Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraiden pukeutuminen

Vierailija
20.09.2015 |

Elikkä, olen menossa naimisiin 2016 kesällä, ja häävalmistelut ovat käsillä. Tuli tässä mieleen, että onko soveliasta/kunnioittavaa pukeutua pitkään pukuun häävieraana? Anoppi välttämättä haluaa perheineen (hänellä neljä tytärtä) pukeutua pitkään iltapukuun, lähes vanhojentanssipukuun. Olivat tilanneet puvut, ja eilen näytti netistä kuvat. En edes aiemmin tullut ajatelleeksi asiaa, mutta onko tosiaan asiallista pukeutua pitkään juhlapukuun toisen häihin?
Muutenkin jo kyseinen nainen tunkenut nenänsä joka asiaan, hermot kireällä jo ennestään :D
Morsian

Kommentit (174)

Vierailija
61/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:06"]

Hyi että, kuinka katkeraa kommentointia täällä on. Hävettää teidän puolestanne. Jos toinen saa isot unelmahäänsä, onko se teiltä pois? Toisella on mahdollisuus järjestää suuret kartanohäät, kuinka voitte olla noin katkeria? Itse luin koko ketjun läpi, enkä löytänyt yhtäkään kommenttia, jossa ap olisi kerskaillut rahoillaan, kunhan on avoimesti kertonut tilanteensa. Hävetkää aikuiset ihmiset.

[/quote]

Ei yhtäkään kerskailevaa kommenttia; onhan se täysin relevanttia mainita, että ap:n äiti aikoo pukeutua _Valentinon_ kotelomekkoon ;)
[/quote]

Vain kateellinen kokee tuon kommentin kerskailuna.
[/quote]
Ihan pelkkä "kotelomekko" olisi riittänyt ilmaisemaan, että äidin puku on täysin erityylinen kuin anopilla jne.
[/quote]
Itse en ainakaan kokenut kommenttia kerskailuna, kunhan ap kertoi tyylillään, miten on aiemmatkin kommenttinsa kirjoittanut. Mutta toisaalta, en olekaan katkera mielensäpahoittaja :(

Vierailija
62/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:06"]

Hyi että, kuinka katkeraa kommentointia täällä on. Hävettää teidän puolestanne. Jos toinen saa isot unelmahäänsä, onko se teiltä pois? Toisella on mahdollisuus järjestää suuret kartanohäät, kuinka voitte olla noin katkeria? Itse luin koko ketjun läpi, enkä löytänyt yhtäkään kommenttia, jossa ap olisi kerskaillut rahoillaan, kunhan on avoimesti kertonut tilanteensa. Hävetkää aikuiset ihmiset.

[/quote]

Ei yhtäkään kerskailevaa kommenttia; onhan se täysin relevanttia mainita, että ap:n äiti aikoo pukeutua _Valentinon_ kotelomekkoon ;)
[/quote]

Vain kateellinen kokee tuon kommentin kerskailuna.
[/quote]
Ihan pelkkä "kotelomekko" olisi riittänyt ilmaisemaan, että äidin puku on täysin erityylinen kuin anopilla jne.
[/quote]

Miksi tarttua tällaiseen? Kertoo jotain lähinnä kommentoijasta itsestään.
[/quote]
Halutaan varmaan vaan nostaa esiin, että ap mainitsi ihan turhaan tuon merkin. Paitsi tietysti jos tästä miehen sukulaisten pukeutumisesta tulee sellainen ongelma, että äiti ei voi/halua pukeutua jo ostamaansa mekkoon. Valentinon mekko on turhan kallis ostos, jos sitä ei edes käytetä. Tässä tapauksessa merkin mainitseminen on ihan ymmärrettävää. Muuten turhaa. Siksi.
[/quote]

No vihdoin sinäkin ymmärsit pointin, muille se on ollut ilmiselvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin naurattaa, keskustelu ja kiistely senkun jatkuu täällä. Tartutaan ihme olemattomuuksiin, ja puretaan paskaa oloaan näppiksille. Ap häipynyt aikapäiviä sitten, todennäköisesti onnellisena suunnittelemaan häitään. Täällä mammat yrittää todistella "tarinan" epätodeksi kun ovat vain kateellisia aloittajalle... :D noloa

Vierailija
64/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta, ihan niinkuin suomalaisissa häissä olisi niin pilkuntarkkaa pukeutumista. KAIKISSA häissä on sekä pitkää että lyhyttä kolttua. Ei mitään merkitystä!

Vierailija
65/174 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että minua harmittaa ap:n puolesta. Tuskinpa vain odotti saavansa katkerien av-mammojen vihoja niskaansa! 

Jos ap olet vielä täällä, ymmärrän tilanteesi täysin, sillä itse olin samanlaisessa 10 v sitten. Muutenkin kova stressi ja huoli häistä, ja sitten vielä hermoja raastava anoppi. Ohjeeni on: tee kaikki, kuten itse haluat, äläkä välitä anopin sanomisista. Jos hän oikeasti ylittää rajan - silloin sano tuntemuksesi suoraan.

Nyt vain hirmuisesti voimia häiden järjestelyihin <3

Vierailija
66/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:34"]Mua niin naurattaa, keskustelu ja kiistely senkun jatkuu täällä. Tartutaan ihme olemattomuuksiin, ja puretaan paskaa oloaan näppiksille. Ap häipynyt aikapäiviä sitten, todennäköisesti onnellisena suunnittelemaan häitään. Täällä mammat yrittää todistella "tarinan" epätodeksi kun ovat vain kateellisia aloittajalle... :D noloa
[/quote]

Höh. Tottakai trolli on häipynyt ja nauraa partaansa kun sai pitkän ketjun ja kiistelyn aikaiseksi. Ei tarvi olla älynjättiläinen huomatakseen tarinan epäloogisuudet. Joko ap on muuttanut tarinaa ettei tunnisteta tai sitten koko juttu on keksittyä. Täysin varma ei voi olla, mutta itse kyllä kallistun aika vahvasti trollin puoleen. Tässä on niin paljon selviä aineksia. Ja voi hyvä ihme, en todella ole kateellinen kellekään ""prinsessahäistä". Jokainen juhlikoon miten haluaa! Mutta tietenkin jos elämän yksi suurimmista tavoitteista on häiden järjestäminen, on varmasti vaikea ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka eivät todellakaan nauti suurista hääjuhlista. Ja ole siis kateellisia kellekään prinsessahäistä.

Vierailija
67/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:34"]Mua niin naurattaa, keskustelu ja kiistely senkun jatkuu täällä. Tartutaan ihme olemattomuuksiin, ja puretaan paskaa oloaan näppiksille. Ap häipynyt aikapäiviä sitten, todennäköisesti onnellisena suunnittelemaan häitään. Täällä mammat yrittää todistella "tarinan" epätodeksi kun ovat vain kateellisia aloittajalle... :D noloa
[/quote]

Höh. Tottakai trolli on häipynyt ja nauraa partaansa kun sai pitkän ketjun ja kiistelyn aikaiseksi. Ei tarvi olla älynjättiläinen huomatakseen tarinan epäloogisuudet. Joko ap on muuttanut tarinaa ettei tunnisteta tai sitten koko juttu on keksittyä. Täysin varma ei voi olla, mutta itse kyllä kallistun aika vahvasti trollin puoleen. Tässä on niin paljon selviä aineksia. Ja voi hyvä ihme, en todella ole kateellinen kellekään ""prinsessahäistä". Jokainen juhlikoon miten haluaa! Mutta tietenkin jos elämän yksi suurimmista tavoitteista on häiden järjestäminen, on varmasti vaikea ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka eivät todellakaan nauti suurista hääjuhlista. Ja ole siis kateellisia kellekään prinsessahäistä.
[/quote]
Uskottele rauhassa itsellesi, että on trolli, mikäli noin kade olet ;) itse en ole havainnut yhtään epäloogisuutta. Jos sinä et tiedä kartanoista - that is your problem.

Vierailija
68/174 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:37"]Taitaa tässäkin se mekko olla pienin murheista oikeasti [/quote] Voihan se näinkin olla. Jotenkin vain viimeinen naula arkkuun -tilanne :D Puvut tämän tyylisiä: http://www.rainingblossoms.com/all-special-occasion/1685-chiffon-and-tulle-sweetheart-strapless-neckline-ball-gown-prom-dress-with-beaded-waistline.html Morsian

[/quote]

Ei hitsi! Olin juuri tänään ostamassa mekkokangasta tyttärelleni. Malliksi olin ajatellut alaosan samantyyppiseksi kuin sinun kuvassasi yläosan hieman peittävämmäksi. 'Sifonkia' ja tullea turkoosina. Runsaasti. Elsa prinsessamekoksi 3-v:lle.....

Vierailija
69/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:34"]Mua niin naurattaa, keskustelu ja kiistely senkun jatkuu täällä. Tartutaan ihme olemattomuuksiin, ja puretaan paskaa oloaan näppiksille. Ap häipynyt aikapäiviä sitten, todennäköisesti onnellisena suunnittelemaan häitään. Täällä mammat yrittää todistella "tarinan" epätodeksi kun ovat vain kateellisia aloittajalle... :D noloa [/quote] Höh. Tottakai trolli on häipynyt ja nauraa partaansa kun sai pitkän ketjun ja kiistelyn aikaiseksi. Ei tarvi olla älynjättiläinen huomatakseen tarinan epäloogisuudet. Joko ap on muuttanut tarinaa ettei tunnisteta tai sitten koko juttu on keksittyä. Täysin varma ei voi olla, mutta itse kyllä kallistun aika vahvasti trollin puoleen. Tässä on niin paljon selviä aineksia. Ja voi hyvä ihme, en todella ole kateellinen kellekään ""prinsessahäistä". Jokainen juhlikoon miten haluaa! Mutta tietenkin jos elämän yksi suurimmista tavoitteista on häiden järjestäminen, on varmasti vaikea ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka eivät todellakaan nauti suurista hääjuhlista. Ja ole siis kateellisia kellekään prinsessahäistä. [/quote] Uskottele rauhassa itsellesi, että on trolli, mikäli noin kade olet ;) itse en ole havainnut yhtään epäloogisuutta. Jos sinä et tiedä kartanoista - that is your problem.

[/quote]

Katsos - ap palasi sittenkin! :-DDD

Ohis

Vierailija
70/174 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussamme häihin nimenomaan pukeudutaan aivan parhaimpiin. Siis juuri pitkiin kirkkaan värisiin iltapukuihin ja kimaltaviin koruihin, käydään kampaajalla ja meikissä. Ei todellakaan jakkupukuihin tms. Häät ovat juhlavin juhla ja kauniiksi laittautuminen on lahja hääparille, tunnelman kohottaminen ja juhlan tekeminen. Sillä osoitetaan hääparille juhlan olevan todella merkittävä.

Vierailija
71/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP kyselet mikä jäiden pukukoodi kuuluu olla?
Se on juuri semmoinen, kun SINÄ päätät!
Kirjoitat sen kutsuun.

Itse olen joskus kysellyt puvun sopivuutta morsiamelta, jos pukukoodia ei kutsussa ole mainittu. Esim olen käyttänyt täysipitkää mekkoa, mutta kuviollisena, niin että ei ole niin ilapukumainen.

Vierailija
72/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipas sopivasti, että juhliin on tulossa 20 lasta, jotka ovat kaikki 7-11-vuotiailta. Kuitenkin olet jo tarkistanut, että 7 lasta/hoitaja saa olla. Mitenköhän koulussa pärjäävät, siellä kun tuo suhdeluku ei täyty? Taisit nyt hieman narrata jossain kohtaa.

Vierailija
73/174 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:54"]Eikö tää selviäis pukukoodilla, jonka voit vielä päättää (ette ole lähettäneet kutsuja?)... Tuo kuvassa oleva mekko on aivan ihana!!!! Ei yhtään pröystäilevä mun mielestä.
[/quote]

Kutsuihin pukukoodi tulee, mutta anoppi tuskin ilahtuu. Etukäteen jo pelkään sitä hetkeä, kun hän kutsut näkee..
Morsian
[/quote]

Etkö voi sanoa hänelle tai olisit heti sanonut kun kuulit tästä heidän suunnitelmastaan että mitä pukeutumista te häihin toivotte?
Elämä jatkossakin sujuisi paremmin heidän kanssaan kun sanoisi suoraan asiat toki ystävällisesti.

Vierailija
74/174 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:08"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:03"]Mikä kartano? Me on etsitty vastaavaa paikkaa suunnilleen samalle määrälle vieraita, mutta ei ole löydetty. Villa Haikko on oikeastaan vain 230 hengelle, 20 lisää ja siellä tulee aidosti ahdasta. Lisäksi sanoivat että pöytiintarjoilusta tulee silloin hankalaa. [/quote] En tiedä, haluanko täällä paljastaa, sillä joku saattaisi tunnistaa :D mutta sen verran voin kertoa, että aikuisia noin 230 ja lapsia 20, joille on oma kabinetti. Morsian [/quote] Eli te ette juhli Suomessa? Yhdessäkään kartanossa kun ei saa 250 vierasta samaan tilaan tai edes lähes samaan ja pöytiintarjoilua. Kysytty on joka paikasta [/quote] Noh, paikkaa en täällä tosiaan halua paljastaa, sillä moni varmasti tunnistaisi minut, jos tätä sattuisi lukemaan. :D Lasten kabinetti on viereisessä rakennuksessa. Ja tilaamme mahtuu hyvin pöytiintarjoilu! Morsian

[/quote]

Kiitos, tämä jo kertoikin sen, että kyseistä kartanoa ei edes ole olemassa. Tuollaista tilaa ei Suomesta löydy. Lasten kabinetti viereisessä rakennuksessa - että ihanko oikeasti ne tyyliin 4v ja 7v lapset siellä keskenään rauhassa syövät ja pöytiintarjoilu hoituu?
[/quote]

Me olemme palkanneet lapsille kolme lastenhoitajaa, eikös tämä tule mieleen? :)

Morsian
[/quote]

Suomalaisten hääbudjetti on yleensä sen 1000-5000 euroa, joista suuri osuus menee alkoholiin. Eivät he laittaisi rahaa hoitajiin, ei varmasti tulisi mieleenkään järjestää lapsille omaa tilaa. Häät nyt muutenkin on täällä sitä ladossa/seurakuntasalissa örvellystä.
[/quote]
Tottahan se on, että olemme onnekkaita, kun meillä on hieman tavallista suurempi budjetti käytössä. Uskon kuitenkin, että pienemmälläkin rahamäärällä saa upeat häät aikaiseksi :) mutta tosiaan tämän ketjun kommenteista voi päätellä, miksi suomihäät ovat mitä ovat. Olen pöyristynyt, ettei kukaan tajunnut, että lapsille on palkattu hoitaja - varsinkin kun ovat erillisessä tilassa. Itse en ole ollut yksissäkään häissä, jossa lapsilla ei olisi hoitajaa ja omia tiloja.
Morsian
[/quote]

Ei siis tule suomihäitä, minkämaalaiset häät sinulle tulee?

Vierailija
75/174 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:27"]

Ot, mutta minä ainakin tiedän kartanon Etelä-Suomessa, jonne mahtuu noin 230 vierasta pöytiin tarjoilulla. Toki tilat ovat kahdessa kerroksessa, mutta kun täällä väiteltiin, ettei ole mahdollista. Lisäksi kyseisessä paikassa on juuri uusitut suuret keittiöt :)

Ja se kartano on? Kun ne tilat pitää olla 250 hengelle (alunperin ap niin kertoi) ja esim. Haikkoon mahtuu vain 230 vierasta. Yllättäen lapset siirrettiin peräti eri rakennukseen pois juhlaväen jaloista, joten kertokaa nyt jo, että mikä se kartano on, jotta voin ryhtyä soittelemaan sinnen omaa hääjuhlaa suunnitellakseni. Itse en ole onnistunut löytämään tuollaista tilaa mistään.

Vierailija
76/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:10"]Sattuipas sopivasti, että juhliin on tulossa 20 lasta, jotka ovat kaikki 7-11-vuotiailta. Kuitenkin olet jo tarkistanut, että 7 lasta/hoitaja saa olla. Mitenköhän koulussa pärjäävät, siellä kun tuo suhdeluku ei täyty? Taisit nyt hieman narrata jossain kohtaa.
[/quote]

Minun eskarini täyttää tammikuussa 7 vuotta, ja heidän ryhmässään on yksi aikuinen seitsemää kohden. Jos ap on tämän kaavan mukaan palkannut hoitajat, eikö mammojen pitäisi olla iloisia? Jos siellä olisi vain se yksi hoitaja, siitä vasta soppa syntyisi, vai miten on?

Vierailija
77/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:10"]Sattuipas sopivasti, että juhliin on tulossa 20 lasta, jotka ovat kaikki 7-11-vuotiailta. Kuitenkin olet jo tarkistanut, että 7 lasta/hoitaja saa olla. Mitenköhän koulussa pärjäävät, siellä kun tuo suhdeluku ei täyty? Taisit nyt hieman narrata jossain kohtaa. [/quote] Minun eskarini täyttää tammikuussa 7 vuotta, ja heidän ryhmässään on yksi aikuinen seitsemää kohden. Jos ap on tämän kaavan mukaan palkannut hoitajat, eikö mammojen pitäisi olla iloisia? Jos siellä olisi vain se yksi hoitaja, siitä vasta soppa syntyisi, vai miten on?

[/quote]Juu juu, ollaan iloisia että porvoolaisissa häissä ei ole lastenhoitajista puutetta!

Vierailija
78/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap tietää kaikkien lasten tulevan häihin jos kutsujakaan ei ole lähetetty? Mikäli hoitajat on jo palkattu niin on useampi kaitsija yhdelle lapselle jos muut ei pääsekään. :D

Vierailija
79/174 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:48"]

Miten ap tietää kaikkien lasten tulevan häihin jos kutsujakaan ei ole lähetetty? Mikäli hoitajat on jo palkattu niin on useampi kaitsija yhdelle lapselle jos muut ei pääsekään. :D

[/quote]Bridezilla on soittanut kaikki kutsuttavat läpi ja vaatinut ennakkotiedon keitä osallistuu ja mitä aikovat laittaa päälle. 

Vierailija
80/174 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ihan kartanohäät, mutta meidän häät, 240pax, oli Vanajanlinnassa ja kaikki samassa tilassa. Kyllä noita löytyy siis. Morsiamelle mukavia hääjärjestelyitä, älä stressaa anopista.