Tuli surullinen olo tuosta vammautuneen Jasminin jutusta
Rupesi itkettämään kun näki tuon vammautuneen 8-vuotiaan tytön kuvan sairaalasängyllä. :`((((((
Mikseivät ihmiset opi?????? Jo 17 vuotta sitten samanlaista kaahailua kuin nykyään. :-(
Kommentit (17)
Siksi kun teidän ylimielinen asenne, täällä palstalla näkee nämä mamuttajat, samalla asenteella.
Eli muut on väärässä ja sitten tehdään mitä tahansa, että ollaan itse ensin ja tehdään vääriä ilmiantoja ja ketjuja poistetaan väärillä perusteilla, kun itse jäädään alakynteen keskustelussa.
Totuutta vastaan kun on vaikea puolustella.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:14"]Mitä väliä? Liikenteessä loukkaantuu ja kuolee ihmisiä jatkuvasti. Se on hinta vaan siitä, että porukka pääsee liikkuun.
[/quote]
Mitä väliä???? Oletpa kylmä ja tunteeton. Sulla ei taida olla omaa lasta ollenkaan?
Mua nää jutut aina surettaa, koska mulla itselläni on tänä syksynä koulun aloittanut lapsi. Ap
Se on todella surullista ja esim kun tässä lähellä kuoli auton töytäisemänä eräs kuopukseni ikäinen (1v nuorempi) ja samassa koulussa oleva oppilas kotimatkallaan koulusta kotiin niin kyllä sitä asiaa aika kauan päivittäin mietin. Oli pakko viedä paikanpäälle kynttilä jne.
Edelleen (lapseni 6-ja 8-luokalla) minä teroitan omilleni tarkkaavaisuuden tärkeyttä liikenteessä kun aamuisin eroamme, tuntuu vaan että on "pakko". Ettei se kännykkä vie kaikkea huomikykyä niin totaalisesti ettei havainnoi ympäristöään, ikinä ei tiedä milloin joku menettää autonsa hallinnan tms. Elämän realiteettejä ja koska nuo 2 ovat tärkeimmät aarteeni maailmassa niin...minä kuolisin mukana jos heille jotakin tapahtuisi.
Ei voi muuta kuin hattua nostaa tuolle nuorelle naiselle. Elämässä ollut valtavasti surua (mm. molempien vanhempien kuolemat puhumattakaan tuosta onnettomuudesta), ja silti jaksaa opiskella ja suhtautua tulevaisuuteen myönteisesti.
Oma lapseni on jäänyt auton alle suojatiellä. Selvittiin onneksi säikähdyksellä. Muutama vekki ja ruhjevamma tuli alaraajoihin. En vain voi käsittää miksi näitä onnettomuuksia aina vain tapahtuu ja etenkin suojatiellä.
Muistan tuon Jasminin onnettomuuden. Olen miettinyt häntä useasti vuosien mittaan. Toivon enkeleitä kaikkien lasten rinnalle, kun he liikkuvat liikenteessä.
Tapahtumasta on kauan, mutta muistan lukeneeni, että Jasmon juoksi suojatielle niin, ettei autonkuljettaja ehtinyt jaruttaa tarpeeksi ajoissa. En tiedä, oliko kyseessä valo-ohjattu risteys. Hyvät vanhemmat, opettakaa lapsianne, että seissahtuvat aina risteyksessä ja katsovat, onko autoja tulossa. Jos vihreä valo jalankulkijalle näyttää keltaista, on odotettava uutta vihreää valoa. Opettakaa myös, että jos pysäkillä jää linja-autosta pois ja on tarvetta ylittää katu, on odotettava, että se linja-auto on ajanut pois, ennenkuin katu ylitetään. Ainakin yksi nuori menetti henkensä tänä kesänä. ylitttäessän katua linnja-auton edestä. Hän oli juuri jäänyt pois siitä linja-autosta. Ehkä 8-vuotias ei aina muista kaikkea opetettua, mutta yrittäkää edes.
Tapahtumasta on kauan, mutta muistan lukeneeni, että Jasmon juoksi suojatielle niin, ettei autonkuljettaja ehtinyt jaruttaa tarpeeksi ajoissa. En tiedä, oliko kyseessä valo-ohjattu risteys. Hyvät vanhemmat, opettakaa lapsianne, että seissahtuvat aina risteyksessä ja katsovat, onko autoja tulossa. Jos vihreä valo jalankulkijalle näyttää keltaista, on odotettava uutta vihreää valoa. Opettakaa myös, että jos pysäkillä jää linja-autosta pois ja on tarvetta ylittää katu, on odotettava, että se linja-auto on ajanut pois, ennenkuin katu ylitetään. Ainakin yksi nuori menetti henkensä tänä kesänä. ylitttäessän katua linnja-auton edestä. Hän oli juuri jäänyt pois siitä linja-autosta. Ehkä 8-vuotias ei aina muista kaikkea opetettua, mutta yrittäkää edes.
Minuakin itketti se juttu, taas, vaikka olen vuosien varrella lukenut siitä usein aiemminkin ja muistan sen tapauksen. Se on todella sydäntä särkevä se kuva (eilinen Iltasanomat) missä hän makaa suuret ja kauniit siniset silmät sairaalan kattoon tuijotellen.
Mutta on hienoa millainen asenne hänellä vaikuttaa olevan, hän vaikuttaa pärjäävän. Ja oman osansa kyyneleistä tuotti se jutussa mainittu tuntemattomaksi/nimettömäksi jättäytynyt lahjoittaja, joka toteutti Jasminin unelman matkasta Jenkkeihin antamalla siihen omista rahoistaan. Sellainen teko on kyllä aidosti hyvä teko, varmastikin todella hieno ihminen se lahjoittaja. Selvästi hän on tehnyt tekonsa toisen aito onni edellä, eikä oma kehu ja teostaan kiitoksen keräily edellä.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:11"]Rupesi itkettämään kun näki tuon vammautuneen 8-vuotiaan tytön kuvan sairaalasängyllä. :`((((((
Mikseivät ihmiset opi?????? Jo 17 vuotta sitten samanlaista kaahailua kuin nykyään. :-(
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1442574271418.html
[/quote]
Kylläpä on näsäviisastelua. Oletkos itse 100% täydellinen kuski? Entä jos parkkipaikalta peruuttaessa joku onkin ehtinyt auton taakse juuri kun nostat kytkintä?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:11"]Rupesi itkettämään kun näki tuon vammautuneen 8-vuotiaan tytön kuvan sairaalasängyllä. :`((((((
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1442574271418.html
[/quote]
Kylläpä on näsäviisastelua. Oletkos itse 100% täydellinen kuski? Entä jos parkkipaikalta peruuttaessa joku onkin ehtinyt auton taakse juuri kun nostat kytkintä?
[/quote]
En ole en täydellinen kuski. Siksi mulla ei ajokorttiakaan ole. En halua olla vastuussa kenenkään toisen hengestä. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:11"]Rupesi itkettämään kun näki tuon vammautuneen 8-vuotiaan tytön kuvan sairaalasängyllä. :`(((((( Mikseivät ihmiset opi?????? Jo 17 vuotta sitten samanlaista kaahailua kuin nykyään. :-( http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1442574271418.html [/quote] Kylläpä on näsäviisastelua. Oletkos itse 100% täydellinen kuski? Entä jos parkkipaikalta peruuttaessa joku onkin ehtinyt auton taakse juuri kun nostat kytkintä?
[/quote]
Älä viitsi provoilla vakavalla asialla. Mieti miltä se tuntuu kenen tahansa uhrin omaisista. Kukaan ei ole väittänyt tässä ketjussa olevansa täydellinen (ei kuskina eikä muutenkaan), vaan tässä on kyse siitä että kaahailun tulee loppua ja mm. suojateitä tulee alkaa kunnioittaa aiempaa paremmin! Niitä kunnioitetaan joissain paikoissa todella heikosti, jolloin on vain ajan kysymys kun näitä tapahtuu jälleen. Kaahailu ja liikennesääntöjen rikkominen on kusipäisyyttä, ja siitähän näissä yleensä on kyse, mutta jokainen käsittänee sen että onnettomuuksiakin voi tapahtua kaikesta oikein toimimisesta huolimattakin. Jos vaikka parkkipaikalla käy hiljaisessa vauhdissa onnettomuus kun joku vaahtosammuttimen kokoinen juoksee yllättäen taakse, niin esim. sellainen ei oikein mene samaan kategoriaan yhdessä suojatiekaahailun kanssa!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:14"]Mitä väliä? Liikenteessä loukkaantuu ja kuolee ihmisiä jatkuvasti. Se on hinta vaan siitä, että porukka pääsee liikkuun. [/quote] Mitä väliä???? Oletpa kylmä ja tunteeton. Sulla ei taida olla omaa lasta ollenkaan? Mua nää jutut aina surettaa, koska mulla itselläni on tänä syksynä koulun aloittanut lapsi. Ap
[/quote]
Muakin surettaa, vaikkei omia lapsia olekaan. Liikenteessä saa olla tosi tarkkana ja lasten ollessa näköpiirissä oon sitä erityisesti. Liikenteessä on yleisesti ihan kahjoa porukkaa: asuinalueiden läpi kaahataan, ajetaan aina ylinopeutta, tehdään vaarallisia ohituksia jne. Hermo tuntuu menevän yhdellä sun toisella. Monilla on vielä omia lapsia kyydissä eikä siltikään mietitä yhtään omaa ajotapaa. Sieltä ne asenteet kuitenkin opitaan, vanhempien esimerkistä.
Suojatieonnettomuuksia ei tapahdu (= 0 kpl) jos ihmiset ei käverle auton alle. Itse en koskaan kävele auton alle vaikka minulle palaisi vihreä valo.
Muistan myös lukeneeni tästä tapauksesta vuosia sitten. Muistan myös että lapsi juoksi yllättäen auton eteen jolloin kuski ei kerennyt jarruttamaan ajoissa. JA TÄMÄ: Jasmin ei syytä kuskia tapahtuneesta mutta toivoo kuskeilta huomiota siihen että lapsi on kuitenkin lapsi vaikka kuinka olisi liikennesääntöjä opeteltu ja niitä yleensä noudatettu. Vaatii lapselta ja vanhemmilta voimia käydä asia läpi ja hyväksyä tapahtunut eikä varmastikaan ole tällä kuskillakaan ollut helppoa olla se aikuinen osapuoli onnettomuudessa.
Jestas sentään miten kaunis tyttö! Katsokaa sitä kuvaa lapsena, kuin nukke, täydelliset kasvot. Tuosta olis taatusti voinut tulla joku suomalainen huippumalli ellei olis halvaantunu :/
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:33"]Oma lapseni on jäänyt auton alle suojatiellä. Selvittiin onneksi säikähdyksellä. Muutama vekki ja ruhjevamma tuli alaraajoihin. En vain voi käsittää miksi näitä onnettomuuksia aina vain tapahtuu ja etenkin suojatiellä.
[/quote]
En minäkään voi ymmärtää. Ovatko ihmiset kylmentyneet nykyaikana?
Ennen pidettiin vieraistakin laåsista yhtä hyvä huoli kuin omista. Nyt vaan ajetaan päälle eikä välitetä. :-(