Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisen lapsen voi jättää yksin tunnin ajaksi? (juoksulenkki)

Vierailija
20.09.2015 |

Haluaisin käydä juoksemassa, mutta olen yh. Ja siis halua juosta YKSIN. Juoksurattaita mulla ei ole enkä halua lasta kälättämään viereen pyörällä.
Kai se on kouluikää odotettava...?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusivuotiaan voisin jättää isomman sisaruksen kanssa ja näin teinkin, kun itse kävin salilla. Oli siis 8v ja 10v veljien seurassa. Muuten odottaisin minäkin kouluikään sen yhden tunnin kanssa. Enkä silloinkaan lähtisi lenkille pimeään aikaan illalla. 

Vierailija
22/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:09"]Aloittakaa ensi keväänä harjoittelu. Ensin tietysti opettelette kännykän käyttöä. Sitten aloitat vartin lenkillä. Jos se menee hyvin, niin aikaa voi pidentää pikku hiljaa. Onko naapuri tuttu, jolloin voisit ohjeistaa lasta menemään sinne hätätilanteessa?
[/quote]
On tässä varmaan tuttuja naapureita. Ja joo, itse olen sitä mieltä, että vasta kouluikäisenä saa olla yksin. Nyt olen enintään roskia vienyt tai auton imuroinut taloyhtiön parkkipaikalla. Tai lapsi välillä odottanut autossa kun käyn kaupassa. Pitää ruveta venyttämään vähän noita aikoja sit kun on eskarissa, osaa lukea ja käyttää puhelinta.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt tee asioista hankalampaa kuin ne ovat. Sinulla on pyöräilevä lapsi, joka nyt sattuu olemaan puhelias. Kerrot lapselle, ettet ole halukas keskustelemaan lenkin aikana, mutta juttelette lenkin jälkeen. Annat lapsen höpötellä omiaan. Kyllä lapsikin siihen tottuu, ettei äiti juoksun aikana vastaile takaisin.

Vierailija
24/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:14"]Älä nyt tee asioista hankalampaa kuin ne ovat. Sinulla on pyöräilevä lapsi, joka nyt sattuu olemaan puhelias. Kerrot lapselle, ettet ole halukas keskustelemaan lenkin aikana, mutta juttelette lenkin jälkeen. Annat lapsen höpötellä omiaan. Kyllä lapsikin siihen tottuu, ettei äiti juoksun aikana vastaile takaisin.
[/quote]
No näinhän mä teenkin :D Mutta se vaan rupee kiristään hermoja, kun kaikesta huolimatta koko lenkki on samaa "äiti kato... äiti kato, kato... äiti KATO NYT... ÄÄÖÄIIITIII KAAAATSOOOO!!!" Ja sitten mulla menee hermo kun juuri kymmenen sekuntia aikaisemmin olin sanonut, että nyt lenkillä ollessa EN KATSO ENKÄ JUTTELE! :D

Vierailija
25/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapselle luuri, spotify ja kuulokkeet. Käske kuunnella niitä. On hiljaa. Me käytiin alussa liikuntapuistossa lenkillä. Lapsi leikki kiipeilytelineissä. Minä juoksin puistoa yksin ympäri.

Vierailija
26/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juoksin ja juttelin. Mä en ymmärrä miten juoksemiseen pitää keskittyä. Juokse lapsen ehdoilla.

Vierailija
27/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:29"]Minä juoksin ja juttelin. Mä en ymmärrä miten juoksemiseen pitää keskittyä. Juokse lapsen ehdoilla.
[/quote]
Kuule kun koko elämä menee lapsen ehdoilla niin kaksi tuntia viikossa haluan juosta sitä karkuun! :D

Vierailija
28/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:58"]Ei tarvitse ekaluokkalaisen olla yksin koulun jälkeen. Kouluilla on nykyään velvoite järjestää iltapäivähoito, ja vasta kolmasluokkalainen joutuu olemaan yksin.
[/quote]

Ei ole kylläkään velvoitetta järjestää. Ihan vapaaehtoinen juttu on.

Vierailija
29/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5v 9 kk tyttö ja en jättäisi. Jos mies on iltavuorossa ja menen juoksemaan, isoveli 15 v vahtii. Voisin jättää ehkä ensi syksynä yksin tunniksi. Eskarilaisen siis.

Vierailija
30/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:14"]Älä nyt tee asioista hankalampaa kuin ne ovat. Sinulla on pyöräilevä lapsi, joka nyt sattuu olemaan puhelias. Kerrot lapselle, ettet ole halukas keskustelemaan lenkin aikana, mutta juttelette lenkin jälkeen. Annat lapsen höpötellä omiaan. Kyllä lapsikin siihen tottuu, ettei äiti juoksun aikana vastaile takaisin.
[/quote]
No näinhän mä teenkin :D Mutta se vaan rupee kiristään hermoja, kun kaikesta huolimatta koko lenkki on samaa "äiti kato... äiti kato, kato... äiti KATO NYT... ÄÄÖÄIIITIII KAAAATSOOOO!!!" Ja sitten mulla menee hermo kun juuri kymmenen sekuntia aikaisemmin olin sanonut, että nyt lenkillä ollessa EN KATSO ENKÄ JUTTELE! :D
[/quote]

Kyseessä on pieni lapsi. Lapset oppivat kyselemällä ja vastauksia saamalla. Itselläni on kolme pientä lasta ja mun on vaikeaa ymmärtää että tällainenkin asia voi jotain vanhempaa ärsyttää. Meillä käydään lenkillä koko perheen voimin mutta eihän ne nyt mitään hiljaisia retkiä ole, joku pälättää koko ajan jotain, vauvaa lukuunottamatta. Semmosta tämä perhe-elämä nyt vaan on, yritä sinäkin ap nauttia siitä ajasta kun lapsesi on pieni ja utelias.

