Pienyrittäjät ovat todellisia väliinputoajia eikä heitä ajattele kukaan!
Minä olen yksinyrittäjä enkä saa tällä hetkellä yhtään ylityökorvauksia, en yhtään loma-ajan palkkaa, puhumattakaan lomaltapaluurahasta. Jos olen kipeä, en saa mitään rahaa mistään. En saa sunnuntailisiä, en saa arkipyhäkorvauksia.
Mistä olisin silti valmis luopumaan? Jokin, mikä todella koskettaa itseäni, eikä ole vain muilta pois: olen valmis kaiken tuon edellä kirjoitetun lisäksi luopumaan lapsilisistä (minulla on siis alaikäinen lapsi itselläni). Se tarkoittaisi omassa taloudessani 1200 euron vuosittaista panosta yhteiskunnalle. Pistäkää paremmaksi!
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:09"]
Minä olen yksinyrittäjä enkä saa tällä hetkellä yhtään ylityökorvauksia, en yhtään loma-ajan palkkaa, puhumattakaan lomaltapaluurahasta. Jos olen kipeä, en saa mitään rahaa mistään. En saa sunnuntailisiä, en saa arkipyhäkorvauksia.
Mistä olisin silti valmis luopumaan? Jokin, mikä todella koskettaa itseäni, eikä ole vain muilta pois: olen valmis kaiken tuon edellä kirjoitetun lisäksi luopumaan lapsilisistä (minulla on siis alaikäinen lapsi itselläni). Se tarkoittaisi omassa taloudessani 1200 euron vuosittaista panosta yhteiskunnalle. Pistäkää paremmaksi!
[/quote]
Mutta ymmärräthän sen, että kokoomusta äänestäessä poljet itsesi vain syvemmälle suohon. Kuten nyt konkreettisesti olet nähnyt, Kokoomus on ainoastaan EK:n asialla. Mitään ei pienyrittäjlle ole luvassa, vaan pikemminkin päinvastoin, kun pienyrittäjän asiakkaalta viedään ostovoima. Jos nämä nyt ehdotetut leikkaukset viedään läpi, niin kotimarkkinoilla toimivilla pienyrittäjillä koittaa todella ankeat ajat.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:15"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:13"]Ammatinvalintakysymys. [/quote] Vähän niin kuin sairaanhoitajilla. [/quote]Aloittajahan sanoi olevansa YKSINyrittäjä. Hänellä ei siis ole edes muita työntekijöitä palkattuna -> hän ei työllistä ketään eikä edistä yhteiskunnallista työllisyyttä millään tavalla -> harjoittaa ammattiaan täysin omin ehdoin, ja itsekkäistä syistä -> siksi hänene riskinsä ovat suuremmat (riskit=huonot etuudet/ei etuuksia ollenkaan, joista aloituksessaan valittaa). [/quote] Ap työllistää ITSENSÄ. Se on aika helvetin paljon enemmän kuin mitä moni muu tekee tässä maassa.
[/quote]
Aika hurja kommentti, että minä (ap) en millään lailla edistä työllisyyttä. Väittäisin niin, että jos jokainen suomalainen tekisi, kuten minä = työllistäisi itse itsensä eikä saisi mitään tukia, taloutemme olisi loistavassa jamassa. Silloin meillä olisi varmaan varaa nykyiseenkin hyvinvointivaltioon, koska menot olisivat niin pienet. Jokainen olisi töissä ja maksaisi veroja yhteiskunnalle. Sitä kautta saataisiin maksettua hyvät koulutukset nuorille ja ok-palkat sairaanhoitajille jne.
Ja mitä tulee itsekkäisiin motiiveihin. Kai sitä voi itsekkääksi sanoa, kun etsii koko ajan mielekästä tekemistä ja haluaa elää riittävän hyvää elämää, joka edesauttaa omaa onnellisuutta, mutta ei ole keneltäkään muulta pois.
ap
Perustulo auttaisi pienyrittäjiä ja siksi kannatan sitä.
Sinällään yrittäjyyteen kuuluu riskin ottaminen. Jos se kannattaa, yrittäjä korjaa hedelmät.
Jos ei, niin miksi jatkaa kannattamatonta bisnestä.
Yrittäjät ovat keskimääräistä itsekkäämpiä ja röyhkeämpiä. On pakko olla, sillä on kilpailtava muita vastaan ja revittävä.rahaa joka välistä. Miksi tämän tosiasian myöntäminen on niin vaikeaa?
Eli yrittäjiksi hakeutuvat tällaiset ihmiset ja palkkatöihin menee enemmän näitä kilttejä lammasluonteisia. Yrittäjäluonne on tietynlainen, että pärjää yrittäjänä.
Itse olen pyrkinyt aina töihin suurempiin yrityksiin, ettei tarvitse olla yrittäjän kanssa tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:09"]
[/quote]
Mutta ymmärräthän sen, että kokoomusta äänestäessä poljet itsesi vain syvemmälle suohon. Kuten nyt konkreettisesti olet nähnyt, Kokoomus on ainoastaan EK:n asialla. Mitään ei pienyrittäjlle ole luvassa, vaan pikemminkin päinvastoin, kun pienyrittäjän asiakkaalta viedään ostovoima. Jos nämä nyt ehdotetut leikkaukset viedään läpi, niin kotimarkkinoilla toimivilla pienyrittäjillä koittaa todella ankeat ajat.
[/quote]
Missä sanottu että Ap tai kukaan muukaan pienyrittäjä äänestäisi Kokoomusta?
Yrittäjät ovat keskimääräistä itsekkäämpiä ja röyhkeämpiä. On pakko olla, sillä on kilpailtava muita vastaan ja revittävä.rahaa joka välistä. Miksi tämän tosiasian myöntäminen on niin vaikeaa?
Eli yrittäjiksi hakeutuvat tällaiset ihmiset ja palkkatöihin menee enemmän näitä kilttejä lammasluonteisia. Yrittäjäluonne on tietynlainen, että pärjää yrittäjänä.
Itse olen pyrkinyt aina töihin suurempiin yrityksiin, ettei tarvitse olla yrittäjän kanssa tekemisissä.
Anteeksi, että tuli 2 kertaa. Täällä on huono kenttä ja painoin sitten kahdesti, kun luulin, ettei lähtenyt.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:13"]
Perustulo auttaisi pienyrittäjiä ja siksi kannatan sitä. Sinällään yrittäjyyteen kuuluu riskin ottaminen. Jos se kannattaa, yrittäjä korjaa hedelmät. Jos ei, niin miksi jatkaa kannattamatonta bisnestä.
[/quote]
Monen pienyrittäjän onnistumisen hedelmä on itsensä työllistäminen. Bisnes on sen tyyppistä, että sillä ei ole sellaista skaalautuvuutta, joka mahdollistaisi kullanvuolennan. Esim. hierojalla tai kampaajalla on tietty tuntimäärä päivässä, joka on mahdollista tehdä työtä. Ja siinäpä se. Ja jos itse sairastut tai asiakas sairastuu niin ne on sitten palkkapussista pois.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:13"]Yrittäjät ovat keskimääräistä itsekkäämpiä ja röyhkeämpiä. On pakko olla, sillä on kilpailtava muita vastaan ja revittävä.rahaa joka välistä. Miksi tämän tosiasian myöntäminen on niin vaikeaa?
[/quote]
Koska se on karkea sterotypia, joka ei, ainakaan enää tänä päivänä, pidä paikkaansa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Valtaosa pienyrittäjistä äänestää Kokoomusta. Toinen suosittu puolue heidän keskuudessa on persut. Näistä on tehty useita tutkimuksia, joten turha sitä on kiistää.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Valtaosa pienyrittäjistä äänestää Kokoomusta. Toinen suosittu puolue heidän keskuudessa on persut. Näistä on tehty useita tutkimuksia, joten turha sitä on kiistää.
[/quote]
Puhuinkin tästä ketjusta. Sinä olit ensimmäinen joka mainitsi Kokoomuksen.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:13"]
Yrittäjät ovat keskimääräistä itsekkäämpiä ja röyhkeämpiä. On pakko olla, sillä on kilpailtava muita vastaan ja revittävä.rahaa joka välistä. Miksi tämän tosiasian myöntäminen on niin vaikeaa? Eli yrittäjiksi hakeutuvat tällaiset ihmiset ja palkkatöihin menee enemmän näitä kilttejä lammasluonteisia. Yrittäjäluonne on tietynlainen, että pärjää yrittäjänä. Itse olen pyrkinyt aina töihin suurempiin yrityksiin, ettei tarvitse olla yrittäjän kanssa tekemisissä.
[/quote]
Voidaanko siis samalla kaavalla yleistää, että yrittäjäksi ryhtyvät ovat paljon tehokkaampia työssään kuin nämä muille töihin hakeutuvat turvallisuushakuiset lampaat, jotka oikeasti eivät edes tee töitä, vaan lorvivat käytävillä nostaen hurjia palkkoja työmääräänsä nähden?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:13"]
Yrittäjät ovat keskimääräistä itsekkäämpiä ja röyhkeämpiä. On pakko olla, sillä on kilpailtava muita vastaan ja revittävä.rahaa joka välistä. Miksi tämän tosiasian myöntäminen on niin vaikeaa? Eli yrittäjiksi hakeutuvat tällaiset ihmiset ja palkkatöihin menee enemmän näitä kilttejä lammasluonteisia. Yrittäjäluonne on tietynlainen, että pärjää yrittäjänä. Itse olen pyrkinyt aina töihin suurempiin yrityksiin, ettei tarvitse olla yrittäjän kanssa tekemisissä.
[/quote]
Voidaanko siis samalla kaavalla yleistää, että yrittäjäksi ryhtyvät ovat paljon tehokkaampia työssään kuin nämä muille töihin hakeutuvat turvallisuushakuiset lampaat, jotka oikeasti eivät edes tee töitä, vaan lorvivat käytävillä nostaen hurjia palkkoja työmääräänsä nähden?
[/quote]
Osui ja upposi ;)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:13"]Yrittäjät ovat keskimääräistä itsekkäämpiä ja röyhkeämpiä. On pakko olla, sillä on kilpailtava muita vastaan ja revittävä.rahaa joka välistä. Miksi tämän tosiasian myöntäminen on niin vaikeaa? [/quote] Koska se on karkea sterotypia, joka ei, ainakaan enää tänä päivänä, pidä paikkaansa.
[/quote]
Miten ihmeessä voit yleistää noin karrikoidusti? Että nämä pienryrittäjät: kampaajat, hierojat, terapeutit ym. omaa osaamistaan myyvät olisivat itsekkäitä paskiaisia? Millä ihmeen perusteella?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:13"]
Perustulo auttaisi pienyrittäjiä ja siksi kannatan sitä. Sinällään yrittäjyyteen kuuluu riskin ottaminen. Jos se kannattaa, yrittäjä korjaa hedelmät. Jos ei, niin miksi jatkaa kannattamatonta bisnestä.
[/quote]
Monen pienyrittäjän onnistumisen hedelmä on itsensä työllistäminen. Bisnes on sen tyyppistä, että sillä ei ole sellaista skaalautuvuutta, joka mahdollistaisi kullanvuolennan. Esim. hierojalla tai kampaajalla on tietty tuntimäärä päivässä, joka on mahdollista tehdä työtä. Ja siinäpä se. Ja jos itse sairastut tai asiakas sairastuu niin ne on sitten palkkapussista pois.
[/quote]
No eikös perustulo juuri helpottaisi painetta?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:09"] Minä olen yksinyrittäjä enkä saa tällä hetkellä yhtään ylityökorvauksia, en yhtään loma-ajan palkkaa, puhumattakaan lomaltapaluurahasta. Jos olen kipeä, en saa mitään rahaa mistään. En saa sunnuntailisiä, en saa arkipyhäkorvauksia. Mistä olisin silti valmis luopumaan? Jokin, mikä todella koskettaa itseäni, eikä ole vain muilta pois: olen valmis kaiken tuon edellä kirjoitetun lisäksi luopumaan lapsilisistä (minulla on siis alaikäinen lapsi itselläni). Se tarkoittaisi omassa taloudessani 1200 euron vuosittaista panosta yhteiskunnalle. Pistäkää paremmaksi! [/quote] Mutta ymmärräthän sen, että kokoomusta äänestäessä poljet itsesi vain syvemmälle suohon. Kuten nyt konkreettisesti olet nähnyt, Kokoomus on ainoastaan EK:n asialla. Mitään ei pienyrittäjlle ole luvassa, vaan pikemminkin päinvastoin, kun pienyrittäjän asiakkaalta viedään ostovoima. Jos nämä nyt ehdotetut leikkaukset viedään läpi, niin kotimarkkinoilla toimivilla pienyrittäjillä koittaa todella ankeat ajat. [/quote] Missä sanottu että Ap tai kukaan muukaan pienyrittäjä äänestäisi Kokoomusta? [/quote] Valtaosa pienyrittäjistä äänestää Kokoomusta. Toinen suosittu puolue heidän keskuudessa on persut. Näistä on tehty useita tutkimuksia, joten turha sitä on kiistää.
[/quote]
Tiesitkö, tilastot eivät kerro mitään yksittäisen ihmisen käyttäytymisestä. Sinä et voi tietää, mitä ap on äänestänyt, sillä hän ei ole sitä täällä kertonut. Älä siis yleistä tilastoa koskemaan yksittäistä ihmistä.
[/quote] No eikös perustulo juuri helpottaisi painetta?
[/quote]
Saattaisi helpottaa. Ei minulla olisi mitään sitä vastaan. En vaan tiedä, mistä se raha revittäisiin.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:17"]
Täällä myös ilmoittautuu yksi yksinyrittäjä. Lisäksi pienyrittäjä on tietynlaisessa syrjäytymisvaarassa eikä työyhteisö tai työterveys ole puuttumassa, kun homma alkaa mennä epäterveeksi.
[/quote]
Kukahan oikeasti ajaisi pienyrittäjän asiaa? Ja pienyrittäjällä tarkoitan nyt yhden ihmisen yritystä.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:13"]Ammatinvalintakysymys. [/quote] Ei niinkään, vaan kysymys on usein siitä tekeekö töitä olenkaan vai onko työttömänä. Siksi yhteiskunnan pitäisi tehdä kaikkensa pienyrittäjyyden, "osa-aikayrittäjyyden" yms. helpottamiseksi. Eikä niin että yrittäjänä automaattisesti putoat sosiaaliturvan ulkopuolelle. [/quote] Pyh. Kyllä töitä tekevälle löytyy, esim. puhelinmyyntiä. Ei heti tarvitsee alkaa isoin elkein yrittäjäksi. Useinhan niin tehdäänkin vain, että voidaan sitten leveillä tuttavapiirille, että nyt ollaan oikein YRITTÄJIÄ. [/quote] Höpöhöpö, ei kukaan ala yrittäjäksi jotta voisi naapureille leveillä. Itse taidat olla aika lapsellinen.
[/quote]
Tiedän, ettei yrittämien ole helppoa ja siksi juuri luulenkin, että suuri syy siihen on esittämisen tarve. Yrittäjänä pääset "pomoksi" vaikka olisit käynyt vain ammattikoulun. Lisäksi nämä naisten tilpehööriliikkeet, jotka eivät tuota mitään, eivät voi olla muuta kuin esittämisen tarvetta. Niihinkin rahat tulee miehen lompakosta.
[/quote]Minun tilpehööriliike tuottaa puolimiljoonaa vuodessa ja joka kk minun ansiosta valtio saa n. 8000e alvia. Vuodessa melkein 100 000. Jos minun yritystä ei olisi niin valtio saisi 100 000e vähemmän. Palkkaa en vielä ole voinut nostaa kun kukut suuret mutta ehkä jonain päivänä.