Mies haluaa tehdä todella tyhmät asuntokaupat :(
Olemme siis ostamassa asuntoa helsingistä.
Asumme vuokralla keskustassa ja mies haluaa myös ostaa asunnon täältä, nyt hän on saanut päähänsä, että ostetaan keskustasta KAKSIO johon muuttaisimme me kaksi + kohta 3 vuoden ikäinen lapsi. Asunto on kolme neliötä pienempi kuin nykyinen kämppämme, eikä tässäkään riitä tila.
Tuo asunto on suht..vanhassa talossa ja maksaa reilut 300 000 euroa.
Meillä on auto käytössä ja Helsingissä todella hyvät kulkuyhteydet, joten minua ei haittaisi muuttaa vähän sivummalle, josta saisi isomman asunnon ja halvemmalla. Miehen työ siis keskustassa, eikä halua, että hänen työmatkansa pitenee. Itse käyn töissä toisella puolella kaupunkia.
Miten saan tuon tajuamaan, että kaksion osto olisi älyttömän typerää kun lapsikin kasvaa koko ajan ja perheenlisäyksestäkin on puhuttu.
Kommentit (47)
Maksaako mies asunnon, ja tuleeko se vain miehen nimiin? Jääkö asunto erossa miehelle? Mies taitaa olla eri mieltä perheenlisäyksen suhteen.
Kyllä lapselle pitää olla oma huone. Tietty jos aiotte asua uudessa kämpässä vain muutaman vuoden, niin ok, mutta kyseessä tuskin on tämä. Ehkä mies suunnittelee muutaman vuoden päästä asuvansa yksin..?
Ap täällä. Miehellä kyllä isommat tulot kun minulla, mutta yhdessä ollaan ostamassa ja maksamassa.
Minun perintörahoilla ollaan käsimaksukin hoitamassa joten en todellakaan aio suostua :(
Me ostettiin 38-neliöinen "yksiö", jossa oli siis tupakeittiö/olohuone ja erillinen makuuhuone sekä iso kylpyhuone ( mikä on luksusta Helsingin keskustassa ). Vuosi oli 2008. Asunto maksoi 246 t €. Ei tiedossa olevia rasitteita tai remontteja. Sitten tuli seuraavana vuonna nopealla aikataululla julkisivuremontti (sisälsi myös ikkunoiden uusimisen yms.), josta piti maksaa kerralla 8000 € ja sen lisäksi aiheutui normaaliin yhtiövastikkeeseen lisäkorotus 350€/kk. Lainan lyhennykset ja yhtiövastikkeet oli yhteensä 1550€ kuussa. Se on ihan järjetön summa maksaa 38 neliön asunnosta. Sillä hinnalla olisi saanut vuokrattua tuplasti isomman kämpän. Lainanlyhennyserää yritettiin saada alemmas, mutta pankki olisi tehnyt uuden lainan uusilla korkomarginaaleilla, ja me oltaisi maksettu kalliisti lainaohjelman muutoksesta. Asuttiin asunnossa reilut 3 vuotta ja myytiin pois 265 t eurolla. Keskustassa monissa kerrostaloissa on järjettömän hintaiset remontit. Työ pitää tehdä häiritsemättä liikennettä ja arkkitehtuuria säätelee vaikka mitkä reunaehdot, jotka tekee remontille lisää hintaa. Jos tänä päivänä olisin ostamassa keskustasta, ottaisin selvää, onko kaikki talon iälle tyypilliset remontit oikeasti tehty. Asuntolaina, yhtiövastike ja remonttilainan osuus saattavat yhdessä tehdä asumisesta järjettömän kallista.
Ei voi mies yksin päättää tuollaisesta.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:57"]Pieni asunto keskustassa - miehelle sulle ja lapselle 2 h enemmän yhteistä vapaa-aikaa. Autolla kulkeminen Helsingin laidalta - kallista ja pahat ruuhkat - hidasta. Eli kyhjötkö yksin lapsen kanssa isossa vai näättekö miestäkin. [/quote] Julkisilla pääsee kyllä kulkemaan, eikä edes kestä kauaa.. [/quote] Kyllä kestää. Alta tunnin tuskin selviää.
[/quote]
Olet väärässä. Minä ajan Espoosta läheltä Kirkkonummen rajaa Etelä-Helsinkiin pävittäin ja max puoli tuntia kestää, kunhan ei ihan pahinpaan ruuhkaa osu. Ja paljon lähempääkin saa tosiaan asuntoja...
Ilmeisesti kyseessä on miehen rahat.