Vaaleat pohjoiseurooppalaiset ovat häviämässä Yhdysvalloista
Vielä viime vuosisadan puolivälissä amerikkalaisista puolet oli sinisilmäisiä, mutta nyt ominaisuus on Yhdysvalloissa selvästi vähenemässä. New York Timesissa julkaistun artikkelin mukaan enää vain yksi kuudesta amerikkalaisesta katsoo maailmaa sinisin silmin.
Kommentit (90)
Todella mahdotonta. että 1950 luvulla puolet amerikkalaisita olisi ollut sinisilmäisiä.
Ehkä niitä vaaleasilmäisiä joista tuossa kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi kun kuluu aikaa niin kaikki ovat ruskeasilmäisiä ja maitokahvin värisiä iholtaan.
Tarpeeksi kun kuluu aikaa niin aurinko sammuu ja tämän maapallon tilalle tulee uusi maapallo uusilla eliöillä.
Ja siihen mennessä me kaikki ruskeasilmäisetkin ollaan jo kuoltu. Varmaan sitten kaikki sinisilmäisetkin, luulisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstapersut saavat tietonsa B-luokan Hollywood elokuvista? Huutista taas.
B-luokan leffa? Tarantinon kirjoittama klassikko, upea leffa.
Yli-arvostetuin ohjaaja.
Tosin hän on useinkin mustien ihmisoikeuksia ajamassa joten sinällään huvittava että häntä ihailet.
Tarantinon kirjoittama kohtaus tuossa. Kannattaa katsoa ajatuksella. Koska se on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi kun kuluu aikaa niin kaikki ovat ruskeasilmäisiä ja maitokahvin värisiä iholtaan.
Ja kaikki yhtä tyhmiä.
Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Tarpeeksi älykäs ihminen ei sikiä.
Suomalaisten äo on laskenut 90-luvulta asti: https://www.ts.fi/uutiset/3786346
Jutusta:
"Kööpenhaminan yliopiston professori Hans Eibergin mukaan kaikki ihmiset ovat alun perin olleen ruskeasilmäisiä ja sinisilmäisyys ilmestyi väestöön mutaationa noin 6000–10 000 vuotta sitten. Kaikki vaaleasilmäiset ihmiset ovat Eibergin mukaan yhden ja saman esi-isän jälkeläisiä.
Sinisilmäisyyttä hän pitää yhtenä merkityksettömistä geenimutaatioista, joilla ei ole vaikutuksia elinkelpoisuuteen. Samankaltaisia ominaisuuksia ovat pisamat, hiusten väri tai kaljuus".
Vierailija kirjoitti:
Sama suuntaus on täällä suomessakin.
No eihän, koska 89 pros on vaaleat silmät
Vierailija kirjoitti:
Dennis Hopper kertoo vastauksen miten nämä asiat tapahtuu:
Eli sisilialaiset on olleet alkujaan ruotsalaisen näköisiä, mutta kun maurit valtasivat Sisilian, he naivat paikallisia niin paljon että geenipooli muuttui pysyvästi. Sinisistä silmistä ja vaaleista hiuksista tuli ruskeat silmät ja tumma tukka. Hyvä kohtaus, koska totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on huono asia?
Entä jos uutinen olisikin - ruskea (nappi) silmäiset ovat katoamassa koska sini/vihreäsilmäiset ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti, niin se varmaan tuntuisi sinusta kauhealta?
Mulla on ruskeat silmät ja mua ei todellakaan kiinnostaisi, jos sinisilmäisten määrä kasvaisi (vaikka mua lapsena kiusattiinkin koulussa, kun kaikilla muilla oli vaaleat silmät, ja edelleen välillä kysellään, mistä mun vanhemmat on kotoisin - no Turusta). Jotenkin huvittavaa, kun nettikeskusteluissa sini/virheäsilmäiset usein leuhkivat, että heidän silmänsä ovat kauniit juuri niiden harvinaisuuden vuoksi ja ruskeat silmät ovat maailmalla tusinatavaraa. Nyt kun teidän silmistäni on tulossa entistä harvinaisemmat, niin se onkin kamala juttu? 😁
Kukaan ei ole tulossa tuhoamaan sun tai sun lasten silmiä. Ihmisryhmien liikkuminen ja sekoittuminen on historiassa täysin normaalia ja ihan neutraali asia (muille kuin rasisteille).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on huono asia?
Entä jos uutinen olisikin - ruskea (nappi) silmäiset ovat katoamassa koska sini/vihreäsilmäiset ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti, niin se varmaan tuntuisi sinusta kauhealta?
Minulle on ainakin ihan täysin sama minkä väriset silmät ihmisellä on. Ei siis mitään väliä.
Olisiko sitten parempi, jos maailmassa olisi vain yhden värisiä lintuja vaikkapa tummanruskeita?
Tai kaikki kukat olisi tummanruskeita? Eikö maailma olisi paljon tylsempi noin? Minusta ainakin olisi. Iloitkaamme siitä että ihmiset olemme vielä erilaisia !
Siellähän kuuluisikin olla ruskeasilmäisiä intiaaneja vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on huono asia?
Minulle on ainakin ihan täysin sama minkä väriset silmät ihmisellä on. Ei siis mitään väliä.
Olisiko sitten parempi, jos maailmassa olisi vain yhden värisiä lintuja vaikkapa tummanruskeita?
Tai kaikki kukat olisi tummanruskeita? Eikö maailma olisi paljon tylsempi noin? Minusta ainakin olisi. Iloitkaamme siitä että ihmiset olemme vielä erilaisia !
Ihmiset ovat myös jatkossa erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on huono asia?
Tämä. Suomalaisilla on periytyviä sairauksia joita ei esiinny muualla yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on huono asia?
Ihmiset ovat myös jatkossa erilaisia.
Ihmisiä ei ole jatkossa. On vain avaruuspölyä.
Olen pohjoiseurooppalainen ja ruskeasilmäinen. Onnistuin kuitenkin sinisilmäisen mieheni kanssa saamaan sinisilmäisiä lapsia. Että ei se ihan väistyvä ominaisuus taida kuitenkaan olla.
Tosiaan nykytiede katsoo, että sinisilmäisyys on melko tuore mutaatio noin 10 000 vuoden takaa ja sai alkunsa Kaspianmeren rannoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen pohjoiseurooppalainen ja ruskeasilmäinen. Onnistuin kuitenkin sinisilmäisen mieheni kanssa saamaan sinisilmäisiä lapsia. Että ei se ihan väistyvä ominaisuus taida kuitenkaan olla.
Sulla on resessiivisesti vaaleiden silmien geenejä joltain esivanhemmalta, jolloin vaaleasilmäisen kanssa on noin 50/50 mahdollisuudet saada tumma- tai vaaleasilmäinen lapsi, jos oikein muistan. Jos sinulla ei olisi vaaleasilmäisen geenejä lainkaan, lapsella olisi tummat silmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on huono asia?
Et kiihkoissasi taida nyt ottaa huomioon, että ihmiset näyttävät siltikin etnisyyden takia erilaiselta. On kiinalaisen, japanilaisen, arabien, intialaisten ja länsimaalaisten näköisiä. Kyllä suomalaisen ruskea silmäisen intialaisesta erottaa hyvin selkeästi.
Minulle on edelleen ihan sama minkä värisiä silmiä ihmisillä on, koska mikään noista väreistä ei ole katoamassa maailmasta. Kun sini- ja ruskeasilmäinen saavat lapsen, niin mahdollisuus saada jomman kumman väriset silmät on 50-50.
Vierailija kirjoitti:
Siellähän kuuluisikin olla ruskeasilmäisiä intiaaneja vain.
Ja Suomessa kuuluisi olla vaaleita saamelaisia.
Tarpeeksi kun kuluu aikaa niin aurinko sammuu ja tämän maapallon tilalle tulee uusi maapallo uusilla eliöillä.