Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisen lapsen voi jättää yksin tunnin ajaksi? (juoksulenkki)

Vierailija
20.09.2015 |

Haluaisin käydä juoksemassa, mutta olen yh. Ja siis halua juosta YKSIN. Juoksurattaita mulla ei ole enkä halua lasta kälättämään viereen pyörällä.
Kai se on kouluikää odotettava...?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juioksurattaat olis hyvt? Miksi lasta ei voisi jättää tunniksi nukkumaan pinnasänkyyn jos ei pääse sieltä pois?

Vierailija
2/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Itse olin 6v jo parikin tuntia yksin. Meidän 4v pystyy vaivatta olemaan 15min yksin. Kyllä se ihan lapsen luonteesta on kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen voi olla. Ehkä eskari jo, riippuu lapsesta.

Vierailija
4/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:37"]Riippuu lapsesta. Itse olin 6v jo parikin tuntia yksin. Meidän 4v pystyy vaivatta olemaan 15min yksin. Kyllä se ihan lapsen luonteesta on kiinni.
[/quote]
Tää vaan kuulostaa niin hurjalta, että 6v. Pari tuntia yksin.

Vierailija
5/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen luonteesta ja kypsyydestä. Eskari-ikäisen voisin jättää, jos lapsi on itse innoissaan yksinolosta. Kouluikäisen voi sitten jättää jo hyvillä mielin, koska joutuu muutenkin olemaan koulupäivien jälkeen yksin ellei koulussa ole iltapäiväkerhoa. Lapsella oltava puhelin, jolla osaa soittaa hädän tullen apua. Juoksisin myös kodin lähistöllä, jotta olisin max 10 minuutin päässä kotoa, jos tulee ongelmia.

Vierailija
6/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisen voi jättää. Ei sen nuorempaa ellei sitten ole todella edellä kehityksessä..

Vierailija
7/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä alle kouluikäistä juurikaan jättäisi yksin. Olisiko naapurissa samanikäistä lasta jonka luokse voisi mennä siksi aikaa, tai voisiko kummit/sukulaiset tulla hetkeksi olemaan lapsen kanssa? Kyllä meillä on kummit esim. Vauva-aikana olleet kylässä ja itse menin samalla nukkumaan parin tunnin päikkärit, he osasivat keitellä kahvit itsekseen ja hoitivat lapsen siinä samalla. Ymmärrän toki ettei kaikilla ole tukiverkkoja, mutta niitä olisi hyvä edes yrittää solmia.

Vierailija
8/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisen. Eskarikin on luultavasti liian pieni, varsinkin, jos lenkki syystä tai toisesta (astut vaikka vahingossa töyssyyn ja reväytät lihaksen) venyy.

Vierailija
9/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi täyttää ensi tammikuussa kuusi vuotta. Kysäisin, että mitä lapsi tekisi jos saisi olla yksin kotona ja jos hänelle hankittaisiin puhelin. Kuulemma pelaisi sillä ja söisi karkkia. Ei yhtään arastellut ajatusta yksinolosta, vaan ennemminkin innostui siitä.
Ap, joka varmaan nyt lähtee lapsen kanssa lenkille.

Vierailija
10/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei lapsessa mitään vikaa ole, jaksaa pyöräillä vaikka millaisen matkan ja on aina innokkaasti lähtemässä, mutta kun se höpöttää ja kyselee koko ajan. Ei tule juoksemisesta mitään.
Ap

Vierailija
11/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:43"]En kyllä alle kouluikäistä juurikaan jättäisi yksin. Olisiko naapurissa samanikäistä lasta jonka luokse voisi mennä siksi aikaa, tai voisiko kummit/sukulaiset tulla hetkeksi olemaan lapsen kanssa? Kyllä meillä on kummit esim. Vauva-aikana olleet kylässä ja itse menin samalla nukkumaan parin tunnin päikkärit, he osasivat keitellä kahvit itsekseen ja hoitivat lapsen siinä samalla. Ymmärrän toki ettei kaikilla ole tukiverkkoja, mutta niitä olisi hyvä edes yrittää solmia.
[/quote]
Ekaluokkalainen on joka tapauksessa koulun jälkeen yksin useamman tunnin. Eskari ikäisen tarttis siten alkaa opettelemaan asiaa....

Vierailija
12/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ekaluokkalaisen olla yksin koulun jälkeen. Kouluilla on nykyään velvoite järjestää iltapäivähoito, ja vasta kolmasluokkalainen joutuu olemaan yksin.

Vierailija
13/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:55"]Ja ei lapsessa mitään vikaa ole, jaksaa pyöräillä vaikka millaisen matkan ja on aina innokkaasti lähtemässä, mutta kun se höpöttää ja kyselee koko ajan. Ei tule juoksemisesta mitään.
Ap
[/quote]
no kai sä voit puhua ja juosta yhtäaikaa. Jos lapsi tykkää olla mukana niin mikä ongelma on?

Vierailija
14/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko hommata penskaa ilman miestä

Vierailija
15/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:00"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:55"]Ja ei lapsessa mitään vikaa ole, jaksaa pyöräillä vaikka millaisen matkan ja on aina innokkaasti lähtemässä, mutta kun se höpöttää ja kyselee koko ajan. Ei tule juoksemisesta mitään.
Ap
[/quote]
no kai sä voit puhua ja juosta yhtäaikaa. Jos lapsi tykkää olla mukana niin mikä ongelma on?
[/quote]
No en todellakaan pysty juoksemaan ja puhumaan yhtäaikaa. Enkä keskittymään jos toinen kälättää jatkuvasti.
Ap

Vierailija
16/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 07:54"]Lapsi täyttää ensi tammikuussa kuusi vuotta. Kysäisin, että mitä lapsi tekisi jos saisi olla yksin kotona ja jos hänelle hankittaisiin puhelin. Kuulemma pelaisi sillä ja söisi karkkia. Ei yhtään arastellut ajatusta yksinolosta, vaan ennemminkin innostui siitä.
Ap, joka varmaan nyt lähtee lapsen kanssa lenkille.
[/quote]
Ööh mitäs alapeukutettavaa tässä nyt oli? Lenkille lähtö lapsen kanssa?
Ap

Vierailija
17/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano lapselle, että ei kälätä. Tai siis sano, että et lenkillä juttele. Saa niitä lapsiaan kasvattaakin, mieluummin, kuin jättää yksin liian nuorena.

Vierailija
18/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:01"]Kannattiko hommata penskaa ilman miestä
[/quote]
Sulla on perusbiologia hakusassa, kyllä tähän mies tarvittiin. :)

Vierailija
19/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 08:06"]No sano lapselle, että ei kälätä. Tai siis sano, että et lenkillä juttele. Saa niitä lapsiaan kasvattaakin, mieluummin, kuin jättää yksin liian nuorena.
[/quote]
No arvaapas olenko sanonut! Mutta siltä ei sitä puheripulia lopeta mikään, koskaan.
Ap

Vierailija
20/38 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa ensi keväänä harjoittelu. Ensin tietysti opettelette kännykän käyttöä. Sitten aloitat vartin lenkillä. Jos se menee hyvin, niin aikaa voi pidentää pikku hiljaa. Onko naapuri tuttu, jolloin voisit ohjeistaa lasta menemään sinne hätätilanteessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi