Mitä tukia saatte.
Asumistuki, lapsilisä plus Kela maksaa sähkön, lääkkeet ja sellaiset kaikki. Viimeksi kun hajosi silmälasit niin Kela maksoi senkin. Suomessa on mahtava tukiverkosto kun vertaa moneen muuhun maahan.
Kommentit (24)
Todella paljon. Olen mielestäni tuettuen asioiden suurkuluttaja:
-Rahaa: lapsilisä yh- korotuksineen
-Lapsen soittoharrastus, yhteiskunta maksaa noin 2400/ vuosi (Joka vuosi saadaan kirje, jossa painotetaan, että vanhempien omat maksut ovat vain noin 1/5 opetuksen hinnasta)
-Kirjaston käyttö, kirjat, niiden tilaus lähikirjastoon, lehtien lukusali, luennot
- Museot, näyttelyt
- ilmaiset kulttuuritapahtumat
- ooppera, teatteri. Toki liput pienituloiselle tuntuvat korkeilta, mutta mitä enemmän käytän, sitä enemmän saan myös tukea
- julkinen liikenne
- liikuntatilat: uimahallit, jäävuorot, jumpparyhmät
-kansalaisopiston kurssit
- terveydenhuolto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään henkilökohtaisia tukia. Sen sijaan maksan sinun tukesi, enkä pidä siitä että ne ovat noin hyvät. Ne ovat minulta pois.
No jää ite työttömäksi sitten. Jos palkkasi ei kelpaa.
Meidän eromme on, että minä kunnioitan itseäni. Sinä sen sijaan koetat peittää häpeääsi nenäkkyydelläsi.
Kyllä minäkin kunnioitan itseäni. Sä taas haukut mun kaltaisia ihmisiä loisiksi.
Ei sinulla ole aihetta itseäsi kunnioittaa, jos elantosi on muiden lompakosta suoraan. Missä kohtaa olen käyttänyt kenestäkään mitään nimitystä tässä keskustelussa? Käytöstäsi kuvasin nenäkkääksi.
Tottakai mulla on aihetta kunnioittaa itseäni. Mä oon käyny läpi paljon ja oon henkisesti tosi vahva. Ja alotan parin viikon päästä työkokeilun mun oman alan hommissa. Pyrin silleen saamaan itselleni kokemusta että olisi helpompi työllistyä jatkossa. Ja iha vaa tiedoksi, monet yrittää saada töitä tuloksetta ja sen lisäksi monet saat suhteilla. Ei kaikilla semmosia ole. Ja tuskin oot kärsinyt koskaan masennuksesta kun moitit työttömiä - ettei me voida muka kunnioittaa itseämme. Oot työnarkomaani et osaa nauttia elämästä.
No en kyllä mitään tukia. Käyn töissä ja tienaan elantoni. Itselleni on kunnia-asia elää omillani.
Sitä varten aikoinaan koulut ja opinnot kävin, että voin itsenäisenä ihmisenä itsenäisesti elättää itseni ja maksaa kuluni.
Eläkettä varten meillä on työnantajan puolesta eläkekassa johon työnanataja pidättää palkasta tietyn summan.
En saa. Olen työtön, mutta en köyhä. Voisin suostua työn tekoon, mutta en työn hakuun hakemuksella ja vain keikkatyyliin, ei vaki.
"Menemällä sisään voisin kokeilla, hakemuksia en laatisi aseella uhaten korkeintaan.
Ahdinkotilanteessa päättyisi elämä.
Mutta ei ole uhkaa tiedossa. "Huolto" ei ole vaihtoehto. -Menopuoli on sen verran pieni, että afrikkalainen ihmettelisi selviämistä.