Eilen ei toiminut monet pankkikortit. Vaikka ostokset oli vaan alle 20e, silti ei ollut käteistä juuri kellään
Olen pienehkössä kaupassa töissä, ja iski valtakunnallinen kortti ongelma, 80% korteista ei toiminut niinkuin piti. Vaikka ihmiset osti rahallisesti suht pieniä ostoksia (sipsiä, karkkia yms. Herkkuja) niin ei ollut edes 20e käteistä mukana.
Tämä vika kesti muutaman tunnin. Miten ihmiset luulee pärjäävänsä jos tällainen häiriö olisi vaikkapa viikonloppun yli, tai pidempään?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli omituinen vika. Op:n korttiklo 17-18 ei toiminut kaupoissaja katevaraukset ilmesty tilille, mutta onneks hävisivät sieltä myöhemmin
Mietin eilen jo, että pitäiskö vaihtaa rahat Osuuspankista S-Pankkiin. Niin paljon on ollut Osuuspankilla näitä ongelmia, ja S-pankki on toiminut silloinkin aina.
Eilen s-pankin korteilla ei ollut mitään ongelmaa. Yllättävintä oli että Nordea toimi 😱
Mutta oo, Säästöpankki, Aktia yms ei toiminut...
Yhtään ei kiinnosta mitkään digi-ID:t, kun tää on tämmöistä. Sitten et varmaan pääse edes terkkariin päivystykseen pää kainalossakaan, jos ja kun tulee tietotekniikassa ongelmia.
Kaupan kassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli omituinen vika. Op:n korttiklo 17-18 ei toiminut kaupoissaja katevaraukset ilmesty tilille, mutta onneks hävisivät sieltä myöhemmin
Mietin eilen jo, että pitäiskö vaihtaa rahat Osuuspankista S-Pankkiin. Niin paljon on ollut Osuuspankilla näitä ongelmia, ja S-pankki on toiminut silloinkin aina.
Eilen s-pankin korteilla ei ollut mitään ongelmaa. Yllättävintä oli että Nordea toimi 😱
Onko S-pankin korteilla ikinä ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla toimi vallan mainiosti, käytin korttia neljä kertaa.
Tuliko useita katevarauksia tilille?
Mitä sitten?
Joillakin voi "rahat loppua tililtä", jos tulee paljon ja/tai isoja katevarauksia. Vaikka tilillä siis olisi rahaa.[/quote
Tämä. Esim jos ostat viikon ruokaostokset (500e) ja joudut korttia viilaamaan useaan otteeseen, niin nopeasti "tilillä ei ole katetta"
Käytän käteistä vain maksullisissa naisissa käydessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla toimi vallan mainiosti, käytin korttia neljä kertaa.
Tuliko useita katevarauksia tilille?
Mitä sitten?
Joillakin voi "rahat loppua tililtä", jos tulee paljon ja/tai isoja katevarauksia. Vaikka tilillä siis olisi rahaa.[/quote
Tämä. Esim jos ostat viikon ruokaostokset (500e) ja joudut korttia viilaamaan useaan otteeseen, niin nopeasti "tilillä ei ole katetta"
Juu, kun ostaa normi viikonloppuruuat 20€ ei ole tuota ongelmaa.
Mitä se sinun ongelmasi on, jos turhassa liikkeessäsi asioivilla ei ole rahaa jos kortit eivät jossain vaiheessa toimi? Tunsitko jonkinlaista vastuuta tai häpeääsiitä, ettei korttilukijanne toiminut, kun keksit kuitenkin paheksua asiakkiden valintoja sen sijaan, että huolehtisit vain omista asioistasi?
On ihan mahdollista, että sodan takia käteisellä varautuneet eivät halua kuljetella rahojaan mukanaan, jos lompakko vaikka hukkuu. Kauppaan voi mennä kyllä kodin kautta, vaikka se olisi jokin täekwämpikin pulju kuin ap:n onneton kioski.
Kaupan kassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktian kortilla ei mitään ongelmia missä sitä käytin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on käteistä lompakossa aina 200-300€
Maksan kaikki ostokset käteisellä.
Wau! Olet mallikansalainen ja kaikkien meidän muiden esikuva. Pidä tuosta kiinni!
Olen siirtynyt takaisin käteisen käyttäjäksi
Vierailij a kirjoitti:
Mitä se sinun ongelmasi on, jos turhassa liikkeessäsi asioivilla ei ole rahaa jos kortit eivät jossain vaiheessa toimi? Tunsitko jonkinlaista vastuuta tai häpeääsiitä, ettei korttilukijanne toiminut, kun keksit kuitenkin paheksua asiakkiden valintoja sen sijaan, että huolehtisit vain omista asioistasi?
On ihan mahdollista, että sodan takia käteisellä varautuneet eivät halua kuljetella rahojaan mukanaan, jos lompakko vaikka hukkuu. Kauppaan voi mennä kyllä kodin kautta, vaikka se olisi jokin täekwämpikin pulju kuin ap:n onneton kioski.
Ei se perjaatteessa ole mun asia. Jos jollain ei kortti toimi, eikä ole käteistä, niin jää ne ostokset sitten vaan ostamatta. 🤷
Enemmän olen huolissani siitä että kansalaiset ei aina ymmärrä kuinka "heikko" kortti on kun se ei toimi, ja ei ole varannut yhtään käteistä varoiksi mukaan.
Enkä puhu että tarttee satasia kantaa mukana eikä käteistä tartte välttämättä käyttää, kunhan vaan se kortti toimii. Mutta jos ei toimikkaan, niin siinä kohtaa olisi käteistä 👍
On olevinaan jotenkin hienoa ja edistyksellistä kun ei käytä käteistä.
Usein kertoo vaan siitä ettei rahaa ole missään muodossa, tapissa olevalla luotolla maksetaan euron ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko S-pankin korteilla ikinä ongelmia?
Alkaa luotto mennä perinteisiin pankkeihin, niin voisin minäkin harkita tätä.
Kaupan kassa kirjoitti:
Vierailij a kirjoitti:
On ihan mahdollista, että sodan takia käteisellä varautuneet eivät halua kuljetella rahojaan mukanaan, jos lompakko vaikka hukkuu. Kauppaan voi mennä kyllä kodin kautta, vaikka se olisi jokin täekwämpikin pulju kuin ap:n onneton kioski.Onhan se kaupankin ongelma, kun ne jo kerätyt ostokset jää pilaantumaan siihen kassalle. Itse asiassa meidän kaikkien ongelma maapallolla. Tulee turhaa hävikkiä.
Eikä se vika ollut eilenkään kaupan kortinlukijoissa, vaan pankeissa. Ihmiset eivät ymmärrä yhtään näitä pankkien ongelmia/riskejä. Huolettomina vaan vilauttelevat korttejaan.
Mulla on korti kahteen eri pankkiin ja lisäksi aina käteistä mukana. Nämä katkokset tulevat taatusti lisääntymään.
Mulla ei ollut ennen kuin hiluja lompakossa. Nyt olen oppinut pitämään, kun olen joutunut jonottelemaan pankkiautomaateilla käteistä, kun kortit eivät ole toimineet.