Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaan asento muuttunut

Vierailija
02.04.2022 |

Olen hiljalleen huomannut että etuhampaan asento on muuttunut, ennen suorassa oleva hammas on kääntynyt vinoon, mitään tapaturmaa ei ole sattunut eli en oo kaatunut naamalleni tms. Mistähän syystä hammas voi tuolla tavoin liikahtaa? Hammaslääkäri aika on jo varattuna joten siellähän se selviää mutta onko kenelläkään tapahtunut vastaavaa? Minulla on distaalipurenta ja narskuttelen hampaita joskus öisin (olen herännyt itse tähän) niin voiko se aiheuttaa tämän, tietäiskö joku?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun hampaat muuttuu hitaasti jatkuvasti, joten enpä pidä outona tuota.

Vierailija
2/23 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, mulla on ihan sama juttu! Havahduin asiaan, kun etuhampaan ien oli tulehtunut. Samalla hokasin, että koko hammas on vääntynyt ikään kuin sisäänpäin.

Kahdella hammaslääkärillä kävin, kumpikaan ei osannut sanoa mitään, tuijottivat vain kuin hölmöläiset vellikelloa. Ihan kuin kenellekään ei maailmassa koskaan olisi sattunut samaa. Ja mitään, edes arvailuja en saanut vastaukseksi. Lasku kyllä tuli molemmilta.

Mutta ihanaa, että on joku kohtalotoveri, en siis ainakaan ole kuvitellut tilannettani. Tämähän se oli ensimmäinen, josta minulle vihjailtiin ja muuta en sitten siihen rahaan saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäreiden koulutusta pitäisi monipuolistaa. On useita esimerkkejä ennakkoluuloisesta suhtautumisesta potilaiden hammasvaivoihin.

Vierailija
4/23 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaisto ei ole mitenkään muuttumaton läpi elämän. Hampailla on taipumus kallistua sinne missä tilaa on, ja jos rivistä poistetaan hammas, voi vastaan pureva hammas puhjeta ulos omasta kuopastaan, puruvastusta kun ei enää ole.

Ihan normaalia pienet kallistumat ja kiertymät. Hyvä on käydä tarkastuksessa kyllä, joskus taustalla voi olla esimerkiksi parodontiitti.

Vierailija
5/23 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat lähtevät herkästi liikkeelle, kun viisaudenhampaat puhkeavat tai purenta muuten muuttuu esim. hampaan poiston tai isomman paikkauksen yhteydessä.

Minulle hammaslääkäri teki öisin pidettävän purentakiskon, joka pitää hampaita paikoillaan sen lisäksi että suojaa niitä narskuttelulta. Vaeltava hammas on pysynyt jo yli kymmenen vuotta paikallaan, kun olen säännöllisesti käyttänyt. Kerran tosin olen joutunut teettämään uuden kiskon, kun en aluksi kehdannut uuden miesystävän nähden sitä käyttää ja kun puolen vuoden päästä aloin sovitella kiskoa uudelleen suuhun, ei se enää sopinutkaan kun hampaat olivat liikkuneet.

Vierailija
6/23 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisuri työntää hammasta vinoon?

Vierailija
7/23 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tullu avopurentaa aikuisena jostain syystä,hammaslääkäri ei keksiny syytä.

Tosin ei vielä niin paljoa että pitäs alkaa raudottaan tms.

Vierailija
8/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentavika voi tehdä ton. Oikomishoito auttaa tai sitten ei. Kävin ite joskus 1.5v siellä ja ei auttanut edes :D

Vierailija
9/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaisto ei ole mitenkään muuttumaton läpi elämän. Hampailla on taipumus kallistua sinne missä tilaa on, ja jos rivistä poistetaan hammas, voi vastaan pureva hammas puhjeta ulos omasta kuopastaan, puruvastusta kun ei enää ole.

Ihan normaalia pienet kallistumat ja kiertymät. Hyvä on käydä tarkastuksessa kyllä, joskus taustalla voi olla esimerkiksi parodontiitti.

Jep, hampaista kannattaa pitää hyvää huolta ettei niitä tarvitse poistaa. Jää koloja jotka näkyy ikävästi kun hymyilee.

Vierailija
10/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viereinen hammas tai koko rivistön päässä oleva hammas voi työntää rivistön heikoimman lenkin vinoon. Yksi hammaslääkäri sanoi, että kasvojen luusto muotoutuu koko elämän ajan mikä saattaa työntää hampaita vinoon.

Vierailija
11/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juurihoidettiin hammas ja esim saunan jälkeen kun koko kroppa on raukeana, tämä hammas "narisee" ja tuntuu aivan kuin se hakisi paikkaansa. Täysin kivutonta, mutta hassulta tuntuu se narina ja kutina.

Vierailija
12/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen hammas työntää sitä. Voi olla viisaudenhammas. Tai sit hampaiden välissä on reikä.. Onko hampaan kaula näkyvillä?

Vierailija
13/23 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mä vihhaan hampaita! Aina niistä on riesaa ja rahanmenoa.

Vierailija
14/23 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku toinen hammas työntää sitä. Voi olla viisaudenhammas. Tai sit hampaiden välissä on reikä.. Onko hampaan kaula näkyvillä?

Kaula ei ole näkyvillä.. Hammas on päällepäin ihan terveen näköinen 🤔 viisaudenhampaat on kaikki 4 puhjenneet vuosia sitten mutta niiden katsottu olevan OK, mahtuvat hyvin paikoilleen jne. Ap

Vierailija
15/23 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että mä vihhaan hampaita! Aina niistä on riesaa ja rahanmenoa.

Jos mahdollista , mene kandien käsittelyy, huomattavasti halvempaa.

Mutta hampaisiin, joskus ollut mediassa että yökiskot, kielen asento,syömistavat, vois muuttaa purentaa huonompaan, mutta neki ideat aina  hammaslääkärit sitte tyrmänneet, eli vaatii enemmän että hampaat lähtis vaeltaan.

Vierailija
16/23 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parodontiitti

Vierailija
17/23 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sto

Vierailija
18/23 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOLI-ILMOITUS VÄLITTÖMÄSTI!

Vierailija
19/23 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin ne hampan asenot alkaa muttuman,kun ei käydä edes 1 kerta vuosi tarkistamassa hampaita ja putsauttamasssa ne. Kaiki plakki keräntyy vuosia sinne ien taskuun.ei näy ei särje ja jos tupakoit? Ei ikenet vuoda verta.Tekee siellä kansantautia pahaa PARODONTOLOGI! Hoitamattomana johtaa hampaiden menetys ja jopa sydän kohtaus.

Vierailija
20/23 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Vanha ketju mutta kommentoin. Minulla yläetuhammas liikkuva kuin kumia. Kaula pitkällä matkaa näkyvillä. Liikkuu ja etsii uutta asentoa. Ilmeisesti koko ajan sitä tehnyt. Huomasin vahingossa ja luulin että hammas irtoaa. Ei mitään vikaa. Hammaslääkärin mielestä on kunnolla kiinni. Kuvattiin, koputeltiin ja liikuteltiin. Hammas kunnossa. Se on elastinen eli liikkuu siitä syystä kun etsii uutta paikkaa. Yörautoja tarjosi. Olin niin pihalla vielä etten osannut sanoa mitään. Onko teillä kokemusta? Ilmeisesti olen myös purrut hampaan mutkalle 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän