Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö hoitajat tajua että vaatimukset ovat suorastaan "sekopäisiä" ?!

Vierailija
02.04.2022 |

Ei ole mitään voittoa tekevää yhtiötä taustalla josta rahaa tulisi. Ei kuntalaisten veroprosentteja voida pilviin nostaa. Eihän kunnilla riitä rahat edes välttämättömien asioiden hoitamiseen tänä päivänä. Arvostan hoitajia ja heidän työpanostaan mutta valitettava totuus on ettei heidän palkkaansa voida nostaa useilla sadoilla euroilla kuukaudessa. Mikä sitten on ratkaisuna tähän ongelmaan? En tiedä. Sen joku viisaampi kertokoon.

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan potilaiden kuolla. Vähennetään hoitoa.

Vierailija
2/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: Hoitajat ottavat 2 virkaa, tekevät siis joka päivä tuplavuoron. Niin alkaisikohan palkka miellyttää? Sitten alkaisi itku verotuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tajuavat, tässähän on se "huutokauppakeisari" menossa, pyydetään järjetöntä, tarjotaan yhtä järjetöntä ja lopulta sovitaan sinne välimaastoon.

Vierailija
4/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle ap, tai joku muu, miksi hoitoalan, on se sitten sairaala-tai vakamaailma, palkkojen nostaminen iänikuisesta kuopastaan, ei ole IKINÄ sopivaa ja sille ei ole IKINÄ ns oikea tai hyvä aika?

AINA on jokin syy/syitä sille, että ei käy, ei ole hyvä, ei onnistu, eieieieieieiei&EI, miksi???

T. 20v aitiopaikalta asiaa seurannut ja kertaakaan ei ole ollut oikea tai sopiva aika asialle, ei yhtä ainoata kertaa. Minä hämmästelen ja kummastelen asiaa suuresti ja totean, että tässä yht.kunnassa on jotakin kuralla tämänkin asian suhteen, ja pahasti.

Vierailija
5/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti tajuavat, tässähän on se "huutokauppakeisari" menossa, pyydetään järjetöntä, tarjotaan yhtä järjetöntä ja lopulta sovitaan sinne välimaastoon.

Veikkaan että peruspalkkaan tulee 100€ korotus, työnantaja kehuu neuvottelujaan, Tehy kehuu neuvottelujaan, kaikki johdossa tyytyväisiä, mikään ei muutu... Sirkka Sairaanhoitaja maksaa Prisman kassalla enemmän ruoasta koska yhteiskunnan pitää kustantaa se korotus, yhtään uutta hoitajaa ei ole palkattu ja työmäärä on ihan sama.

Vierailija
6/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mikään ei riitä...

Vierailija
7/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle alalle voisi alkaa rahtaamaan niitä vietnamilaisia, niin loppuisi kitinä ja vinkuminen ainakin joksikin aikaa...

Vierailija
8/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle alalle voisi alkaa rahtaamaan niitä vietnamilaisia, niin loppuisi kitinä ja vinkuminen ainakin joksikin aikaa...

Niinpä, ja yritys onkin kova mutta näyttää siltä että vietnamilaiset tai ketkään muutkaan ei ole niin tyhmiä että valitsisivat Suomen palkkatason kun naapureissa on tarjolla paljon enemmän...

Vierailija
9/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keisari maksaa kymmenesosan jos maksaa

Vierailija
10/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi hyvä sauma houkutella ukrainalaisia hoitajia tänne.

Vierailija
11/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle ap, tai joku muu, miksi hoitoalan, on se sitten sairaala-tai vakamaailma, palkkojen nostaminen iänikuisesta kuopastaan, ei ole IKINÄ sopivaa ja sille ei ole IKINÄ ns oikea tai hyvä aika?

AINA on jokin syy/syitä sille, että ei käy, ei ole hyvä, ei onnistu, eieieieieieiei&EI, miksi???

T. 20v aitiopaikalta asiaa seurannut ja kertaakaan ei ole ollut oikea tai sopiva aika asialle, ei yhtä ainoata kertaa. Minä hämmästelen ja kummastelen asiaa suuresti ja totean, että tässä yht.kunnassa on jotakin kuralla tämänkin asian suhteen, ja pahasti.

Huonostipa sitten olet seurannut, kun niitä hoitajien palkkoja just nostettiin erittäin tuntuvasti vuonna 2007.

Joka oli muuten tuhoisaa Suomen taloudelle, koska tottakai silloin kaikkien muidenkin palkkoja piti nostaa, joka johti aivan kestämättömiin palkkakustannuksiin Suomessa ja romahdutti huomattavan määrän liiketoimintaa, kuten metsäteollisuuden, ja johti valtavaan työttömyyteen ja yli 10 vuoden huonoon talouskasvuun.

Vierailija
12/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että peruspalkkaan tulee 100€ korotus, työnantaja kehuu neuvottelujaan, Tehy kehuu neuvottelujaan, kaikki johdossa tyytyväisiä, mikään ei muutu... Sirkka Sairaanhoitaja maksaa Prisman kassalla enemmän ruoasta koska yhteiskunnan pitää kustantaa se korotus, yhtään uutta hoitajaa ei ole palkattu ja työmäärä on ihan sama.

Paitsi että joitakin hoitamatta jääneitä potilaita on tämän lakon takia kuollut., se on tämän lakon todellinen hinta. Tässä on vakavasti asioista kyse.

Vierailija
13/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun yrittänyttä ei laiteta.

Vierailija
14/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olla kurkkua myöden täynnä tätä ”haetaan tänne Vietnamista hoitajia”

No hakekaa.

Aletaan tekemään niin että aina haetaan ulkomailta tänne työvoimaa jos jokin ala ei suostu tekemään töitä johtui se sitten työoloista/palkasta.

Sinunkin työllesi löytyy aina halvempi tekijä jostain.

Sillä nämä ongelmat ratkeaa..

Vierailija
15/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: Hoitajat ottavat 2 virkaa, tekevät siis joka päivä tuplavuoron. Niin alkaisikohan palkka miellyttää? Sitten alkaisi itku verotuksesta.

Minä olen hoitaja joka tekee päivätyötä arkisin klo 8:00 - 15:45. Palkka ikälisän kanssa noin 3000 €/kk.

Olen vuosien ajan tehnyt keikkaa arki-iltoina, viikonloppuisin ja lomilla ja pyhinä.

Keikkailun ansiosta saa hieman ylimääräistä rahaa jolloin olen tilanteessa, että rahat riittävät ja säästöön jää.

Tietenkin tuo lisätyö aiheuttaa sen ettei minulla ole koskaan vapaa-aikaa. Mutta päätyöni ja sivutyön (keikkatyö) ovat molemmat kevyttä sisätyötä, en rasitu töitten puolesta.

Minä olen niitä hoitajia, jotka eivät ole lakon kannalla.

Vierailija
16/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin kuitenkin täytyy tehdä, jotta ala pysyy vetovoimaisena. Minä vaihdoin 45-vuotiaana alaa, koska en enää jaksanut joustaa. Jatkuvasti oli 16 tunnin työpäiviä. Vapaapäivinä yritettiin hälyttää töihin, koska ei ollut tarpeeksi työntekijöitä. Sijaisia ei löytynyt ja toisaalta heitä ei aina saanut palkata. Potilasturvallisuus on jatkuvasti vaarassa, koska henkilökunta on väsynyttä ja ylityöllistettyjä. Nykyään olen kirjanpitäjänä. Toki tälläkin alalla on välillä kausia, joilloin on kiire ja joutuu tekemään ylitöitä, mutta paljon helpommalla silti pääsee palkkaan verrattuna. Nykyään on aikaa myös läheisille.

Vierailija
17/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoitaja joka tekee päivätyötä arkisin klo 8:00 - 15:45. Palkka ikälisän kanssa noin 3000 €/kk.

Olen vuosien ajan tehnyt keikkaa arki-iltoina, viikonloppuisin ja lomilla ja pyhinä.

Keikkailun ansiosta saa hieman ylimääräistä rahaa jolloin olen tilanteessa, että rahat riittävät ja säästöön jää.

Tietenkin tuo lisätyö aiheuttaa sen ettei minulla ole koskaan vapaa-aikaa. Mutta päätyöni ja sivutyön (keikkatyö) ovat molemmat kevyttä sisätyötä, en rasitu töitten puolesta.

Minä olen niitä hoitajia, jotka eivät ole lakon kannalla.

Missä pääsee noin hyville ansioilla päivätyössä? Minulla on kaikki ikälisät ja silti tienaan noin 2700€/kk.

Vierailija
18/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ratkaisu. Sairaat maksakoot täyden hinnan palveluistaan ja lasketaan veroprosenttia. Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
19/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ratkaisu. Sairaat maksakoot täyden hinnan palveluistaan ja lasketaan veroprosenttia. Suomi on sairaiden paratiisi.

Eli käytännössä aika moni kuolisi,kun niihin hoitoihin ei olisi varaa.

No sovitaan sitten,että koulussakin kävisivät vain he,joilla varaa siihen kokonaisuudessaan.

Samoin hoidossa etc.

Ihana yhteiskunta tulisi 👍

Vierailija
20/119 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan olla kurkkua myöden täynnä tätä ”haetaan tänne Vietnamista hoitajia”

No hakekaa.

Aletaan tekemään niin että aina haetaan ulkomailta tänne työvoimaa jos jokin ala ei suostu tekemään töitä johtui se sitten työoloista/palkasta.

Sinunkin työllesi löytyy aina halvempi tekijä jostain.

Sillä nämä ongelmat ratkeaa..

"Sinunkin työllesi löytyy aina halvempi tekijä jostain."

Näinhän käytännössä kaikille muille aloille paitsi terveydenhuolto on jo käynyt 1990-luvulta lähtien. Mihin kuvittelet, että esimerkiksi tehdastyö hävisi?

Ettekö te hoitajat tosiaan tiedä maailmasta mitään tai seuraa mitään tapahtumia?