Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kollegoiden sairauslomien kyttääminen työelämässä on sairasta!

Vierailija
02.04.2022 |

Monella työpaikalla tullut vastaan vastaavankaltaista käytöstä. Kollega jää sairaslomalle ja työhönjääneet sitten pohtivat sairausloman syitä, käyvät ääneen läpi kollegan ominaisuuksia/historiaa, jotka johtivat sairaslomaan, kertoilevat näköhavaintojaan sairauslomalaisesta. "Ei se voi kovin kipeä olla, kun tuli vastaan elokuvissa viikonloppuna miehensä kanssa." Tuossa yksi esimerkki. Olen todella kuormittunut tästä, koska itse koen jatkuvasti olevani stressitilassa töissä enkä uskalla jäädä sairauslomalle, koska sitten minä olen se juorujen kohde.! Työelämä sairastuttaa meidät :(

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin saanut aikaseksi potkut yhdelle kyttääjälle, kun penkoi pomon arkistoja ja väitti, että olen ollut joka maanantai saikulla.

Menin meidän terveydenhoitajalle tarkistamaan asiaa, niin poissaoloja oli 3.

Terv.hoitaja vaati, että olisin kertonut hänelle, kuka se juoruämmä oli. Olisi järjännyt sille potkut.😨

En ymmärrä mistä potkut olisivat tulleet? Siitä kun väitti sinun olevan saikulla joka maanantai? Mistä tiedät kyttääjän penkoneen arkistoja? Eihän kyttääjä edes tiennyt kuinka usein olet ollut saikulla. Tarvitseeko sinun mennä terveydenhoitajalle tarkistamaan kuinka usein olet ollut sairaslomalla? Miten terveydenhoitaja voi järkätä potkut?

Uskomatonta satuilua.

Vierailija
42/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauspoissaoloista voi seurata myös potkut. ”Työkyvyn heikkenemisen on oltava pitkäaikaista. Jos sairausloma on yhdenjaksoinen, irtisanomiseen oikeuttava työkyvyttömyysaika on käytännössä noin vuosi. Jos sairauspoissaolot ovat toistuvia, niiden on katettava suuri osa työajasta ja työnantajan on voitava odottaa niiden jatkuvan. Irtisanomisperustetta arvioitaessa voidaan huomioida myös työantajalle poissaoloista aiheutuva haitta.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla