Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parantuneena työssäuupuneena en kyllä tajua mitä se palkka siinä jaksamisessa auttaa

Vierailija
02.04.2022 |

Mä en olis jaksanut hetkeäkään kauempaa vaikka olisin saanut minkä korotuksen. En siis ymmärrä, miksi ennemminei lakkoilla hoitajamitoituksen tms. puolesta.

Enemmän ne uupumiset taitaa hoitoalalla olla huonoa johtamista ja ala-arvoista työkulttuuria. Enkä yhtään ihmettele,ettei kukaan hakeudu alalle kun kaikkialla kerrotaan, kuinka hirveää siellä on olla töissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakaan hyvä palkka ei riittäisi korvaamaan huonoja työoloja.

Mutta jos pohjapalkkaa nostetaan, niin sitten ei tarvitsisi ehkä hankkia niin paljon lisiä erilaisilla ylimääräisillä vuoroilla. Olisiko kyse siitä.

Vierailija
2/6 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ala mikä on ylistressaava, todella raskas ja alipalkattu on ravintola-ala. Palkka ei kyllä kompensoi, jos työ sairastuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se palkka uupumista korvaakaan, mutta auttaa heitä, jotka eivät ole vielä uupuneita.

Palkka osoittaa arvostusta.

Vierailija
4/6 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun uupumista olis estänyt aikaisemmatkaan korotukset. Olen sitä mieltä, että hoitajien palkan pitää pysyä inflaatiossa mukana, mutta työssäjaksamiseen palkoilla on häviävän pieni merkitys.

Vierailija
5/6 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ovat olleet niin kauan palkkakuopassa kuin itse olen ollut olemassa. Ja sitten tällaiset ihme jänkkääjät heittelevät kapuloita rattaisiin. Kuule työnnä sinä uupumisesi sinne, mihin aurinko ei paista. Hoitajilla on oikeus viimeinkin, siis viimeinkin saada se korotus. Piste.

Vierailija
6/6 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole hoitaja, vaan sosiaalityöntekijä. Sieltä samasta kuntasektorin palkkakuopasta kuitenkin. 

Ja mä uskallan ihan 100 % varmuudella sanoa, että en olisi uupunut, jos en olisi kahden työskentelyvuoden jälkeen ollut 8-henkisen lastensuojelun sosiaalityön tiimin toiseksi kokenein työntekijä. Jos meillä olisi ollut vakanssit täynnä ja jos en olisi (edelleen, tiimin "pätevimpinä", oikeasti ihan noviisina) puoltatoista vuotta putkeen perehdyttänyt jotakin uutta työntekijää, joka sitten kuitenkin lähtee koeajalla. 

Ja kyllä, ainakin meidän alalle saa työntekijöitä rahalla, sen on osoittanut Keravan lastensuojelu. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/keravalla-kyllastyttiin-jatkuvaan-l…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän