Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpparin vajaatoiminta ja kaulan oireet

Vierailija
21.09.2015 |

Mulla on ollut vuoden verran todettuna kilpirauhasen vajaatoiminta ja tähän asti lääkityksellä on saanut oireet hyvin kuriin. Nyt kuitenkin lähiaikoina mulla on paino noussut ihan tajutonta vauhtia taas, vaikka syömiset ja liikunnat on pysyneet samana. Kaulan seutu ja naama on aivan turvonnut, tuntuu kuin leuan ja rintakehän välissä olisi vaan sellainen joku panssari ja olo on koko ajan epämukava. Samaten kaulaa kutittaa ihan hervottoman paljon ja joudun ihan raapia. En ole ennen kokenut tätä että lääkityksen aikana oireet tulevat takaisin tai pahentuvat niin en kai mä ole aivan väärässä jos ajattelen että oireet on tullu takaisin? Muistan ainakin että kaulaa turvotti tosi paljon ennen lääkitystä. Tuntuu että ei enää muista miltä ne oireet tuntui kun voin niin pitkään hyvin tossa välissä. Välillä myös tuntuu että en saa kunnolla henkeä. :( Lääkäriaikaa varmaan varailemaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Koska viimeksi kontrolloitu arvot?

Vierailija
2/11 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On otettu viimeksi huhtikuussa, jolloin TSH oli 0.19 ja T4V 15. Nostin kolmelle päivälle viikossa annosta ja nyt on menty siitä asti sillä. Tuntuu että ihan jo tämän päivän aikana nämä kaulan oireet on pahentuneet. Onneksi on labraan lähete, mutta saa varmaan odottaa lääkäriaikaa taas viikkoja, jotta edes kuulee ne arvot. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmelle päivälle viikossa? Mikä annostus? Mitkä oli lähtöarvot. TSH on hyvä mutta T4V matalahko.

Vierailija
4/11 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs minua vaivaa kun vajaatoimintaa ollut lääkitys jo 10v mutta nyt viime aikoina on alkanut limaa kertyä nieluun kovasti. Yskähtelen ja "kurnuttelen" koko ajan ja pistelyäkin on.

Vierailija
5/11 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 0,75 mikrogrammaa neljänä päivänä ja kolmena sitten 1 mg. Eli periaatteessa sen vähän alle puoli vuotta ollut toi annos. Lähtöarvot oli lääkitystä alottaessa TSH 4,1 ja T4V 10.

Vierailija
6/11 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mulla on koko ajan ollut tuota limaa ja krakomista. Lääkitys ollut nyt jonkun 2,5v. Samoin silmät ei tunnut "paranevan" kuivuudestaan. Mutta se mikä on vähentynyt, niin tuo jatkuva ruuan vetäminen väärään kurkkuun. En tajunnutkaan että sekin oli yksi oire, kunnes huomasin, että se on poistunut.

Vierailija
7/11 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:07"]

Syön 0,75 mikrogrammaa neljänä päivänä ja kolmena sitten 1 mg. Eli periaatteessa sen vähän alle puoli vuotta ollut toi annos. Lähtöarvot oli lääkitystä alottaessa TSH 4,1 ja T4V 10.

[/quote] Vaatinee kyllä annoksen nostamista.

Vierailija
8/11 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kilppariparkaa!!! Miten se toimii vajaasti? Ei syö enää vai? Liikkuuko kuitenkin? Onhan sulla lämpölamppu (tarpeeksi kuuma) ja uv-valo?

Vierailija
9/11 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Struuma?

Vierailija
10/11 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:07"]Syön 0,75 mikrogrammaa neljänä päivänä ja kolmena sitten 1 mg. Eli periaatteessa sen vähän alle puoli vuotta ollut toi annos. Lähtöarvot oli lääkitystä alottaessa TSH 4,1 ja T4V 10.
[/quote]

Annoksesi lienee kuitenkin 0,1 mg...

Vierailija
11/11 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh joo siis 0,1 mg :D Aina menee sekasin nuo yksiköt.