Mokasin työhaastattelun, miten pääsen tästä morkkiksesta eroon?
Auttakaa nyt! Elämäni surkein työhaastattelu takana, ja siitä hirveä ahdistus ja morkkis :-(
Jotenkin hermostuksissani höpötin välillä ihan hölmöjä juttuja, hyvä jos aiheessa pysyin. Nyt aivot pyörittää loopilla tätä kauheutta, varsinkin silloin, kun yritän saada unen päästä kiinni tai muuten rentoutua niin tulee pahimmat flashbackit piinaamaan!
Kommentit (7)
Eipä siihen auta kuin hyväksyä että näin kävi. Ja on meitä muitakin, itse onnistuin päästämään kerran aivan älyttömän sammakon suustani haastattelussa. Harmitti toki aikansa mut nykyään lähinnä naurattaa. Ole itsellesi armollinen.
Tiedän tyypin, joka oli vastannut kysymykseen "miksi meidän pitäisi palkata juuri sinut?" että; "noh, te tarviitte työntekijän ja mä tarviin rahaa." Totta, toki. Yksinkertaistettuna, sehän se idea on työpaikoissa. Tosin kysymyksellä oli vähän eri tarkoitus.
Eiköhän meillä ole kaikilla noloja kokemuksia työhaastatteluista. Se on sellainen tilaisuus missä moni on hermostunut ja se taas näyttäytyy meissä eri tavoin. Joku höpöttelee omiaan ja joku taas ei saa sanaa suustaan.
Todennäköisesti ja toivottavasti esim. n. vuoden kuluttua huomaat, että oli loistava juttu tuo mokaus. Yleensä jotain parempaa tulee tilalle, ja huomaat, mikä onni se mokaus oli.
Vaikka nyt tuntuu, että mokasit haastattelussa, todellisuudessa näin ei välttämättä käynyt. Sain pari työpaikkaa, vaikka haastattelun jälkeen olin ihan varma, etteivät ota sekoilevaa moottoriturpaa riesakseen.
Menet seuraavaan työhaastatteluun 💋❣️
Ei tuohon auta oikeastaan muu kuin aika. Itsekin mokasin työhaastattelussa ja ylipääsemistä helpotti se, että pian oli toinen haastattelu toiseen työpaikkaan. Se meni hyvin ja sain sen duunin. Jos tulee liian pitkä aika seuraavaan haastatteluun, se mokattu haastattelu voi jäädä kummittelemaan. Vähän niin kuin tippuisi hevosen selästä, nopeasti pitää mennä vaan takaisin selkään.
Olin joskus opiskelijana niin hirveässä haastattelussa, että kadutti ainoastaan se etten lähtenyt sieltä pois. Siellä oli kaksi haastattelijaa ja se mies haukkui mun koulutuksen ja kysyi asioita todella vittumoiseen tyyliin. Ehkä oli hänen tapa selvittää paineensietokykyäni. Haastattelussa vasta selvisi, että tuntityöntekijän tunnit lähtevät nollasta. En missään nimessä olisi irtisanonut sen hetkistä työpaikkaa, koska siellä minulla ei ollut nollasopimus.