Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en enää jaksa tätä elämää!!!

Vierailija
20.09.2015 |

Tätä köyhyyttä, työttömyyttä ja kurjuutta joka ei tunnu ikipäivänä loppuvan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali nyt kuitenkin <3<3<3

Vierailija
22/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:21"]

Puhut että olet ollut lastenhoitoalalla, eikö esim. yksityinen lastenhoito tai perhepäivähoitajana oleminen ole mahdollisuus? Kai maallakin lapset tarvii kodin ulkopuolista hoitoa.

[/quote]

Kun tänne perustettiin kunnan ryhmäperhepäivähoito. Kaikki haluaa lapsensa sinne hoitoon. Täältä lopetti jo kaksi perhepäivähoitajaa kun ei ollut hoitolapsia enää kaikki kun menivät tuonne ryhmikseen. Ja suhteillahan kaikki nuo ryhmiksen työntekijät valittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:01"]

ja mies kertoi mulle että hänen on jatkettava vanhempiensa maanviljellystä kun he jäävät eläkkeelle. joten mitäpä minä olisin muutakaan voinut kuin muuttaa.

[/quote]Mitäkö olisit voinut tehdä? Olisit voinut valita itsellesi sopivan kumppanin, joka haluaa elämältä samanlaista elämää kuin sinä. Tuskin tämä ajatus tilan jatkamisesta ihan puskista tuli. Aivan käsittämättömään solmuut olet kyllä elämäsi saanut. Ei ihme, että olet tyytymätön!

[/quote]

No itseasiassa en tiennyt mitään koko asiasta että mies aikoo jatkaa sitä hommaa päivätyönsä ohella. Ei kumppania valita, ihmiseen rakastuu.

[/quote]Sori, mutta oletko provo?

Jos et ole, kannattaisiko alkaa käyttämään vähän etuotsalohkoakin välillä, ainakin niissä tärkeimmissä päätöksissä.

[/quote]

kaikki suhteet jotka olen valinnut järki perustein ovat olleet kylmiä ja tunteettomia siinä vasta onneton onkin. Miksi ylipäätänsä olla yhdessä jossei rakasta ei ole yhtään tunnetta?

Vierailija
24/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:07"]

Oikeesti. Miksi jaatte kulut noin epäoikeudenmukaisesti? Eihän ne lapset yksin sinun ole ja sinä maksat kaikki heidän kulut? Todella epäreilua!

[/quote]

jotenkin se on vaan mennyt niin... kai mies vähän niinku tuntee että kun hän on ottanu kaikki asumiskulut ja talolainan omille niskoilleen niin hänen ei tartte sitten mitään muuta maksaakaan.

[/quote]

Jep. Ja kun ero tulee, talo onkin hänen eikä teidän, koska hän on sitä maksanutkin...Vai onko talo sentään molempien omistuksessa?

Eikös sulla ole auto käytettävissä enimmän aikaa, jos mies pääasiassa hoitelee niitä tilan töitä? Vai kuinka kaukana työmahdollisuuksista asutte? Jos et saa palkkatyötä, kehittele jotain omaa pientä bisnestä, josta saat tienattua edes ns. taskurahaa. Esim. osta-myy-kierrätä tavaraa.

Aikuisen ihmisen rahankäyttötottumuksiin on vaikea saada muutosta. Siksi niistä pitäisikin keskustella jo suhteen alussa. Nyt sinun ei auta kuin koettaa saada mies ymmärtämään, että lapset tarvitsevat yhtä sun toista ja se maksaa. Paneutumalla tuohon osto-myynti-kierrätys -systeemiin voisit tehdä edullisesti hyviä löytöjä lapsillekin. Ainakin saisit mielenkiintoa omaan elämään ja voisit piristyä!

[/quote]

talo on tietty vain miehen. emme ole naimisissa. se on mulle ihan ok että talo on vain miehen mikäli joskus eroamme. onhan se ihan oikein enhän minä ole osallistunut lainan maksuun enkä rakentamiseen tai sen kustannuksiin.

on toki auto käytössä molemmilla. mies ei siis vielä osallistu täysillä maanviljellykseen kun käy töissä(tekee vuorotyötä) jakaa isänsä kanssa työt tällä hetkellä. en tosin käsitä miten aikoo sitten tulevaisuudessa käydä normi töissä ja hoitaa puimiset kyntämiset kylvämiset, metsätyöt ym yksin. eläimiä ei onneksi ole enää.

Lähin iso kaupunki on 130km päässä. Lähistöllä 20-40km säteellä on kyllä noin 4 pientä kuntaa, tosin aikalailla pois kuihtumassa ovat.

Jotain omaa pienimuotoista bisnestä olen kyllä harkinnut jos löytyis jotain mikä olis edes jonkun verran kannattavaa.

Ap

Vierailija
25/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se huominen tuo tullessaan yhtään mitään parempaa... :(
Tuhoon tuomittu olen ikuiseen köyhyyteen..

Ap

Vierailija
26/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinut on Ap tuohon tilanteeseen vienyt? Entä mikä elämässäsi on (yhä) positiivista?

Vierailija
27/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä? On jo pitkään ollut huonosti töitä merkonomeille. Sitten vaihdoin lastenhoito alalle samoihin aikoihin miehen toiveesta muutettiin maalle ja siitä se kurjuus alkoi. En keksi muuta positiivista ku että mulla on kaksi tervettä lasta.
Ap

Vierailija
28/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitse ap lapsistasi!

Vierailija
29/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:42"]Tuttu tunne. Avasin tänään laskupinon ja oksensin. Ihan oikeasti.
[/quote]

Pitäiskö kuluttaa järkevämmin?

Vierailija
30/46 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:42"]Tuttu tunne. Avasin tänään laskupinon ja oksensin. Ihan oikeasti.
[/quote]

Pitäiskö kuluttaa järkevämmin?
[/quote]
Niin no.. Olen vastoin omaa tahtoani työttömänä ja saan kuukaudessa 320e asumistukea ja 520e työmarkkinatukea. Asumiseen menee 500e/kk ja opintolainan lyhennykseen 90e/kk. Kuukaudessa jää siis "kulutettavaksi" 250e. Sillä rahalla ostan ruuat ja maksan laskut.

Vierailija
31/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös köyhä ja työtön ja sen lisäksi asun yksin. Todella vaikea tilanne. Ollut jo kauan. 

Vierailija
32/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:39"]

ja mies kertoi mulle että hänen on jatkettava vanhempiensa maanviljellystä kun he jäävät eläkkeelle. joten mitäpä minä olisin muutakaan voinut kuin muuttaa.

[/quote]Mitäkö olisit voinut tehdä? Olisit voinut valita itsellesi sopivan kumppanin, joka haluaa elämältä samanlaista elämää kuin sinä. Tuskin tämä ajatus tilan jatkamisesta ihan puskista tuli. Aivan käsittämättömään solmuut olet kyllä elämäsi saanut. Ei ihme, että olet tyytymätön!

[/quote]

No itseasiassa en tiennyt mitään koko asiasta että mies aikoo jatkaa sitä hommaa päivätyönsä ohella. Ei kumppania valita, ihmiseen rakastuu.

Jos et ole, kannattaisiko alkaa käyttämään vähän etuotsalohkoakin välillä, ainakin niissä tärkeimmissä päätöksissä.

[/quote]

kaikki suhteet jotka olen valinnut järki perustein ovat olleet kylmiä ja tunteettomia siinä vasta onneton onkin. Miksi ylipäätänsä olla yhdessä jossei rakasta ei ole yhtään tunnetta?

[/quote]

Anteeksi, mutta ei se tuo ap:n suhde nyt miltään unelmasuhteelta vaikuta. Kyllä oikeassa rakastavassa parisuhteessa molemmilla on sama elintaso, tai ainakin yhteiset valinnat tehdään niin että molemmilla on mahdollisuus saada normaali tulotaso.

Vierailija
33/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ymmärtäisin AP:n valintaa, mutta on tuo kyllä ihan käsittämätöntä että mies näköjään pitää lapsia jonain AP:n projektina joihin hänen ei tarvitse osallistua lainkaan. Vaikea tuollaista minään oikeana perheenä on pitää kun miehen prioriteetit on selkeästi ihan muualla.

Vierailija
34/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Anteeksi, mutta ei se tuo ap:n suhde nyt miltään unelmasuhteelta vaikuta. Kyllä oikeassa rakastavassa parisuhteessa molemmilla on sama elintaso, tai ainakin yhteiset valinnat tehdään niin että molemmilla on mahdollisuus saada normaali tulotaso.

[/quote]

eihän meistä kumpikaan voinut tietää että tilanne menee näin huonoksi töiden suhteen.

Vierailija
35/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa ei varmastikaaan tarvitse maksaa 90e/kk, varsinkaan tuollaisessa elämäntilantessa? En itsekään maksa noin paljon, vaikka laina otettu jo reilu 10v sitten ja töissäkin olen. Tämä ei tilannettasi tietenkään ratkaise mutta helpottaisi toki vähäsen jos tulot ovat muutenkin pienet.

Vierailija
36/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:52"]

Muuten ymmärtäisin AP:n valintaa, mutta on tuo kyllä ihan käsittämätöntä että mies näköjään pitää lapsia jonain AP:n projektina joihin hänen ei tarvitse osallistua lainkaan. Vaikea tuollaista minään oikeana perheenä on pitää kun miehen prioriteetit on selkeästi ihan muualla.

[/quote]

Jotenkin mies ei vaan tajua että joskus on pakko ostaa jotain. Se tuo aina niitä sukulaistensa vanhoja rytkyjä joissa tuskin on palaa kangastakaan jäljellä. Se on kai lapsuudesta asti tottunut tuollaiseen. Huomaan sen miehen vanhemmistakin ne ei osaa koskaan heittää pois mitään saati ostaa mitään uutta. Ne on kauhean pihejä. Sen takia oon joutunut ottaa ohjat tässä asiassa ja hankkimaan sitä mitä milloinkin tarvitaan. Joskus mietin että jos ehdottaisin miehelle jotain yhteistä taloustili minne molemmat laittaisi jonkun summan rahaa kuukaudessa. Mutta en tiedä olisko siinä mitään järkeä loppujen lopuksi?

En mäkään mikään tuhlaaja oo mutta jotain rajaa sentään.

Vierailija
37/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:52"]

[/quote]

Jotenkin mies ei vaan tajua että joskus on pakko ostaa jotain. Se tuo aina niitä sukulaistensa vanhoja rytkyjä joissa tuskin on palaa kangastakaan jäljellä. Se on kai lapsuudesta asti tottunut tuollaiseen. Huomaan sen miehen vanhemmistakin ne ei osaa koskaan heittää pois mitään saati ostaa mitään uutta. Ne on kauhean pihejä. Sen takia oon joutunut ottaa ohjat tässä asiassa ja hankkimaan sitä mitä milloinkin tarvitaan. Joskus mietin että jos ehdottaisin miehelle jotain yhteistä taloustili minne molemmat laittaisi jonkun summan rahaa kuukaudessa. Mutta en tiedä olisko siinä mitään järkeä loppujen lopuksi?

En mäkään mikään tuhlaaja oo mutta jotain rajaa sentään.

[/quote]

Ihan hyvä idea, tai sellainen tili jonne voisi laittaa rahaa juuri lasten hankintojen varalle. Iske nyt nyrkkiä pöytään tässä asiassa, eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
38/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:46"]

Mitä töitä mies tekee? Jos pienipalkkaista tai on työtön, niin eihän teillä ole mitään järkeä asua maalla ja kituuttaa. Nyt keskusteluun miehen kanssa vakavasti tuo kuvio, kyllä parisuhteessa mietitään aina asiaa lasten ja koko perheen kannalta, eikä vain yhden unelman.

[/quote]

mies tienaa 3000€/kk bruttona voi olla enemmänkin jos tekee ylitöitä. Mutta ongelma on lähinnä siinä että mun rahat menee kaikki vaan tän perheen hyväksi. Toki mies maksaa asumiskulut, autojen vakuutukset jne. Mutta mulle taas jää kaikki ruoka ostokset, lasten vaatteet, lasten harrastukset, mahdolliset lääkkeet ja lääkäri käynnit. esim jos lapset tarttee uudet pyörät, luistimet tms mun on ne hankittava. mutta kuitenkin miehelle jää paljon enemmän rahaa pakollisten menojen jälkeen. mulle ei oikeen jää mitään. 

ei ollu oikeen muuta vaihtoehtoa. joko me muutettiin tänne tai me oltais ikuisesti jääty elämään kaksi kotia systeemillä joka sekään ei ole hyvä. se kun ei ollut vaihtoehto että mies muuttaa mun kotipaikkakunnalle. koska sillon mies olis todennäköisesti jäänyt työttömäksi. ja mies kertoi mulle että hänen on jatkettava vanhempiensa maanviljellystä kun he jäävät eläkkeelle. joten mitäpä minä olisin muutakaan voinut kuin muuttaa. en halunnut menettää miestäni tai elää sitä outoa poikkeava elämää jossa näen miestäni vain viikonloppuisin enkä halunnut että lapset näkee isäänsä vain viikonloppuisin, tunsin silloin itseni yksinhuoltajaksi.

[/quote]

Tuota menoa kyllä katkeroidut varmasti. Olet itse luopunut mahdollisuudesta hyvään taloustilanteeseen miehen vuoksi, ja silti maksat työttömyyskorvauksista(vai pienestä palkasta?) kaikki lasten menot. Ehkä sun kannattaa hengähtää hetki, ja punnita kunnolla ihan sinun ja lasten elämän kannalta siellä maalla elämisen edut.

[/quote]

Tällä hetkellä ansiosidonnaista saan mutta se on pieni alle 880€ nettona. Kohta ansiosidonnainen loppuu ja tipun vissiin työmarkkinatuelle ja se tässä pelottaa sehän on vielä pienempi summa. Kyllä tässä tilanteessa työpaikka edes lyhyt työpätkä olis lotto voitto.

Romuttaisin lasten elämät muuttamalla etenkin pojan olis hälle kauhea paikka jos joutuisi muuttamaan.

[/quote]

Oletko koittanut etsiä jotain työtä, jota voisi tehdä kotona. Siinä ei ylipainostakaan ole haittaa ..

Vierailija
39/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:43"]

Täällä myös köyhä ja työtön ja sen lisäksi asun yksin. Todella vaikea tilanne. Ollut jo kauan. 

[/quote]

Asutko maalla?

Vierailija
40/46 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 16:46"]

Mitä töitä mies tekee? Jos pienipalkkaista tai on työtön, niin eihän teillä ole mitään järkeä asua maalla ja kituuttaa. Nyt keskusteluun miehen kanssa vakavasti tuo kuvio, kyllä parisuhteessa mietitään aina asiaa lasten ja koko perheen kannalta, eikä vain yhden unelman.

[/quote]

mies tienaa 3000€/kk bruttona voi olla enemmänkin jos tekee ylitöitä. Mutta ongelma on lähinnä siinä että mun rahat menee kaikki vaan tän perheen hyväksi. Toki mies maksaa asumiskulut, autojen vakuutukset jne. Mutta mulle taas jää kaikki ruoka ostokset, lasten vaatteet, lasten harrastukset, mahdolliset lääkkeet ja lääkäri käynnit. esim jos lapset tarttee uudet pyörät, luistimet tms mun on ne hankittava. mutta kuitenkin miehelle jää paljon enemmän rahaa pakollisten menojen jälkeen. mulle ei oikeen jää mitään. 

ei ollu oikeen muuta vaihtoehtoa. joko me muutettiin tänne tai me oltais ikuisesti jääty elämään kaksi kotia systeemillä joka sekään ei ole hyvä. se kun ei ollut vaihtoehto että mies muuttaa mun kotipaikkakunnalle. koska sillon mies olis todennäköisesti jäänyt työttömäksi. ja mies kertoi mulle että hänen on jatkettava vanhempiensa maanviljellystä kun he jäävät eläkkeelle. joten mitäpä minä olisin muutakaan voinut kuin muuttaa. en halunnut menettää miestäni tai elää sitä outoa poikkeava elämää jossa näen miestäni vain viikonloppuisin enkä halunnut että lapset näkee isäänsä vain viikonloppuisin, tunsin silloin itseni yksinhuoltajaksi.

[/quote]

Tuota menoa kyllä katkeroidut varmasti. Olet itse luopunut mahdollisuudesta hyvään taloustilanteeseen miehen vuoksi, ja silti maksat työttömyyskorvauksista(vai pienestä palkasta?) kaikki lasten menot. Ehkä sun kannattaa hengähtää hetki, ja punnita kunnolla ihan sinun ja lasten elämän kannalta siellä maalla elämisen edut.

[/quote]

Tällä hetkellä ansiosidonnaista saan mutta se on pieni alle 880€ nettona. Kohta ansiosidonnainen loppuu ja tipun vissiin työmarkkinatuelle ja se tässä pelottaa sehän on vielä pienempi summa. Kyllä tässä tilanteessa työpaikka edes lyhyt työpätkä olis lotto voitto.

Romuttaisin lasten elämät muuttamalla etenkin pojan olis hälle kauhea paikka jos joutuisi muuttamaan.

[/quote]

Oletko koittanut etsiä jotain työtä, jota voisi tehdä kotona. Siinä ei ylipainostakaan ole haittaa ..

[/quote]

Ylipaino?? Minkä ylipaino?? Kenen ylipaino?? Putosin kärryiltä :D

En ole etsinyt sellaista työtä tai ei ole osunut kohdalle sellaista työpaikka ilmoitusta. Mitä töitä ylipäänsä voi tehdä kotoa käsin?