Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö menolippu oo einin biisi?

Vierailija
19.09.2015 |

Eikä Virve Rostin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:34"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:33"]Satu Pentikäinen ja Virve Rosti tekivät siitä samoihin aikoihin oman versionsa, mutta Satu sai silloin enemmän radiosoittoa. Virven versio - joka oli minun henk.koht suosikkini - jäi näistä kahdesta elämään. Tietenkään kummankaan versio ei ollut se alkuperäinen, vaan se on tämä (tekninen taso älyttömän huono, ääni särkee): Teresa Rosenius vuodelta 1965:

Kyseinen Teresa oli myöhempinä vuosinaan Maikkarilla kuvaussihteerinä. Levyraadin krediiteissä muistan nähneeni hänen nimensä. Satu Pentikäisen ja Virve Rostin versiot saivat kimmokkeen tietysti Eruptionin miljoonahitistä One Way Ticket Biisin eka esittäjä oli Neil Sedaka jo vuonna 1959.   [/quote] Satu Pentikäisen versio jäi elämään [/quote] Ai miten niin? En ole Pentikäisen versiota radiosta viime vuosina juuri kuullut, vaan nimenomaan Virven (ts. jäi elämään). [/quote] Pentikäisen versio oli isompi hitti kuin Vickyn. Ei kahta sanaa. Se, että SINÄ oot kuullut nimenomaan Vickyn version on aika mitätön todiste.

[/quote]

Köh köh, kyllä minä olen kuullut ne molemmat, olin 14-vuotias silloin vuonna 1979 ja radion ahkera kuuntelija. :D Vieläkin minulla on tallella kymmeniä c-kasetteja niiltä ajoilta, kun Nuorten Sävellahjasta ja Rockradiosta biisejä radiomankalla ääniteltiin.

Viimeksi olen Satu Pentikäisen version kuullut Maikkarin Retrohelmet-sarjassa. Radio Nostalgia ei sitä juuri soita, vaan Virven versiota. Jos sinä olet sitä mieltä, että kaimani versio jäi ns. elämään, be my guest, mutta ihan yhtä mitätön sinun mielipiteesi tässä asiassa on kuin minunkin. Sorry. :D

Vierailija
22/33 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:34"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:33"]Satu Pentikäinen ja Virve Rosti tekivät siitä samoihin aikoihin oman versionsa, mutta Satu sai silloin enemmän radiosoittoa. Virven versio - joka oli minun henk.koht suosikkini - jäi näistä kahdesta elämään. Tietenkään kummankaan versio ei ollut se alkuperäinen, vaan se on tämä (tekninen taso älyttömän huono, ääni särkee): Teresa Rosenius vuodelta 1965:

Kyseinen Teresa oli myöhempinä vuosinaan Maikkarilla kuvaussihteerinä. Levyraadin krediiteissä muistan nähneeni hänen nimensä. Satu Pentikäisen ja Virve Rostin versiot saivat kimmokkeen tietysti Eruptionin miljoonahitistä One Way Ticket Biisin eka esittäjä oli Neil Sedaka jo vuonna 1959.   [/quote] Satu Pentikäisen versio jäi elämään [/quote] Ai miten niin? En ole Pentikäisen versiota radiosta viime vuosina juuri kuullut, vaan nimenomaan Virven (ts. jäi elämään). [/quote] Pentikäisen versio oli isompi hitti kuin Vickyn. Ei kahta sanaa. Se, että SINÄ oot kuullut nimenomaan Vickyn version on aika mitätön todiste.

[/quote]

Köh köh, kyllä minä olen kuullut ne molemmat, olin 14-vuotias silloin vuonna 1979 ja radion ahkera kuuntelija. :D Vieläkin minulla on tallella kymmeniä c-kasetteja niiltä ajoilta, kun Nuorten Sävellahjasta ja Rockradiosta biisejä radiomankalla ääniteltiin.

Viimeksi olen Satu Pentikäisen version kuullut Maikkarin Retrohelmet-sarjassa. Radio Nostalgia ei sitä juuri soita, vaan Virven versiota. Jos sinä olet sitä mieltä, että kaimani versio jäi ns. elämään, be my guest, mutta ihan yhtä mitätön sinun mielipiteesi tässä asiassa on kuin minunkin. Sorry. :D
[/quote]
Ei oo kauaa siitä kun Ilta-Sanomissa oli juttu Menolippu-Satusta (otsikossa mainittu Menolippu-Satu). Ja jossai oli lista kaikkien aikojen käännösiskelmistä (top100). Jossa Satun versio Menolipusta oli sijalla 10. Virven versiota ei mainuttu ollenkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on Markku Aron biisi

Vierailija
24/33 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna jyskyttää

Vierailija
25/33 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:42"]Wikipedian  mukaan viki ja satu olivat levyttäneet samana vuonna menolipun 1979! t [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:27"] Satu Pentikäisen se on Ei rostin [/quote] [/quote] Satun esittämä versio oli se hitimpi. [/quote] Taisi olla kuukausikaupalla listaykkösenä v. 1979

[/quote]

No, ei ollut. Satu Pentikäisen Menolippu (b-puolena Odota en) nousi korkeimillaan singlemyyntitilaston sijalle 7 (julkaisuviikko 5/79). Virve Rostin versio julkaistiin viikolla 6/79 (b-puolena Oon voimissain, joka uudelleen julkaistiin a-puoleksi viikolla 8/79) ja nousi korkeimmillaan sijalle 17. Jukebox-listalla Virven versio nousi sijalle kolme, Satun versio ei noussut jukebox-listalle lainkaan. Jos muistat Satun version ykköshittinä, se johtuu varmasti varsinkin siitä, että radio (ah, rakas rinnakkaisohjelma!) soitti silloin Satun versiota todella paljon. Yksinkertaista.

Ja kertomani listatiedot ovat takuuvarmasti oikein, sillä kopsasin ne omistamastani Timo Pennasen kirjasta Sisältää hitin; Levyt ja esittäjät Suomen musiikkilistoilla vuodesta 1972 (Otava 2006).

Vierailija
26/33 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Menolippu oli ekan kerran suomeksi Teresa Roseniuksen biisi, mutta täällä ei vissiin muita lähes 70 v palstaile, että silleen.

Vierailija
27/33 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:12"]Kyllä Menolippu oli ekan kerran suomeksi Teresa Roseniuksen biisi, mutta täällä ei vissiin muita lähes 70 v palstaile, että silleen.
[/quote]
Joo

Vierailija
28/33 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Teresa sen levytti ensin. Kuunneltiin 60 luvun puolivälin tienoolla baarin jukeboxista.

Vierailija
29/33 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo 70 v. kirjoitti:

Kyllä Teresa sen levytti ensin. Kuunneltiin 60 luvun puolivälin tienoolla baarin jukeboxista.

Niinpä onkin, levytetty jo 1965.

Vierailija
30/33 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo 70 v. kirjoitti:

Moi mummi😊

Vierailija
31/33 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIP Teresa.

Vierailija
32/33 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä teresa roseniuksen esitys on parempi ääninen, kuin tänään radiosta tullut virve rostin esitys.

Vierailija
33/33 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän