Kokemuksia kissan ulkoilusta valjaissa
Minulla on 8 kk ikäinen kissanpentu, joka on reipas ja sosiaalinen. Olen pohtinut, että kelien lämmitessä voisin alkaa totuttamaan kissaa valjaissa ulkoiluun. Asun omakotitaloalueella ja minulla on isohko piha, missä totuttelun voisi aloittaa. Naapurustossa on paljon koiria, mutta kissa on elänyt koko ikänsä koirien kanssa.
Olisi kiva kuulla kokemuksia valjaissa ulkoilevista kissoista. Ovatko kissat nauttineet ulkoilusta, vai onko ollut stressaava kokemus? Millaiset valjaat ovat parhaat? Ja tietenkin kaikki kivat kissatarinat ovat muutenkin tervetulleita :)
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
No pienenä mun kissat oli kyllä tosi villejä ku ulkoilutin niitä valjaissa 😽 monesti sai hepulin, ja hirveellä vauhdilla ylös puuhun, muutaman kerran kiipes niin korkeelle, että piti hakee ne alas sieltä, että kyllä ne tykkäs vaikka vaan valjaissa pitiki olla, nykyään jo niin vanhoja, että ulkoilu on paljo rauhallisempaa
Kiitos kommentista, kiva kuulla, että kissat ovat pitäneet ulkoilusta. Mua jännittää juuri tuo, että kissa kiipeää jonnekin korkealle, tai vaihtoehtoisesti änkeää esim. terassin alle. Jos tämä vielä tapahtuu jonkun säikähdyksen seurauksena, niin pelottaa, että miten saan kissan pois piilopaikastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pienenä mun kissat oli kyllä tosi villejä ku ulkoilutin niitä valjaissa 😽 monesti sai hepulin, ja hirveellä vauhdilla ylös puuhun, muutaman kerran kiipes niin korkeelle, että piti hakee ne alas sieltä, että kyllä ne tykkäs vaikka vaan valjaissa pitiki olla, nykyään jo niin vanhoja, että ulkoilu on paljo rauhallisempaa
Kiitos kommentista, kiva kuulla, että kissat ovat pitäneet ulkoilusta. Mua jännittää juuri tuo, että kissa kiipeää jonnekin korkealle, tai vaihtoehtoisesti änkeää esim. terassin alle. Jos tämä vielä tapahtuu jonkun säikähdyksen seurauksena, niin pelottaa, että miten saan kissan pois piilopaikastaan.
Joo ymmärrän, kannattaa vaan ite olla hereillä että kerkee reagoimaan ajoissa, jos mahdollista, ku ne kissat tosiaan on niin vikkeliä 😽