Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alavatsa kipeäksi spermasta?

Vierailija
20.09.2015 |

Hei! Olemme mieheni kanssa jättäneet ehkäisyn pois viikko sitten ja vauva olisi toiveissa. Aiemmin olemme käyttäneet ehkäisynä kondoomia (10v ajan). Kuukautisten aikana emme ole ehkäisyä käyttäneet.

Nyt minulla on jo toista päivää alavatsa kipeänä. Ensin ajattelin että ovuloin aikaisin (kp 11/30), mutta koska kipu vaan jatkuu ja jatkuu niin ajattelin että onko mieheni sperma aiheuttanut jonkin tulehdustilan minulle?

Suojaamatonta yhdyntää ehdittiin harrastaa viitenä päivänä ja nyt ei pariin päivään lainkaan. Kipu ei ole kovinkaan kovaa, mutta ihmetyttää itseäni. Ovulaatiokipuja minulla on ollut aiemmin, mutta ne ovat olleet enemmän vihlaisuja jommalla kummalla puolella. Nyt jomottaa kevyesti koko ajan koko alavatsaa.

Mistähän voisi olla kyse? Sama mies ollut jo 12 vuotta.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

sperma ei aiheuta naiselle mitään tulehdusta tai muuta ellei kyseessä ole sukupuolitauti, joka tarttuu ruumiinnesteiden välityksellä.

Joskus kohdunsuu tai emättimen pohja voi ärsyyntyä kiihkeästä ja rajusta rakastelusta. Epämukava tunne voi tällöin tuntua alavatsalla. Tämä ei ole vaarallista. Tunteen ei pitäisi kuitenkaan kestää kuin päivän.

Kyseessä voi olla jokin muu tulehdus, mikä on vain sattumalta osunut samaan ajankohtaan kuin ehkäisyn poisjättäminen. Jos jomotus ei helpota, käy lääkärissä. Kyseessä voi olla esimerkiksi hiivasieni tai bakteerivaginoosi. Näihin kuitenkin yleensä liittyy epämiellyttävä haju emättimessä. Seuraa tilannetta.

Onnea teille raskauden yritykseen!

t. Mia, terveydenhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme