Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole puhunut kenellekään tänään

Vierailija
01.04.2022 |

Olisipa minulla joku, jonka kanssa voisin jutella.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kauppaan ja juttele kassan kanssa.

Vierailija
2/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou. Mitä sulle kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Ihan tavallinen päivä.

Vastasin yhteen whatsapp-viestiin, jossa minulta pyydettiin palvelusta. Tein sen. Ei muuten kysellä.

Lähden illalla yksin baariin. On tuttuja, mutta ei ketään seuraksi minnekään. Toivomme baarissa on muita.

Vierailija
4/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira tai vauva minkä kanssa ulkoilla. Yhtäkkiä kaikki änkee juttusille.

Vierailija
5/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä enn ole vuoteen tavannut ihmisiä. Vuosi sittten olin kesätötöissä. Eritttäin raakaaa kidutustani koko elämä.

Vierailija
6/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä enn ole vuoteen tavannut ihmisiä. Vuosi sittten olin kesätötöissä. Eritttäin raakaaa kidutustani koko elämä.

Niii pitkään kun henki virtaaa ja veri niiin...

Vierailija
7/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs en ole puhunut 2 päivään.

Vierailija
8/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole puhunut kenellekään viikkoon. Viikko sitten vaihdoin muutaman sanan naapurin kanssa kun kauppareissulla kohdattiin. Olen yksinasuva leski, eläkeläinen, eikä yksinäisyys minua haittaa. Viihdyn hyvin yksin. En myöskään kaupassa juutu kassan kanssa juttelemaan, vaan käytän itsepalvelukassaa.

Ja silti olen ihan normaali, minulla on ystäviä (tosin ei ihan lähietäisyydellä) ja käytän ahkerasti somea. Joku Punaisen Ristin ystäväpalvelun hommaama ”ystävä” olisi minulle kauhistus.

Vierailija
9/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä sanoa näin, koska itsekin yksinäisenä ymmärrän juttuseuran tarpeen mutta aspana voin sanoa että on aika kauheaa välillä joutua pakosta juttelemaan yksinäisten asiakkaiden kanssa ja olemaan vähän psykologinakin. Ehkä se on kauheaa juuri siksi että itsekin olen yksinäinen. Se juttelu palvelvee aina asiakasta eikä minua. Tuntuu että mun rooli on antaa antaa ja antaa muille ihmisille ja omat tarpeet ja kaipuu sivuutetaan.

Vierailija
10/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri äsken töistä kotiin ja oikein odotan, että saan olla jossakin välissä hetken ihan hiljaa. Kun on työ, jossa joutuu olemaan sosiaalinen koko ajan ja kaupassakin tulee tietenkin tuttuja vastaan + kotona on perhe, niin välillä tuntuu, että vain nukkuessa saa olla hiljaa. No eipä mitään hätää, tykkään työstäni hyvin paljon ja kun naapuri tuli kaupassa vastaan, niin hänenkin kanssa oli tosi mukava jutella. Kotona mies tekee etätöitä ja hänellä on välillä mahdoton puheripuli, sekä sitten on tietenkin lapset, joiden kanssa on aina kiva jutella, joten en valita.

Vierailija
11/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole puhunut kenellekään viikkoon. Viikko sitten vaihdoin muutaman sanan naapurin kanssa kun kauppareissulla kohdattiin. Olen yksinasuva leski, eläkeläinen, eikä yksinäisyys minua haittaa. Viihdyn hyvin yksin. En myöskään kaupassa juutu kassan kanssa juttelemaan, vaan käytän itsepalvelukassaa.

Ja silti olen ihan normaali, minulla on ystäviä (tosin ei ihan lähietäisyydellä) ja käytän ahkerasti somea. Joku Punaisen Ristin ystäväpalvelun hommaama ”ystävä” olisi minulle kauhistus.

Olisitko tyytyväinen tilanteeseen jos se ei olisi valintasi? Niin. Siinä on iso ero.

Vierailija
12/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista että useita päiviä kun en puhu kenellekkään. Päivää sanomista kassahenkilölle en laske puhumiseksi.

Vierailija
13/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette puhu? Oma valinta. Ei pidä valittaa jos itse tuppisuuna torjuu ihmiset läheltään.

Odotetaan että jonkun nyt vaan pitää tulla ja tehdä kaikki hyväksi kun minä ressu kärsin näin.

Jos ei omaa sosiaalisia taitoja niitä voi opetella ja pitääkin, jos haluaa seuraa saada. Ei kukaan halua eikä uskallakaan lähestyä ihmistä joka mulkoilee jo valmiiksi että pysy kaukana ja tekee selväksi että mulle et sitten puhu.

Itsesäälissä on kai sitten kiva kieriskellä. Huvinsa kullakin.

Vierailija
14/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta kuin mennä ulos ihmisten ilmoille. Mulle tulee aina parempi olo kun lähden ulos jonnekin, jos tunnen olevani yksin. Baariinkin voi mennä yksin ja ehkä jopa voi löytää juttuseuraa.

Vierailija
15/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette puhu? Oma valinta. Ei pidä valittaa jos itse tuppisuuna torjuu ihmiset läheltään.

Odotetaan että jonkun nyt vaan pitää tulla ja tehdä kaikki hyväksi kun minä ressu kärsin näin.

Jos ei omaa sosiaalisia taitoja niitä voi opetella ja pitääkin, jos haluaa seuraa saada. Ei kukaan halua eikä uskallakaan lähestyä ihmistä joka mulkoilee jo valmiiksi että pysy kaukana ja tekee selväksi että mulle et sitten puhu.

.

Huokaus. - Puhun kyllä. Mutta haluaisin puhua muutakin kuin enemmän ja vähemmän väkinäsitä small talkia. Puhumien on vähän tylsää, jos vaistoan että minun on itse koko ajan yritettävä pitää juttua yllä kun huomaan että toinen ei jaksa innostua. Miksi jatkaa tuolloin itsekään. En minä  nyt n-in paljon rakasta omian juttujani saati tykkää kuulla omaa ääntäni.

Voin onnekseni ja ilokseni vielä soittaa jollekulle kaverilleni tai ystävälleni mutta kaipaan sitä, että voisin kasvokkain kohdata ja nähdä. Kaipaan saada sitä, että kuulla toisen äänen yhdistettynä ne eleisiin ja ilmeisiin, jolla hän kertoo, että hänkin haluaa jotain saman tapaista minusta tai minulta. Sanalla sanoen kaipaan vastavuoroisuutta.

Vierailija
16/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä sanoa näin, koska itsekin yksinäisenä ymmärrän juttuseuran tarpeen mutta aspana voin sanoa että on aika kauheaa välillä joutua pakosta juttelemaan yksinäisten asiakkaiden kanssa ja olemaan vähän psykologinakin. Ehkä se on kauheaa juuri siksi että itsekin olen yksinäinen. Se juttelu palvelvee aina asiakasta eikä minua. Tuntuu että mun rooli on antaa antaa ja antaa muille ihmisille ja omat tarpeet ja kaipuu sivuutetaan.

Minäkin olen asiakaspalvelussa ja en koe ollenkaan ikävänä tai pakkona sitä, että juttelen asiakkaiden kanssa. Ja kun oppii tuntemaan asiakkaat, niin keskustelusta tulee oikein hyvää. En ole itse yksinäinen ollenkaan ja tykkään jutella, mutta viihdyn hyvin myös yksin. Olen aina viihtynyt.

Vierailija
17/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tuskin edes uskaltaisin mutta tämä on mun elämää aina

Vierailija
18/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puhunut koko tällä viikolla kenellekään. En edes tervehtinyt kaupan kassalla. 

Vierailija
19/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olla puhumatta kuin puhua sinun kalaisellesi ihmiselle. 

Vierailija
20/37 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta on sitten kiva haukkua ihmisiä, jotka eivät ole yhtä täydellisiä kuin sinä kuvittelet olevasi. Huvinsa tosiaan kullakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan