Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olet varmaan masentunut, mutta en ymmärrä MIKSI!

Vierailija
20.09.2015 |

Olen siis kärsinyt jonkinasteisesta masennuksesta 14-vuotiaasta saakka (olen nyt 22-vuotias)

Masennuksen taso vaihtelee paljon. 14-vuotiaana yritin itsemurhaa ja aina välillä saan nykyäänkin itsetuhoisia ajatuksia. Viimeksi näitä oli puolisen vuotta sitten, mutta nyt minulla on ollut aika kauan ns. terve olo, ei ole masentanut kovinkaan paljon ja olen saanut asioita aikaiseksi.

Suurin helpotus oli siinä kun erosin exästäni ja pääsin korkeakouluun opiskelemaan. Olen saanut ystäviä, olen jopa rakastunut uudestaan vaikka olin varma etten enää koskaan kykene suhteeseen tai ihastumaan kehenkään.

En ole (vielä) suhteessa tuon miehen kanssa, mutta tiedän että hänkin pitää minusta. En ole tehnyt aloitetta, koska haluann edetä rauhassa ja tavallaan nautin vaihteeksi tästä ihastumisen tunteesta.

Nyt on taas alkanut tuntumaan siltä että masentaa. Eniten ahdistaa yksinäiset viikonloput, koska koulussa saan olla uusien ystävieni ja tuon miehen kanssa, mutta viikonloppuna ei ole mitään.

En oikein tiedä mitä tekisin yksin, tekemisen puute ahdistaa ja masentaa. Haluaisin vain nukkua koko viikonlopun yli jotta pääsisin maanantaina kouluun. Tai vaihtoehtoisesti olla humalassa, tosin sekään ei ole kivaa ilman kavereita.

Asun niin kaukana koulustamme ja kavereistani (n. 20km), että en kehtaa oikein pyytää ketään tänne ihan huvikseenkaan, vaikka varmasti joku tulisikin. En ole kai tottunut siihen että minulla on ystäviä ja ihmisiä jotka oikeasti haluavat olla kanssani.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis, ei olet...

Vierailija
2/5 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennushan on sairaus, luulisi sinun masennuksesta kärsineenä tietävän tämän.

Ei sille ole mitään erityistä "syytä" tai takuuta, ettei se iskisi vaikka elämä olisi täydellistä. 

Vierailija
4/5 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi oikeasti masentunut, niin tietäisi miten kyseinen sairaus toimii. Elikkä diagnosoimaton "masennus" =laiskuus kyseessä.

Vierailija
5/5 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up