Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kollegoiden sairauslomien kyttääminen työelämässä on sairasta!

Vierailija
02.04.2022 |

Monella työpaikalla tullut vastaan vastaavankaltaista käytöstä. Kollega jää sairaslomalle ja työhönjääneet sitten pohtivat sairausloman syitä, käyvät ääneen läpi kollegan ominaisuuksia/historiaa, jotka johtivat sairaslomaan, kertoilevat näköhavaintojaan sairauslomalaisesta. "Ei se voi kovin kipeä olla, kun tuli vastaan elokuvissa viikonloppuna miehensä kanssa." Tuossa yksi esimerkki. Olen todella kuormittunut tästä, koska itse koen jatkuvasti olevani stressitilassa töissä enkä uskalla jäädä sairauslomalle, koska sitten minä olen se juorujen kohde.! Työelämä sairastuttaa meidät :(

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämää takana 33 vuotta ja nyt sairauslomalla ollut 5 viikkoa ja vielä viikko jäljellä. Tämä 6 viikkoa on enemmän kun koko työhistoriani yksittäiset sairauslomapäivät yhteensä.

"Koomista" on se, että olin menossa toimistolle hoitamaan "käskystä" yhtä aika typerää hommaa ja siis olen tehnyt 2 vuotta etänä n. 95% töistäni. Menin sitten onneton kaatumaan töihin mennessäni ja useita luita murtui. En siis päässyt toimistolle asti kun matkan päämäärä muuttui tapaturmapäivystykseen.

No, siis minun saikkuni syy ei ole salaisuus ollut alkujakaan.

Ei tämä mitään lomaa ole ollut kipujen ja kipsin kanssa, ei siis kannata tätä saikkua kadehtia ..... pitkä kuntoutus edessä.

Vierailija
22/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on. Ei enää kiinnosta. Saikutan silti sarjana kunhan koeaika on ensin ohi.

T. Sarjasaikuttaja

Kuinka paljon aiot saikuttaa vuodessa. Itse saikutan maltillisesti 15 päivää vuodessa + oikeat sairaslomat, enkä pidä kuin maksimissaan 3 päivän sairaslomia. Täysi palkka sairaslomalta on yksi merkittävimmistä syistä, että viitsin käydä töistä.

Vuoden aikana poissaoloja kertynyt noin 40 päivää. Ennätykseni on ollut 200 päivää, tosin se oli mt-syistä se...

Irtisanoudu. On ihmisiä, jotka mielellään ottavat työpaikkasi ja oikeasti tekevät töitä ja ovat hyödyllisiä.

Irtisanoutumisesta tulee 3 kuukauden karenssi, sairaslomasta tulee täysi palkka.

Okei, verenimijä.

Kommentistasi paistaa miten olet myynyt sielusi työnteolle. Velkatalo, velka-auto ja sanot että työ vapauttaa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tajuatko, että joku joutuu tekemään sen "sairastuneen" työt?

Tajuatko sinä, että se on työnantajan ongelma? Työntekijän ei tarvitse tehdä enempää kuin ennenkään. Tai jos tarvitsee, on työnantaja varautunut etukäteen saikutteluun pitämällä ylimääräärin henkilökuntaa, ja ennen saikuttelua ette joutuneet työskentelemään "täydellä teholla".

Vierailija
24/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on. Ei enää kiinnosta. Saikutan silti sarjana kunhan koeaika on ensin ohi.

T. Sarjasaikuttaja

Kuinka paljon aiot saikuttaa vuodessa. Itse saikutan maltillisesti 15 päivää vuodessa + oikeat sairaslomat, enkä pidä kuin maksimissaan 3 päivän sairaslomia. Täysi palkka sairaslomalta on yksi merkittävimmistä syistä, että viitsin käydä töistä.

Taidat olla kaupungin palveluksessa.

Vierailija
25/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sarjasaikuttaja

Taidat olla kaupungin palveluksessa.

Itseasiassa olen valtion hommissa.

Vierailija
26/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta se on.

Vierailija
27/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia, että lusmuista puhutaan.

Itse olin juuri kaupungilla kahvilla, sairauslomasta huolimatta. Fyysistä työtä en saanut viikkoon tehdä, mutta en mä mitenkään kipeä ja tartuttava ollut. Ihan sama, jos joku on nähnyt ja pohdiskelee sitä sitten. Kertoo enemmän hänestä kuin itsestäni. 

Vierailija
28/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö saikuttajat tajua että vakuutus etsivät tarkkailevat teitä. se on voi voi kun oikeuteen menette vakuutus petoksista. korkojen kanssa maksatte takaisin. SAIKUTTAJA KANNATTAA AINA KÄRÄYTTÄÄ. kaikkien etu

Vierailija
29/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla ei ihme kyllä puhuta kenenkään saikuista. Itse kiroilen paria tyyppiä hiljaa mielessäni jotka ovat enemmän saikulla kuin töissä.. muutenkin työ sellaista että yhdenkin puuttuminen pistää koko paletin sekaisin. Olen miettinyt että pitäisi varmaan itsekin tehdä ihan samaa, ei vaan moraali anna periksi.

Vierailija
30/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tajuatko, että joku joutuu tekemään sen "sairastuneen" työt?

KAIKKI työ ei ole sellaista, että kun olet pois niin toiset tekee, varsinkin jos olet lyhyellä, muutaman päivän sairaslomalla!

Esim. minun tehtävistä suuri osa on sellaista mitä ainoastaan yksi kollegoistani osaa suurinpiirtein tehdä. Joten jos olen vaikka pari päivää sairaslomalla, tiedän että töissä odottaa minua vain entistä enemmän töitä, pahemmalla kiireellä kun palaan. Mielummin olisin ilman sairaslomaa ja tekisin töitä mutta sairaana en ole työkykyinen.

Vierailija
31/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla ei ihme kyllä puhuta kenenkään saikuista. Itse kiroilen paria tyyppiä hiljaa mielessäni jotka ovat enemmän saikulla kuin töissä.. muutenkin työ sellaista että yhdenkin puuttuminen pistää koko paletin sekaisin. Olen miettinyt että pitäisi varmaan itsekin tehdä ihan samaa, ei vaan moraali anna periksi.

Oletko miettinyt, että työnjohtamisessa on jotakin vikana, kun paletti menee sekaisin yhden puuttuessa?

Vierailija
32/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin saanut aikaseksi potkut yhdelle kyttääjälle, kun penkoi pomon arkistoja ja väitti, että olen ollut joka maanantai saikulla.

Menin meidän terveydenhoitajalle tarkistamaan asiaa, niin poissaoloja oli 3.

Terv.hoitaja vaati, että olisin kertonut hänelle, kuka se juoruämmä oli. Olisi järjännyt sille potkut.😨

Vierailija
33/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, että työnjohtamisessa on jotakin vikana, kun paletti menee sekaisin yhden puuttuessa?

Työnjohtamisessa on myös silloin vikaa, jos alaisilla on tarve sarjasaikuttaa.

Vierailija
34/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnjohtamisessa on myös silloin vikaa, jos alaisilla on tarve sarjasaikuttaa.

Vikaa on monessakin asiassa. Mutta on myös ihan patalaiskoja ihmisiä jotka ovat saikulla aina työpaikasta ja pomoista riippumatta

Vierailija
35/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin työpaikalla ilmeni tällaista kyttäystä oman pitkän sairauslomani aikana. Pomo sitten pyysi minulta lupaa kertoa totuus sairausloman syystä, ettei juorumylly kasva ihan holtittomaksi. Hiljenivät, kun paljastui, että jouduin psykiatriseen hoitolaitokseen perheenjäsenen traumaattisen kuoleman johdosta.

Vierailija
36/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti sairas, ei ole mitään salattavaa. Jos taas ei ole tai liioittelee, niin sitten voi olla että asiasta vähän puhutaan..

Vierailija
37/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähihoitaja ja ollut tänä vuonna jo kaksi viikkoa saikulla keksityillä syillä. En vaan jaksa sitä paskaduunia, mutta rahaakin on saatava, joten pakko olla työsopimuksella. Inhottaa se työ ja ne ihmiset siellä. 

Vierailija
38/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lähihoitaja ja ollut tänä vuonna jo kaksi viikkoa saikulla keksityillä syillä. En vaan jaksa sitä paskaduunia, mutta rahaakin on saatava, joten pakko olla työsopimuksella. Inhottaa se työ ja ne ihmiset siellä. 

Tiedän tunteen. :( Orjuutta tämä on, ei muuta.

Vierailija
39/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti sairas, ei ole mitään salattavaa. Jos taas ei ole tai liioittelee, niin sitten voi olla että asiasta vähän puhutaan..

Sairausloman tarpeen arvioi lääkäri/tietyissä tapauksissa työntekijä itse. Et sinä tai muut kanat työpaikalla. Keskity ennemmin hoitamaan omat hommasi kunnolla, eikä miettimään toisten sairauslomien syitä.

Vierailija
40/42 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin saanut aikaseksi potkut yhdelle kyttääjälle, kun penkoi pomon arkistoja ja väitti, että olen ollut joka maanantai saikulla.

Menin meidän terveydenhoitajalle tarkistamaan asiaa, niin poissaoloja oli 3.

Terv.hoitaja vaati, että olisin kertonut hänelle, kuka se juoruämmä oli. Olisi järjännyt sille potkut.😨

Minä olen kahdelle kytälle järjestänyt potkut. Eivät ole työllistyneet vieläkään. Yl 10 v on aikaa, ja olen saanut yhdeltä yrittäjältä huomat korvaukset laittomasta henkilötietojen levittelystä.