miten tukisin lastani?
Minulla ekaluokkalainen lapsi joka on tiedollisesti ihan taitava (lukee kirjoja, kirjottaa, hyvä matikassa). On myös eskarissa ollut pidetty kaveri ja kyllä nytkin näyttäisi kavereita olevan. Olen kotona halunnut siirtää omat ennakkoluuloni koulusta sivuun ja puhunut koulusta ja opettajasta aina hyvin arvostavaan sävyyn.
Nyt opettaja sanoi että lapsi tunnilla hiljainen ja taitava mutta käytti termiä "salakavala" . Pahoitin mieleni mutta tietysti myötäilin opettajaa, en halua olla hankala.
Saman open kanssa nyt monta luokka-astetta edessä ja harmittaa että opella on selvästi asenne lastani kohtaan ja uskon että se vaikuttaa kaikkeen:(
Eskarista aiemmin sanottiin että lapseni ei syrji ja ottaa kaikki toiset mukaan leikkiin.
Jos lapseni on kiero ja salakavala koulussa niin liten voin puuttua asiaan? Kaikesta kiusaamisesta olen toitottanut koko iän vaikka viitteitä ei ole aiemmin ollut..
Harmittaa.
Kommentit (3)
Tuo kuulostaa lähinnä positiiviselta ominaisuudelta. Olisin lapsestani ylpeä, jos se osaisi olla salakavala jo ekaluokalla. Vai mitä se tuolla salakavalalla oikein tarkoitti?
Jos tarkoitti sitä, että on tunnilla hiljainen mutta yllättääkin hyvillä tuloksillaan. Jos ei siis esim tuntiaktiivisuudella näytä :)
Perusteliko opettaja mielipiteensä ?