Vierailija
31/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:58"]Ei tarvitse ekaluokkalaisen olla yksin koulun jälkeen. Kouluilla on nykyään velvoite järjestää iltapäivähoito, ja vasta kolmasluokkalainen joutuu olemaan yksin.
[/quote]
Tämä etu tietysti on rikkaiden mukuloilla. Köyhällä ei ole varaa tuota maksaa.

Vierailija
32/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:14"]Älä nyt tee asioista hankalampaa kuin ne ovat. Sinulla on pyöräilevä lapsi, joka nyt sattuu olemaan puhelias. Kerrot lapselle, ettet ole halukas keskustelemaan lenkin aikana, mutta juttelette lenkin jälkeen. Annat lapsen höpötellä omiaan. Kyllä lapsikin siihen tottuu, ettei äiti juoksun aikana vastaile takaisin.
[/quote]
[/quote]

Kyseessä on pieni lapsi. Lapset oppivat kyselemällä ja vastauksia saamalla. Itselläni on kolme pientä lasta ja mun on vaikeaa ymmärtää että tällainenkin asia voi jotain vanhempaa ärsyttää. Meillä käydään lenkillä koko perheen voimin mutta eihän ne nyt mitään hiljaisia retkiä ole, joku pälättää koko ajan jotain, vauvaa lukuunottamatta. Semmosta tämä perhe-elämä nyt vaan on, yritä sinäkin ap nauttia siitä ajasta kun lapsesi on pieni ja utelias.
[/quote]
Aah, mutta katsos mä en olekaan täydellinen, en edes semitäydellinen äiti! Haluan sen kaksi tuntia hiljaisuutta :D

Vierailija
33/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:25"]Hanki lapselle luuri, spotify ja kuulokkeet. Käske kuunnella niitä. On hiljaa. Me käytiin alussa liikuntapuistossa lenkillä. Lapsi leikki kiipeilytelineissä. Minä juoksin puistoa yksin ympäri.
[/quote]
Tää vois olla hyvä.
Ap

Vierailija
34/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa lukea tätä keskustelua. Ap tässä kyselee kuinka päästä eroon lapsesta. Ei ole resursseja huolehtia, ei mielenkiintoa keskustella. Tuskin sinä sen lapsen kanssa 24/7 kuitenkaan nökötät. Uskomatonta..
Eikö sillä lapsella ole kavereita? Etkö voisi sopia jonkun toisen surkean teini-yhn kanssa että sun lapsi menee tiistaisin pariksi tunniksi leikkimään heille, torstaisin taas leikitään pari tuntia teillä.

Vierailija
35/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:04"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:00"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:55"]Ja ei lapsessa mitään vikaa ole, jaksaa pyöräillä vaikka millaisen matkan ja on aina innokkaasti lähtemässä, mutta kun se höpöttää ja kyselee koko ajan. Ei tule juoksemisesta mitään.
Ap
[/quote]
no kai sä voit puhua ja juosta yhtäaikaa. Jos lapsi tykkää olla mukana niin mikä ongelma on?
[/quote]
No en todellakaan pysty juoksemaan ja puhumaan yhtäaikaa. Enkä keskittymään jos toinen kälättää jatkuvasti.
Ap
[/quote]

Sitten sulla on liian kova tahti. Teet rankempaa harjoitusta kuin sun kuntosi kestää. Ei ole edes sulle hyväksi, saati lapselle.

Vierailija
36/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 09:08"]Oksettaa lukea tätä keskustelua. Ap tässä kyselee kuinka päästä eroon lapsesta. Ei ole resursseja huolehtia, ei mielenkiintoa keskustella. Tuskin sinä sen lapsen kanssa 24/7 kuitenkaan nökötät. Uskomatonta..
Eikö sillä lapsella ole kavereita? Etkö voisi sopia jonkun toisen surkean teini-yhn kanssa että sun lapsi menee tiistaisin pariksi tunniksi leikkimään heille, torstaisin taas leikitään pari tuntia teillä.
[/quote]
Hahhaa, ota vati nyt äkkiä. Tai sit mene vuorovaikuttamaan äkkiä omien lastes kanssa äläkä roiku netissä!

Vierailija
37/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 09:08"]Oksettaa lukea tätä keskustelua. Ap tässä kyselee kuinka päästä eroon lapsesta. Ei ole resursseja huolehtia, ei mielenkiintoa keskustella. Tuskin sinä sen lapsen kanssa 24/7 kuitenkaan nökötät. Uskomatonta..
[/quote]
Hahhaa, ota vati nyt äkkiä. Tai sit mene vuorovaikuttamaan äkkiä omien lastes kanssa äläkä roiku netissä!
[/quote]
Mun lapsilla on kato sellainen jännä pikku velvoite kuin koulu.

Vierailija
38/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 09:08"]Oksettaa lukea tätä keskustelua. Ap tässä kyselee kuinka päästä eroon lapsesta. Ei ole resursseja huolehtia, ei mielenkiintoa keskustella. Tuskin sinä sen lapsen kanssa 24/7 kuitenkaan nökötät. Uskomatonta..
[/quote]
[/quote]
Mun lapsilla on kato sellainen jännä pikku velvoite kuin koulu.
[/quote]
Ai pyhäkoulu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme