Kumpi luovuttaa? Nalle vai Paperiliitto?
Kommentit (53)
Mitä tuo Nalle mistään välittää? Eihän se edes asu Suomessa ja silti palkka juoksee, vaikka se räkisi kattoon 24/7. Omituinen setämies. Se on liian monessa asiassa mukana. Voisiko sen potkaista jo pellolle?
Lakko ei varmaan kerrytä vuosilomaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat 100e lakko avustusta joka päivä...et nälkään kuole ja varmaan lyjennät velkojakin.
Sivusta: Lakko avustus tulee vain viideltä päivältä viikossa, kaikissa lakoissa.
Ei siis joka päivältä.
Ja kun lakko jatkuu, avustukset pienenee.Paskat.
Tulee 7:ltä päivältä viikossa tässä lakossa. Ai mistäkö tiedän? Olen umppilainen.
Ohiksena, joo niin tulee joka päivältä.
Mutta ainakin hoitajien lakkoavustuksesta menee veroa 45 %.
Veroprosenttiin ei voi vaikuttaa avustuksen maksaja.
Hoitajat saavat lakkoavustusta 140 e/ päivä bruttona.
Tuolla verotuksella siitä jää käteen, hiukka yli 80 euroa, puhtaana, siis nettona.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo Nalle mistään välittää? Eihän se edes asu Suomessa ja silti palkka juoksee, vaikka se räkisi kattoon 24/7. Omituinen setämies. Se on liian monessa asiassa mukana. Voisiko sen potkaista jo pellolle?
Sitä ennen se potkaisee sut pellolle. Siinpä etsit lakki kourassa uutta vastaavaa työtä tolla palkalla. Ja mietit, että mistähän me vängättiin, miksi meille ei riittänyt se, mitä saatiin, kun saatiin sentään niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Potkaista pellolle, mistä?
Häntähän nimenomaan pyydetään eri yritysten hallituksiin, koska on kokenut ja arvostettu talousosaaja.
Eihän hän sen kummemmin ole kenenkään leivissä, toki noista yritysten hallituksesta saa jonkin korvauksen kun siellä toimiin.
Nalle on varsinainen hallitusammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta: niillä UPM:n ehdoilla ei kukaan palaa töihin. Hätäaputöihin määrätyt saavat vähemmän palkkaa mitä lakossa olevat lakkoavustusta.
Huomauttaisin vielä, että noissa töissä ollaan vuorohommissa, monet juhlapäivät, juhlat, lasten jutut ym. jää töiden takia väliin.
Esim. minä saan ENEMMÄN rahaa ihan päivähommissa mitä hätätöitä tekevät. Miksi sukulaiseni palaisi tuohon työhön, jos saman rahan (siis sen mitä UPM koittaa runnoa läpi) saiai esim. minun töitä tekemällä, vuorot ark. 8-18, pääsiäiset ym. tietenkin vapaata jne.
Ja oma työnikin on sellaista mihin suurin osa pystyy/kykenee, ja töitäkin siht hyvin, tattusti tekisi sukulaisenikin minun hommia jos niikseen tulee.
Ja paperitehtailla on tosiaan niin rankkaa ja huonosti palkattua hommaa että monista suvuista siellä on 3-4 sukupolvea töissä. /s Työttömänä et tule ihmeitä tienaamaan.
Hoitajia koskevassa ketjussa juuri tänään paperimies kehui palkallaan. 5300 eur kk ja pilkkasi hoitajia ja kehuskeli itseriittoisena.
Tuskinpa vain. Mielestäni kaikkien suomen duunareiden pitäisi pyrkiä samaan palkkaan kuin paperissa jos siellä on korkeammat liksat ja hoitajien myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta: niillä UPM:n ehdoilla ei kukaan palaa töihin. Hätäaputöihin määrätyt saavat vähemmän palkkaa mitä lakossa olevat lakkoavustusta.
Huomauttaisin vielä, että noissa töissä ollaan vuorohommissa, monet juhlapäivät, juhlat, lasten jutut ym. jää töiden takia väliin.
Esim. minä saan ENEMMÄN rahaa ihan päivähommissa mitä hätätöitä tekevät. Miksi sukulaiseni palaisi tuohon työhön, jos saman rahan (siis sen mitä UPM koittaa runnoa läpi) saiai esim. minun töitä tekemällä, vuorot ark. 8-18, pääsiäiset ym. tietenkin vapaata jne.
Ja oma työnikin on sellaista mihin suurin osa pystyy/kykenee, ja töitäkin siht hyvin, tattusti tekisi sukulaisenikin minun hommia jos niikseen tulee.
Ja paperitehtailla on tosiaan niin rankkaa ja huonosti palkattua hommaa että monista suvuista siellä on 3-4 sukupolvea töissä. /s Työttömänä et tule ihmeitä tienaamaan.
Jos se on niin saa-tanan helppoa ja rahakasta hommaa, mikset sinä hae sinne töihin?!
Tuota ihmettelen aina.
Sivusta on hyvä huudella, mutta tosi paikan tullen vasta nähdään kenen kantti kestää.
Ohiksena oma työni, olen myyntialalla, ja moni luulee tässäkin että se raha vaan putkahtaa jostain. Ei ymmärretä mitä se iso (myönnän että rahaa tulee hyvin!) tilipussi vaatii. Moni tulee palkan perässä, ja lopettaa kun ymmärtää mitä e vaatii. Toki osa menestyy, mutta ärsyttää se oletus että "kuka vaan" tekisi näitä hommia hyvin -ei tee. Mutta ne jotka tekee, heille töitä riittää ja raha virtaa.
Moni lakkoilija pitää toimitusketjua, "metsäläisiä", itseään alempiarvoisina.
Ottakaa säkki pois päästä ja katsokaa ulos. Kymmenen miljoonan motin tuonti on pysähtynyt ja teollisuus miettii mitä tehtaita voidaan pitää ja mihin ei riitä puu. Iso osa paperiliittolaisista näet on töissä muissa kuin paperitehtaissa. Moto ja automiestä vaan nyt kovin tarvitaan kun kotimaasta puu revitään, olettaen että polttoainenoususta selvitään taksapöydissä. Hyvää matkaa kortistoon lakkospedet. Toisilla on töitä vielä huomennakin.
Kertoisiko joku, millaisista summista ja työehtomuutoksista tässä oikeastaan on kiista? Ideologia ym. ei kiinnosta.
Suomalaiset on kateellista kansaa. On se kumma kun kukaan, ei hoitaja, ei paperimies, saisi tienata mitään.
Ei, koska kateelliset tykkää kun muilta viedään pois.
Järkevämpää olisi vaatia itselle enemmän, muiden palkkojen polkemisen sijasta.
Jokainen järkevä ihminen hinnoittelee työnsä ja vapaa-aikansa itse. Moni ei muista sitä, että HAITTAlisät tulee juuri siitä, että töissä ollaan silloinkin kun muut eivät ole.
Ja tutkitusti vuorotyö ja yövuoron tekeminen vaikuttaa terveyteen, mikä on SINUN hinta terveydellesi? Tai vaikka sille että todennäköisesti työn takia siirryt manan maille muutamaa vuotta aiemmin mitä muut keskimäärin, työn luonteen takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on niin saa-tanan helppoa ja rahakasta hommaa, mikset sinä hae sinne töihin?!
Tuota ihmettelen aina.
Sivusta on hyvä huudella, mutta tosi paikan tullen vasta nähdään kenen kantti kestää.
Ohiksena oma työni, olen myyntialalla, ja moni luulee tässäkin että se raha vaan putkahtaa jostain. Ei ymmärretä mitä se iso (myönnän että rahaa tulee hyvin!) tilipussi vaatii. Moni tulee palkan perässä, ja lopettaa kun ymmärtää mitä e vaatii. Toki osa menestyy, mutta ärsyttää se oletus että "kuka vaan" tekisi näitä hommia hyvin -ei tee. Mutta ne jotka tekee, heille töitä riittää ja raha virtaa.
Vaikea hakeutua kun alan duunarit ajaa tehtaita nurin nopeammin kuin noihin kerkiää hakemaan duuniin. Mutta ehkä toi on teidän jotain 8d shakkia jonka eeppinen voittosiirto nähdään joskus tulevaisuudessa?
Olen muutenkin enemmän insinööri joka rakentaa teille ja muullekin teollisuudelle teknologiaa ja sinänsä surettaa tää trendi miten suomessa ei tehdä enää juuri mitään.
Aina selitetään että ulkomainen kilpailu mutta esim. naapurimaassa ruotsissa saadaan kyllä tuotettua paljon enemmän tavaraa kuin suomessa vaikka siellä lienee sama elintaso suunnilleen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on kateellista kansaa. On se kumma kun kukaan, ei hoitaja, ei paperimies, saisi tienata mitään.
Ei, koska kateelliset tykkää kun muilta viedään pois.
Järkevämpää olisi vaatia itselle enemmän, muiden palkkojen polkemisen sijasta.
Jokainen järkevä ihminen hinnoittelee työnsä ja vapaa-aikansa itse. Moni ei muista sitä, että HAITTAlisät tulee juuri siitä, että töissä ollaan silloinkin kun muut eivät ole.
Ja tutkitusti vuorotyö ja yövuoron tekeminen vaikuttaa terveyteen, mikä on SINUN hinta terveydellesi? Tai vaikka sille että todennäköisesti työn takia siirryt manan maille muutamaa vuotta aiemmin mitä muut keskimäärin, työn luonteen takia?
Ei tässä kukaan muu ole paperimiehiltä viemässä mitään paitsi paperimiehet itse olemalla hölmössä lakossaan. Tässä vaan muistutetaan että jos riittävän pitkään istuu niin kohta ei ole koko tehdasta. Jos sitten ei olla jo sen pisteen yli.
Etkä tule ikinä tolla koulutuksella enää vastaavaa palkkaa näkemään... ja että oikein vuorotyötä on jouduttu tekemään. No voi raasu. Ihan pitäisi mitali antaa kun jättipalkan eteen joutuu tekemään vuorotyötä. Moni joutuu tekemään ilman sitä jättipalkkaa. Ja niin joudut sinäkin, kun toivon mukaan mahdollisimman nopeasti teiltä viedään noi työt ulkomaille, jossa niille kyllä löytyy ottajia, jopa pienemmällä palkalla.