Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jopa 25 asteen yöpakkasia huhtikuussa !

Vierailija
02.04.2022 |

Heti alkuun pahoittelut ilmastouskovaisille ja huomautus että ymmärrän sään ja ilmaston erot.
Kuitenkin usko ilma$t0h! H h u l !e n tarinaan alkaa mulla horjua. Jääkarhujen piti kuolla sukupuuttoon, Pohjoisnavan piti sulaa vuosia sitten, saarivaltioiden piti upota mereen.

Onko ilmastohuijaus ihmiskunnan massiivisin skämmi ?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaplandemia, ilmastohömppä ja sota on kaikki lähtöisin samasta paikasta: WEF:stä. Kaikissa tavoitteena Great Reset.

Voitko avata hieman tätä Great Resetiä? Tuota kuulee niin usein mutta kukaan ei ole vielö kyennyt selittämään mitä se konkreetiisesti pitää sisällään. 

Vierailija
62/63 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastohihhulit unohtaa, että jotkut meistä on yli 50-vuotiaita ja muistaa kaikki säät tuolta ajalta. En tunne ketään mun ikäistä, joka hihhuloisi ilmaston lämpenemisestä. Ellei saa siitä palkkaa...

Vähänpä sitten tunnet porukoita.

Eikä kaikki yli 50v ole fossiileita jotka on nykymenosta ulkona.

Itse olen 60v ja nään selvästi, miten ilmasto on muuttunut.

Täällä pohjoisempana asuneena ei täällä vielä 40v sitten omppupuut menestyneet.  Nyt niitä on joka pihassa ja hyvin ehtivät tuottamaan satoa. Meillä on  myös päärynäpuita ym jotka ei menneinä vuosikymmeninä näillä leveyksillä menestyneet, mutta nyt menestyvät. Kiitos ilmaston lämpenemisen.

Et sitten jutellut mitään isovanhempiesi kanssa? Minä, nuorena 10 -vuotiaana olin utelias ja kyselin kaikenlaista tyhmää ja vähemmän tyhmää myös isovanhempieni kanssa. Ihmettelin, miksi he viljelivät vain heinää ja joitakin juureksia sekä yrttejä, miksei vehnää tai kauraa jne.

Isoisäni kertoi, että ilmasto on muuttunut kylmemmäksi. Itsenäistymisen jälkeen, aina 30-luvulle saakka, Lapissa napapiirin pohjoispuolella, viljeltiin sekä vehnää, että ohraa, kauraa ja ruista, ihan yleisesti. Omenapuita ja marjapuskia oli lähes kaikilla maatiloilla jne. Sadot olivat hyviä ja ihmiset pääosin omavaraisia. Ei tuohon aikaan tarvinnut tuontitavaraa kuin satunnaisesti, eikä se ollut muutenkaan järkevää, kun tuontitavara oli kallista.

Sotien jälkeen/aikana ilmasto kylmeni ja tuolloin, 60-luvulla, ilmasto onkin ollut myös tilastojen mukaan kaikista kylmintä aikaa Suomessa. Syy voisi olla WW2 ja tuona aikana tuotettu ilmastosaaste + päästöt eri muodoissaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät jää tänä vuonna ns."väliin". Kevät jää lyhyeksi.

Huhtikuun puolivälin jälkeen lämpenee nopeasti.

Mutta vielä on Vappuna lunta kaikkialla muualla paitsi Etelä-Suomessa.

Tänä kesänä EI sitten sada vettä.

Kuten ei juuri viimekään kesänä paljon sadellut.

Koska lunta oli lähes metri !

Vuotuinen sademäärä on vakio.

Nyt se tuli jo alas lumena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi