Palstalääkärit auttakaa!
Mulla alkoi elokuun 9 päivä kuiva, kutiava ja kurkkua ärsyttävä yskä. Siitä viikko eteenpäin alkoi todella kovakurkkukipu, nenän vuotaminen ja yskä muuttui samalla rohisevaksi ja sellaiseksi, että yskimisestä on jotain hyötyäkin ärsytykseen. Nuo flunssa oireet kestivät jonkun aikaan ja lopulta rohiseva ja agressiivinen yskä loppui, mutta se muuttui taas kuivaksi ja jatkuvaksi ärsytykseksi.
Tuo yskä on edelleen ja ollut nyt jo kuudetta viikkoa. Yskä on siis sellaista ihan kokoajan tuntuvaa kutinaa/ ärsytystä kuitenkin, kun yritän yskiä niin yskä on vain kuivaa eikä yskiminen auta, kuin ihan hetkeksi. Muuta oietta ei enää ole. Myös yskä jossain kohtaa rauhoittui pariksipäiväksi vähän, mutta jatkui taas.
Multa otettiin viime viikon keskiviikkona perusverenkuva toisesta syystä. En muistanut mainita yskää silloin. Siinä selvisi, että leukosyyti olivat viitearvoa hieman alempana.
Myös yskänlääke hillitsee hieman tuota yskää, mutta ei kuitenkaan poista kokonaan. Eilenkin, kun ajoin pyörällä niin yskitti aivan hirveästi, mutta se oli vain kuivaa köhää, lopulta tuli verenmaku suuhun.
Onkohan kyse jostain jälkitaudista? Yskä ei kuitenkaan häiritse elämääni.
Kommentit (47)
Mykoplasmasta en kunnolla tiedä mikä edes on. Seksiä en oo harrastanut sillä oon vasta 16v. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:09"]Sekä olen pitänyt pitkään joka yö ikkunaa rakosillaan. Voiko siitä tuleva kylmä ilma hidastaa yskän paranimista? Laitoin ikkunan kiini vasta torstai yönä. ap
[/quote]
En usko. Mutta jos et maksa suoraan itse lämmityslaskuasi (asut kerrostalossa?), laita nyt ikkuna kiinni. Tulee kalliiksi tuo.
Meneekö joku oikeesti tollasten vaivojen takia lääkäriin :DD voi jumalanherra sentää
ä