tunnin välein. Ei rakon pidätyskyky ole riippuvainen juodun veden määrästä.
[/quote]
Ymmärrän jos olet urheilija tms. Muussa tapauksessa tuo läträäminen on aivan turhaa. Saat jo ruoasta todella paljon vettä kehoosi.
[/quote]
Ehkäisee virtsatietulehdusta.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:48"]
Itse juon varmaan yli viisi litraa, onko siitä jotain haittaa? Mulla on kumma tapa juoda koko ajan hanan ohi mennessä ja lisäksi on koko ajan vesipullo mukana joka paikassa
[/quote]
Kyllä rasittaa ehdottomasti munuaisia tuo määrä. Eli suosittelen vähentämään.
Ja eikö rasita käydä pissalla jatkuvasti? Kyllä tuo määrä tarkoittaa jo tiheää käymistä. Rakko vetää puoli litraa kerrallaan. Enemmänkin kyllä tarvittaessa, mutta sitten on epämiellyttävä olo eli kunnon pissahätä.
Mä juon liian vähän, korkeintaan kaksi lasillista päivässä, mutta kun ei janota, niin ei tule juotua. Päätä särkee usein varmaan nestevajauksen takia. Lisäksi mulla on munuaiskiviä, joten ehdottomasti enemmän pitäisi juoda. Kun saisin edes sen litran menemään, niin olisin tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:07"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:57"]Ihan naurettavaa lipitellä sitä vettä ja ravata kusella vartin välein. Juot ja syöt sillon kun siltä tuntuu. Pieret millioin huvittaa. [/quote] Mä juon 3-4 litraa päivässä. Käyn vessassa ehkäpä 3-6 tunnin välein. Ei rakon pidätyskyky ole riippuvainen juodun veden määrästä. [/quote] Ymmärrän jos olet urheilija tms. Muussa tapauksessa tuo läträäminen on aivan turhaa. Saat jo ruoasta todella paljon vettä kehoosi. [/quote] Ehkäisee virtsatietulehdusta.
[/quote]
Sulla on jotain muutakin pielessä, jos kusemattaoleminen aiheuttaa yksistään jotain oireita ja tulehduksia, Tottakai kannatta lasi tai pari ottaa sillon tällöin. Monen litran lipittäminen sen sijaan on ihan turhaa touhua.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:07"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:57"]Ihan naurettavaa lipitellä sitä vettä ja ravata kusella vartin välein. Juot ja syöt sillon kun siltä tuntuu. Pieret millioin huvittaa. [/quote] Mä juon 3-4 litraa päivässä. Käyn vessassa ehkäpä 3-6 tunnin välein. Ei rakon pidätyskyky ole riippuvainen juodun veden määrästä. [/quote] Ymmärrän jos olet urheilija tms. Muussa tapauksessa tuo läträäminen on aivan turhaa. Saat jo ruoasta todella paljon vettä kehoosi. [/quote] Ehkäisee virtsatietulehdusta.
[/quote]
Sulla on jotain muutakin pielessä, jos kusemattaoleminen aiheuttaa yksistään jotain oireita ja tulehduksia, Tottakai kannatta lasi tai pari ottaa sillon tällöin. Monen litran lipittäminen sen sijaan on ihan turhaa touhua.
[/quote]
Niin mulla onkin. Selitin tuossa aiemmassa kommentissa.
Tarpeeksi