Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiviikkoon LOKAKUU!!

04.10.2006 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereillä jo pitkään..

Ottaa päähän.

Vauva repii mun sisuskalut ulos, tuntuu inhottavalta.

Paremmalla tuulella kirjoittelen enempi.

C 37+6

Vierailija
2/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yot menee taallakin huonosti ei ka juurikaan saa nukuttua. Supistelee, ei loydy hyvaa asentoa ja uni vaan loppuu viimeistaan aamu neljalta=( No, ei ole enaa monta yota...

Tanne ei mitaan ihmeelista kuulu. Supistelee valilla aika napakastikin, mutta muuten kai vointi niin hyva kun nyt enaa olla voi. Kampaajalla kavin eilen ja nyt on tukka kunnossa jos ei ihan heti vauvan syntyman jalkeen ole aikaa menna. Ja ompahan kiva kun valokuvissa nattina... Isovanhemmat odottaa kuvia heti sahkopostiin ja meinasivat pysytella hereilla siihen asti, etta soitetaan taalta. On siis vahan ennen puolta yota suomen aikaa tuo ennustettu saapumisaika.

Eipa muuta, paitsi etta onnea hirmuisesti kaikille jo vauvautuneille!!!

Millian ja pikkuneiti 37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. kauhea väsymys on ja ilma kiertää mahassa :(

toissa iltana tuli ekat kunnon kipeät supistukset mutta loppuivat sitten kesken ja eilen ei tullut mitään merkkiäkään et aikois syntyä.

Oli kuitenkin jo kiinnittynyt kun neuvolas kävin..

ahdistavaa tämä odottaminen vaikka kyllähän arvasin et yli taas mennään ja varmaan reippaasti :(

Nyt aamu kaffe. tsemppiä kaikille!

T:Hexu ja poju rv 40+2 (40+1)

Vierailija
4/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana synnytyskertomus S-I:llä... Onnea vielä kerran pikkuisesta pojasta.

Eilen illalla tuli oikein kunnon kipeitä supistuksia. Kävelin ympäri kämppää ja ajattelin jo soittaa lapsenvahdille ja varoitella että lähtö varmaan tulee kohta. Mutta sitten ne TAAS lanntuivat ja katosivat kokonaan. RAIVOSTUTTAVAA!!!!!! Yöllä muutama supistus ja nyt aamulla myös. Siis ei voi muuta sanoa kuin että todella puduttavaa ja väsyttävää. Mieli maassa.... Mäkin palailemn myöhemmin jos olis parempi mieli.

Mamseli rv 38+3

Vierailija
5/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset supistukset (3-7min. välein) herättivät klo.03 ja jatkuivat aina nyt 8 asti.. Viideltä tuli kokonainen limatulppa :) Kävin jo kuuden aikaan lenkillä hakemassa vauhtia, mutta ei auttanut... Neuvolareissu taitaa olla taas parin tunnin päästä edessä... :/

A & Kirppu h39+6

Vierailija
6/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AXELARALLA taitaa olla lähtö edessä viimeistään laskettuna aikana! :) Kerää vaan voimia nyt jos vähäksi aikaa taukoaa, ei tuosta enää kauaa voi mennä.

CAMELOTILLE jaksutsemppejä, mua niin harmittaa että olet joutunut jo niinpitkään kärsimään huonosta olosta. Toivottavasti jaksat sitten sinne synnytykseen asti kuitenkin, toivotaan että nämä etukäteen edes vähän parantaisi kohdunsuun tilannetta ja sitä kautta helpottaisi asioita.

(.) - Nukuin 8:20 asti!!! JEEE!!!! :) :) :) Nukuin ylivoimaisesti parhaan yön ainakin viikkoon, siis melkein kahdeksan tuntia unta! Esikoinenkin nukkui ja mieskin oli nukahtanut aamulla sohvalle...

Meillä tosiaan LAPSENVAHTIONGELMA sitten ratkesi, kirjoittelin eilen ihan sika myöhään pinoon siitä. Eli äiti palaa mökiltä kaupunkiin, koska yllättäen heidän vuokraisäntänsä ilmoitti että myy heidän asuntonsa. On heillä 3kk irtisanomisaikaa mutta ilmeisesti pitää kuitenkin selvitellä asioita. Totta puhuen luulen, että äidillä on myös vähän huono omatunto siitä että lähti niin kauas näin lähellä synnytystä ja sitten kun sen isän kanssa oli ongelmaa... mutta no ihan sama minulle, olen vaan helpottunut että vahti on saatavilla.

Olen muuten ihan tasavarma että nyt kun äiti kotiutuu niin mun synnytysenteet loppuu siihen ja menee ainakin laskettuun :) Ei kyllä nyt tänään taas haittaisi ollenkaan kun on niin hyvä olo hyvin nukutun yön jälkeen. Illalla nukkumaan mennessä särki mahaa hirveästi ja alkoi pelottaa, että EN HALUA SYNNYTTÄMÄÄN. Kun se sattuu niin hiivatisti! No en onneksi vielä joutunut :) Näin kuitenkin unta, jossa syntyi tyttövauva, samannäköinen kuin esikoinen mutta isompi nenä, eikä oikein suostunut maitoa ottamaan vaan halusi mieluummin ottaa tuttia. Hmm :)

No mutta sellasta täältä, olen tosiaan niin hyvällä tuulella ettei tosikaan. Tekisi mieli taas lähteä pihalle mutta taitaa kyllä olla niin märkää että jää väliin.

Hyvää keskiviikkoa itse kullekin!

Coe rv 37+3

P.S. MIANNI on tainnut käydä hakemassa nyytin, kun ei eilen näkynyt?

Vierailija
7/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa voimat ihan loppu! flunssa vie muutenkin vähäiset energiat.. lapsi huutanut kokoaamun suoraa huutoa kun on niin kurja olla ja sitten lisäksi pitää kokeilla kaikki kiellett paikat ja pakko kieltää ja siitäkös tuo pikkutyyppi vasta riemastuukin!!

camelotille paljon jaksamisia!

kyllä alkaa kaikilla jo synnytys lähestyä..niin monella ennakoivia merkkejä ja kaikenlaista kremppaa ja vaivaa...

itellä tuntuu että ei se lähtö tule varmaan koskaan!!! tänään tasan 39 viikkoa, enkä kyllä tosiaan luullut että näin pitkälle tullaan!

vauva on tänään parin päivän rauhallisuuden jälkeen puskenut jalkojaan masun läpi oikein kunnolla, ihanaa toisaalta,vaikka sattuukin, eipä tarvitse liikkeiden vähyyttä tuskastella!

vauva pyörii mielessä kokoajan!

..no enpä jatka valitusta enempää..

voimia kaikille viimeisiin päiviin! (tai viikkoihin,kauhea ajatella että itelläkin voi mennä vielä yli 3 viikkoa maksimissaan...)

ja onnea vielä vauvautuneille ja synnytttämään lähteneille!

fiikuan ja mytty rv 39 tasan!!!

Vierailija
8/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva ei varmaan synny koskaan... Olin eilen lääkärillä ja vauva on kuulemma tooosi ylhäällä (ihan kun en ite ois huomannut tästä närästyksestä ja ahdistavasta olosta kun ei saa kunnolla hengitettyä, heh) ja kohdunsuu vielä ihan kiinni. Noh, kuukauden päästä on 42 viikkoa täynnä niin kaipa ne sillon viimeistään käynnistää ellei mitään muuten tapahdu, huoh!

Ei kyllä oo mitään kiirettä synnyttämäänkään kun pelottaa... Toisaalta taas sit se ois ohi eikä tarttis enää panikoida (ja pystyis taas hengittämään!)

Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille ja uusia vauvauutisia innolla odotellen... :)

merileijona 37+5

Vierailija
9/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläpä monella taas merkkejä lähestyvästä synnytyksestä! Mulla kun ei mitään havaittavissa..

Just eilen neuvolassa katottiin että milloin menen sitten yliaikaiskontrolliin ja millon viimeistään käynnistetään. Ei kovin lohduttavaa! Todettiin vaan että olis kiva mulle jos saisin edes kerran kokea sen että sais ite lähteä synnyttämään. No saas nyt nähdä, kuin käy. Ei tosiaan supparin supparia..

Olo aika raihnanen, liitoskivut vaivaa varsinkin liikkeelle lähtiessä. Ja kauhee kuumuus vaivaa öisin! Muuten ei tosiaan tarttis yöllä nousta mutta pakko käydä juomassa.. Hiki on niin kauhee... Sittten ei meinaa saada enää unta.

Tosiaan, onkohan Mianni jo synnyttämässä/synnyttänyt? Pianhan sekin kuullaan sitten.

Jaksuja kaikille vaivaisille kanssaodottajille! Loppu häämöttää.. Suppareita kaikille niitä haluaville!

Sanna ja baby rv 39+1

Vierailija
10/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea noita synnytyskertomuksia. Niihin niin eläytyy ihan äysillä kun tietää että suunnilleen sama on pian itselläkin edessä. Tosin meille ei vielä luultavasti pariin viikkoon tämä vauveli synny. Just kävin neuvolassa ja vauva on edelleen korkeella ja pää heiluu. Ei oo kipeitä supistuksia ollut, muuten kyllä supistelee, koska masu kovettuu. Terkkari teki sisätutkimuksen ja vähän oli paikat pehmenneet ja kohdunkaula hieman lyhentynyt joten ehkä sitten kuitenkin on jotain hyötyä noista ei-kipeistä supistuksistakin ollut. Hb oli noussut (nyt 126) eli rautatabletit ovat auttaneet. Paino oli noussut tasan kilon viikossa, huh. Ei silti mitään huolta kuulemma. Verenpaineet ok (116/65).

Mieskin tuli su-iltana Suomeen ja jotenkin tää alkuviikko on mennyt ihan sekaisin kun on tuosta johtuen eri päivärytmit jne. Toisaalta ärsyttää kun herra vaan haukottelee ja makaa päivät pitkät, mutta kyllä mä toisaalta tiedän, että aikaerosta toipuminen vie oman aikansa. Onneksi lapset on nyt ihan isin lapsia ja isin pitää tehdä kaikki, äiti ei saa auttaa. Mä pääsen nyt vähän helpommalla. Ajaeltiin lähteä viikonlopuksi appivanhempien luo n. 100km:n päähän. Ei tuo vauva kuitenkaan vielä ensi viikonloppuna synny ja vaikka syntyiskin niin äkkiähän tuolta ajaa tänne omaan sairaalaan synnyttämään. Tosin synnytyssairaala on sielläkin. Vähän kyllä pelottaa että jos lapsivesi alkaa mennä ja tuo pää on korkeella niin täytyy sit mennä ambulanssilla sairaalaan. Täytyis kai tehdä pitkiä kävelylenkkejä ja keikutella lantiota, jos ne auttais vauvan laskeutumiseen. Ei vaan hirveesti houkuttele ulkoilemaan tuo sateinen ilma.

Gallupeista muistan vain pari. Eli MIEHEN JUOMISESTA näinä kriittisinä aikoina: Mä en ainakaan anna ton ukkelin juoda paria saunaolutta enempää. Täytyy olla ajokunnossa jos tulee äkkilähtö sairaalaan. Tai vaikka ehkä joutuisinkin ambulanssilla menemään, niin en silti halua, että mies haisee viinalle ja on kännissä synnytyksessä. Parempi jäädä kokonaan hommasta pois, jos on kännissä. Tosin ei tuo mies nyt varmaan muutenkaan täällä ollessa innostu juomaan koska kaverit on muualla. Ei oo tapana yksin kännejä vetää ja muutenkin harvoin (onneksi). Tosin su-iltana kiersin miehen kaukaa, koska haisi viinalle ym. Oli koko lentomatkan juonut olutta ja varmaan päälle vielä syönyt ruokaa jossa oli valkosipulia. Mun eka kommentti oli kun nähtiin parin kk:n tauon jälkeen: " hyi mikä haju!"

VAUVAN TEKONIMESTÄ: Tällä vauvalla ei ole ollut mitään nimeä. Eipä tainnut olla noilla meidän muillakaan lapsilla.

Omaa napaa taas tuli...Jaksamisia muille lokamasuille!

MaryJ ja poju 39+5

Vierailija
11/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkään ei paljon uutta; muutama supistus yöllä ja aamulla, vaan ei sen kummempaa. Yöunet on jostakin syystä parantuneet, nukuin tänään kymmeneen!!! =O Vaikka pari kertaa nousin vessaan ja näin välillä jotain kammounta, yhtään en enää muista, mitä. Yöhikoilu vaivasi täälläkin kamalasti aikaisemmin, mutta viimeisen viikon aikana se on loppunut.

Iltapäivällä neuvola, sekin tuntuu jotenkin turhalta ravata siellä joka viikko, kun paineet ja muut on yleensä pysyneet ihan samoina. Vaikka onpahan jotain ohjelmaa.

On niin hassua, kun kaikki kaverit ja muut ihmiset joita tapaa, aina muistaa sanoa " ensi kerralla kun nähdään, teillä varmaan on jo vauva" tai " onnea nyt sitten synnytykseen" , eikä itsestä yhtään tunnu, että se olisi vielä lähipäivinä ajankohtaista. Mun mummo soittaa joka ikinen päivä, ymmärrän kyllä että se on innoissaan (toinen lapsenlapsenlapsi), mutta ei voi mitään, että rassaa. Unohti mun synttäritkin (jotka siis oikeasti on vasta huomenna kyllä) täpinöissään, mutta täytyy antaa anteeksi, kun mummo itse täyttää sentään 90v. tämän kuun lopussa.

Muuten olo on ihan ok, selkää juilii ja illalla poikkeuksetta närästää inhottavasti, mutta muuten ei valittamista. Jaksua Fiikunalle flunssan ja Coelle huonon olon ja kaikille muillekin kaikkien vaivojen kanssa!

Ketsup ja Into 39+2

Vierailija
12/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut Nazulle ja Iirikselle!!! Isosti!!!

Ihanaa, että niin moni on jo saanut vauvan, synnytykset menneet hyvin ja terveitä lapsia tullut! :)

Ketsup

Vierailija
13/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin jo koulusta kotiin,supisteli niin inhottavasti etten jaksa istua siellä..Ja onhan tämä jo raskasta herätä kuuden jälkeen sekä viedä lapset (3kpl) tarhaan.

Neuvola kahdelta,sitä ennen otan päikkärit.

Mä olen kyllä niin turvonnut ,ihan kamalaa.

Coe,samanlaisia mietteitä täällä..Toivon että syntyis jo mutta pelkään sitä kipua.Ois kivempaa olla tietämätön kaikesta siitä.

Kylläpä supistaa jo kivan kipeästi,ai.

Meinaiskohan pyrkiä ulos yksiöstään ?

Mianni varmasti on laitoksella =)

Päivänjatkoja !

Wades & Natika 38+1(ultran mukaan jo 39+1)

Vierailija
14/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa sitten eilen illalla ja yöllä TOSI kipeänä. En taidakaan uusia samanlaista kävelylenkkiä ennen kuin vauva on masun tällä puolen. Eikä saanut yhden ainuttakaan supistusta aikaiseksi, että turhaan kärsin....

Yö meni tosiaan sitten tunnin välein heräillessä (taas) ja jouduin vessassakin käymään ainakin 5 kertaa. Onneksi mies on niin sikeäuninen, ettei ollut kuullut mun ähinöitä ollenkaan ;) On tainnut jo tottua niihin viimeisen viikon aikana, kun on taas pitkästä aikaa ollut yöt kotona. Toisaalta mä kyllä vähän odotan, että olis taas yön töissä, että saisin vähäsen sitä " omaa" aikaa, mut onhan se kyl mukavaa tietää vielä tässä vaiheessa, että on kotona, jos lähtö tulee.

Tännekin luvattiin sadetta koko päiväksi, eikä oikeen sitten huvita tehdä mitään. Jos sitä vaikka kävisi vähän kaupungilla kaupoissa pyörimässä, ennen kuin lapset tulee koulusta ja eskarista.

Tsemppiä Axelaralle, ei kyllä voi enää mennä kauaa, kun sullakin nyytti kainalossa!

Ja Miannilla taitaa tosiaan olla hakemassa nyyttiään, kun ei ole kuulunut!

Tuike ja vaavi rv 39+5

Vierailija
15/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi edellistä synnytystä käynnistyneet sellaisen irtoamisella.Oli iso ja verinen.Edellisessä meni reilut 3h. siitä niin vauveli oli jo maailmassa =)

Vierailija
16/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan sitten pukkas, voi kökkö =(( Mä olen yleensä kerran vuodessa kipeä ja useimmiten tuo on ollut juuri lokakuussa eli tää ei tee poikkeusta.

Eilen ei ainakaan mittari näyttänyt lämpöä, mutta olo ei todella ole paras mahdollinen.

Oottekos mitään flunssatroppeja käyttäneet....Saako Panadol Hottia muutoin juoda?

VAUVA on tosiaankin nyt rauhoittunut aika lailla!!! Eilen oli koko päivän suht hissukseen ja illalla sitten kun menin nukkumaan niin oli hetken aikaa Suht vilkas, mutta ei mitään verrattuna edellisiltaseen. Oli heittänyt pyllynsä toiselle puolella eilen, mutta nyt on taas " vakkariasennossa" =)

Tosin hiljasta on nyttenkin, jotain pientä muljahtelua silloin tällöin.

On kyllä niin turhauttavaa, kun ei suppareita sitten tule vaikka mitä tekisin=/ Täytyy sanoa, ettei ole minkäänlaista hajua minkälainen se OIKEA supistus sitten on eli yllärinä tulee ja uskon, että alkavat aika äkäseen sitten joskus kun alkavat. Toisaalta ajattelen, että on aina se mahis, että menee lapsivedet. Kyllähän mun masua supistelee(on kivikova) päivittäin ja pitkästikin, mutta siihen ei liity juurikaan mitään kipua. Lenkillä käydessä ehkä on kyse kivuliaasta supparista, mutta sekin on sellasta pitkäaikasta...plaah.

Mitenkäs muutoin ONKO SILLOIN HETI LÄHDETTÄVÄ LAITOKSELLE, kun vedet menee vai voiko rauhassa tehdä lähtöä? Jos vesien menon jälkeen alkaa supparit niin onko niissä sama sääntö kuin " ilman vesien menoa" ..että säännöllisiä 2 tuntia, väli 10min tai alle?

Jukra kun on pimeetä, masentavaa ilmaakin....Lenkillekään ei oikein uskalla lähteä, kun kerta on kipeenä eli sillä tavalla niitä suppareita ei voi metsästää täällä..Eli ei auta kuin vaan odotella =)

PALJON on vauvoja jo tullut, vaikka on vasta 4.10. =) Morena on varmasti myöskin nyytinhakureissulla + sitten Mianni. Hänellähän olis vissiin tänään käynnistetty...ja olo olikin aika kurja päänsärkyineen=( Mielenkiinnolla odottelen miten asiat on siellä mennyt...

Tänään on muutoin se Maailman Eläinten Päivä (vai mikä tuo oli...?) Tarvii noille karvaisille kavereille varmaan antaa jotain " erityiskohtelua" sen kunniaksi =)

Nyt lopettelen, kun sormia niin pirusti polttelee!!

Palaillaan taas ja Mukavaa Päivää kaikille!!!!

Toivottelevat: Je_Ni & " Pikku-isäntä" 40+3

Vierailija
17/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään uutta.

Pari tosi huonosti nukuttua yötä jo takana, alkaa jo tuntumaan jossain.

Ei vaan uni tule, nukun sellasessa puolihorroksessa, jossa tiedostaa ympäristön kokoajan.

On toi flunssakin päällä, saatta johtua ihan siitäkin.

Mutta kauheen monella alkaa olemaan jänskät paikat :)

H-hetket alkavat mukavasti olemaan käsillä.

Mulla olis huomenna se vauvan käännös, inhottaa mennä sinne taas.

Voikun ne sanois, että käynnistetään synnytys samalla :)

Kaikille malttia ja tsemppiä täältäkin!!

Zimppu ja masukki 38+1

Vierailija
18/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas...

zimpuralle tsemppiä käännökseen! toivottavasti onnistuu suht vaivattomasti ja kivuttoasti! ..ja auva sitten malttaa pysytellä oikeinpäin eli väärinpäin;)

jenille vielä noista suppareistä ja sairaalaanlähdöstä..

kyllä sen synnytyssupistuksen sitten tunee, on NIIN erilainen kuin nuo harjoitussupistukset, vaikka mullakin kipeitä on nämä harjoittelut niin eipä tuo ole mitään verrattuna siihen oikeaan supistukseen, siinä ei masun kovettumista edes huomaa..

ja ensisynnyttäjälle kai suositellaan kotona oloa niin pitkään kuin siihen kivuilta pystyy, mutta sairaalaan aik. kun on se pari tuntia supistellut säännöllisesti noin 5 minsan välein ja supistuksen kesto on sen noin minuutin..ja jos synnytys alkaa lapsivesien menolla ilman suppareita, kantsii kai soitella sairaalaan ja kysellä jatkosta, mutta kaippa niitä supistuksia voi senkin jälkeen rauhassa odotella kotona jos vesi ei oo mitenkään oudon näköistä tai ei ole kipuja..

korjatkaa jos olen ihan väärässä;)

niin ja aina soitto sairaalaan ennen lähtöä! sitä minulle ainakin on toitotettu ties kuinka monta kertaa...

näin uudelleen synnyttäjällä lähtö sairaalaan kai suositellaan kun suppareiden väli 10 minuuttia, ainakin mun terkkari sanoi että sitten aan mahd nopeasti näytille kun voi tapahtua nopeastikkin...

kokoajan sitä odottaa jonkun laista merkkiä synnytyksestä mutta eipä sellaista näy...

vauva hikkailee justiinsa:)

kyllä se pieni nyytti toisi auringon tällaiseen harmaaseen päivään!! <3

päivänjatkoja..

fiikuna ja mytty rv 39

Vierailija
19/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

mun mielestä laitokselle tulee lähteä kutakuinkin heti vesien mentyä.

Vierailija
20/37 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset infosta:)

Meille synnärillä sanottiin, että sinne on ihan " turha" soitella ennen lähtöä eli eivät voi kertoa yhtään mitään enempää kuin silloin siellä tutustumiskäynnillä kertoivat. TOTTA KAI saa soittaa, jos on jotain epäselvyyksiä, mutta jos kaikki menee " hyvin" eli supparit alkaa ja niitä lähtee kellottamaan niin ei kannata soitella- siitä on kuulemma heille vaan haittaa mikäli sattuu olemaan kiire.

Aina voi näytille lähteä....muttei siellä nyt ihan turhaankaan viittis montaa kertaa käydä:O

Ok, luotan EDELLEEN siihen, että oikeat supparit HUOMAA :D

Nyt pihalle koirien kanssa....

T. Je_Ni