Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko palstalla yhtään opettajaa?

Vierailija
01.04.2022 |

- mitä opetat ja kenelle?
- paljonko on palkkasi?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion englanninopettaja, kaksi kurssia yli OPV + RO ja yhden kehitysryhmän vetäjä. Brutto 4096€, ei ikälisiä vielä.

Vierailija
22/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan opettaja ei tienaa alle 4000e mikä on hyvä, koska kyseessä on vastuullinen työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on niin pitkät lomat, että palkan voisi alentaa 2500 euroon.

Vierailija
24/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin tässä päissäni, että jos luokanopella on 24 opetustuntia viikossa ja hän tekee valmistelevaa hommaa/vanhempien kanssa kommunikointia/jotain 10 h/vko, palkka on 3200 e/kk, niin todellinen tuntipalkka tehdystä työstä on vähän 30 euron pintaan.

Sitten laskeskelin, että mun pitäisi saada n. 5000 e/kk palkkaa, jotta pääsisin samaan tuntiliksatasoon opettajan kanssa. (Ansiotulot jaettuna tehdyille kokopäivätöisille tunneille). En saa, vaikka minäkin olen akateeminen. Minä saan 4000 e/kk.

Niin jos jotakuta nyt itkettää opettajan pienet palkat, niin laskekaa vuoden tulot yhteen ja työhön käytetyt tunnit yhteen, jakakaa ja hämmästykään tuntiliksaanne.

Vierailija
25/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on liian pitkät lomat ja korkeat palkat.

Vierailija
26/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeskelin tässä päissäni, että jos luokanopella on 24 opetustuntia viikossa ja hän tekee valmistelevaa hommaa/vanhempien kanssa kommunikointia/jotain 10 h/vko, palkka on 3200 e/kk, niin todellinen tuntipalkka tehdystä työstä on vähän 30 euron pintaan.

Sitten laskeskelin, että mun pitäisi saada n. 5000 e/kk palkkaa, jotta pääsisin samaan tuntiliksatasoon opettajan kanssa. (Ansiotulot jaettuna tehdyille kokopäivätöisille tunneille). En saa, vaikka minäkin olen akateeminen. Minä saan 4000 e/kk.

Niin jos jotakuta nyt itkettää opettajan pienet palkat, niin laskekaa vuoden tulot yhteen ja työhön käytetyt tunnit yhteen, jakakaa ja hämmästykään tuntiliksaanne.

Et siis laskenut mukaan arviointia lainkaan. Vai onko se tuo "jotain"?

Laskeskelin itse, että jos minulla on 150 oppilasta ja käytän kunkin arviointiin viisi minuuttia viikossa, se tarkoittaa lukuvuoden aikana 475 tuntia arviointia. Riittäisikö sinulle viisi minuuttia per oppilas viikossa eli 20 minuuttia kuussa? Siinä ajassa siis tarkistat tehtäviä, luet vihkoja, korjaat kokeet ja kirjoitelmat, arvioit esitelmät ja ryhmätyöt ja mietit kurssiarvosanat ja tietenkin myös annat palautetta.

Vierailija
27/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntien valmisteluun menee vähintään sama aika kuin tunnin pitämiseen. Fysiikassa usein moninkertaisesti varsinkin jos on demoja. Siihen päälle kaikki yyässät, viikottaiset arvioinnit ja muut. Ei tässä tuntiansioille pääse. Tykkään kyllä työstäni, ei siinä mitään.

- mafy-opettaja lukiossa, brutto siellä 3200-3300e/kk

Vierailija
28/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan äikkää yläkoulussa. Tienaan tänä lukuvuonna 4700 euroa kuukaudessa.

Vierailija
29/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla on liian pitkät lomat ja korkeat palkat.

Tervetuloa alalle. Kohta pääsevät ihan kaikki, joilla vain hermo ja voimavarat kestävät. Vuoden jälkeen pakenevat uudet opettajat yhä enenevissä määrin muihin töihin - enkä ihmettele.

Vierailija
30/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetan aikuisia maah  muut tajia  ja palkka on noin 3.200 euroa/kuukaudessa brutto.  Opiskelijoilla on kaikenlaisia ongelmia laidasta laitaan yksityiselämässä, oppimisessa yms.  Moni opettaja ei halua enää tuolla tähän työhön, koska ei jaksa.  Kitosta ei saa mistään! Kokemusta on yli 10 vuotta alalta.

kielitaitosi?

Vierailija
31/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kymmenen tuntia viikossa on todellakin alakanttiin. T: Aineenopettaja

Vierailija
32/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa Tarantino-ketjussa oli yksi (tai kaksikin) opettajaa. En tiedä poistuiko ketju jo.

Vierailija
34/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä luokanopettaja että aineenopettaja, kaksouskelpoisuus nostaa palkkaani n. 270e/kk.

Toimin luokanopettajana, opetan alakoululaisia, bruttopalkkani on tasan 3000e/kk, nettopalkka 2200e. Palkkaan sisältyy yksi kokemuslisä.

Vierailija
35/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan muukaan laske noin. Nouseehan ihan kaikkien tuntipalkka, kun aletaankin jakamaan vuosipalkka tehdyillä tunneilla. Lomat ajatellaan siinä palkattomiksi.

Vierailija
36/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa opetan äidin kieltä, tulot 7300 eur kuukaudessa.

Vierailija
38/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan yläkoulussa joustavan perusopetuksen luokkaa eli pääosin syrjäytymisvaarassa olevia nuoria. Opetusta 30h/vk, yksi ikälisä ja palkka on 4300e/kk. Aiemmin olen työskennellyt alakoulun luokanopettajana, ja palkka on vaihdellut 2900-3200e välillä riippuen ylitunneista ja lisätehtävistä.

Vierailija
39/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen määräaikainen tuntiope. Kohta viidettätoista vuotta. Viikkotunteja 22. Matkakorvausten kanssa palkka riippuen kuukaudesta usein aika tasan 2000e, joskus jonkun satasen enemmän (nettona siis).

Ihan yliopiston käynyt aineope olen. Ja todella kateellinen nuista yli 3000e palkoista. Itse kun kesät työttömänä n.1300e ansiosidonnaisella. Alanvaihto mielessä koko ajan ja mol:in sivuja selaan päivittäin.

Vierailija
40/54 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut ovat keskinkertaisille.