Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teet kalakeiton?

Vierailija
19.09.2015 |

Mitä aineksia laitat siihen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita, lohta. Maitoa ja mausteita.

Vierailija
2/9 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän perunat ja keittovihannekset kalaliemessä pippureiden kanssa. Sitten kalat kypsymään sekaan ja sulatan joukkoon koskenlaskija juuston.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että tekiskö, taas, lohesta vai tekisko valkoisesta kalasta kerrankin eli seistä ja turskasta..

ap

Vierailija
4/9 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:11"]Perunoita, lohta. Maitoa ja mausteita.
[/quote]

Lisäksi laitan porkkanaa ja sipulia.

Vierailija
5/9 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeen helpolla kun haluan päästä niin ostan pakaste kalakuutioita, usein paketissa kahta eri kalaa.

Vierailija
6/9 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen ensin kalaliemen niistä roippeista mitä tuoreesta kalasta jää. Sitten vaan tuoreita kasviksia ja perunoita kiehumaan liemeen ja muut mausteet sekaan. Lopuksi kala ja ehkä vähän kermaa jos tarvii.

Vierailija
7/9 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan niitä kasviksia, mitä sattuu olemaan ja sitä kalaa, mitä sattuu olemaan.

nyt esim on tullut aika usein laitettua perunaa, kukkakaalia ja parsakaalia ja sipulia, sekä seitä tai lohta. Talvella sitten useammin edim perunaa, porkkanaa ja hernettä ja kalaa. Syksyllä myös nauris on ihan hyvää ainakin rasvaisten kalojen kalakeitossa (rantakala, ahvenet, lohi, siika, kuha)

Vierailija
8/9 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaliemeen (itse tehty perkeistä) kasviksia kiehumaan, lopuksi kalat sekaan, ei tarvitse enää kiehua. Sitten tilliä, suolaa ja kermaa.

Vierailija
9/9 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tehdään kalaliemi. Joko fondista tai sitten keitetään kalanruotoja ym. 6-8 tuntia miedolla lämmöllä ja lisätään suola. Tämän jälkeen laitetaan vihannekset sinne liemeen. Itse käytän porkkanaa, palsternakkaa, purjoa, perunaa ja paprikaa. Liemeen lisään yleensä pari soseutettua tomaattia. Keitetään vihannekset kalaliemessä kypsiksi, otetaan keitto pois hellalta ja juuri ennen tarjoilua lisätään kalat sinne liemeen sellaisina n. 3x3 cm kokoisina paloina. Itse laitan joukkoon yleensä myös jotain äyriäisiä, kuten simpukkaa tai katkarapuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi