Eikö tämä v'tun talvi lopu ikinä?!
Meinaa jo itku tulla kun tämä talvi vain jatkuu ja jatkuu! Asun Tampereella ja täällä on edelleen runsaasti yli 30cm lunta, ja päiväkausiin lämpötila ei ole edes käväissyt plussan puolella, ja öisin helposti 11 astetta pakkasta! Ja tämä talvi vielä alkoi poikkeuksellisen aikaisin kun esim. Pysyvät lumet satoi marraskuun puolenvälin jälkeen ja etenkin marras-joulukuu oli h'lvetin kylmä! Luulin jo pari viikkoa sitten että kevät alkaa kun monena päivänä oli 10 astetta plussaa mutta taas alkoi nämä hirveät pakkas- ja lumisadekelit, eikä loppua näy! Kaiken kukkuraksi, pitkän ajan sääennuste näyttää että seuraavan kerran 10 plusasteen raja rikkoutuu huhtikuun viimeisinä päivinä, vaikka joinakin vuosina silloin on ollut jo lähes 20 astetta! Muistan edelleen kuinka lähes joka vuosi näihin aikoihin lumet ovat jo ainakin lähes kokonaan sulaneet joka paikasta, ja sinivuokot kukkivat. Tätä menoa tänä vuonna sinivuokkoja ei ole ennen toukokuuta ja puun lehdet alkaa varmaan kasvamaan kesäkuussa! Olen oikeasti niin Kurkkua myöten täynnä pakkasta, lunta ja jäätä, että tulen kohta hulluksi! Muuttaisin välittömästi jonnekin Espanjan tai Floridan lämpöön, mutta kun ei ole varaa. Suomessa on kyllä p'ska ilmasto, sen minä vaan sanon!
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Maalis-, huhti- ja toukokuu ovat kevätkuukausia.
Sillä ei ole merkitystä mitä ne kalenterin mukaan ovat kun ulkona on talvi.
Minua ei niin haittaisi, mutta meillä täysin puulämmitys talossa, niin teettää töitä enemmän kuin normaalisti.
Onneksi nyt sentään sairasloma menossa, niin ei tarvitse murehtia auton lämmityksestä aamuisin, kun pakkanen voi olla hyvinkin kireää öisin ja aamulla lähtö jo viideltä.
Kyllähän nyt on aivan liian kylmä. Kesällä sitten, kun on helle, niin on aivan liian kuuma. Kaiken kaikkiaan keskimäärin hyvä lämpötila.
Vierailija kirjoitti:
Korvaukseksi kelpaa vain kunnon kesä! Yli 50 hellepäivää vähintään!
Hyi stna, ei kiitos
Nyt on täydellistä tuulettaa vaatteita ja takkeja parvekkeella.
Manner-Euroopassakin sataa lunta. Katsoin just instassa kuvia kuinka niiden söpöt kesäkukkaset peittyivät lumeen.
Sitä se enteili, kun kolme isoa tulivuorenpurkausta pössähti puolen vuoden sisään.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei niin haittaisi, mutta meillä täysin puulämmitys talossa, niin teettää töitä enemmän kuin normaalisti.
Onneksi nyt sentään sairasloma menossa, niin ei tarvitse murehtia auton lämmityksestä aamuisin, kun pakkanen voi olla hyvinkin kireää öisin ja aamulla lähtö jo viideltä.
Minäpä napsautan auton lämpöön painamalla Webaston kaukosäätimen nappia. Tosi rankkaa.
Oli aamulla -17c. Öljylämmittäjänä saisi tulla jo lämmin. Onneksi öljy jää vara vara lämmön lähteeksi. Ilma-vesi + mökki puut vesitakkasydämmellä ensi talveksi
En ole mikään kesäihminen , mutta alkaa jo tympiin tämä talvi. Oulussa asun.
Ei helvetti! Ette ikinä arvaa mitä stadissa sateleepi. Luonto trollaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvaukseksi kelpaa vain kunnon kesä! Yli 50 hellepäivää vähintään!
Hyi stna, ei kiitos
Okei, yli 60.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin kevät on raskain vuodenaika.
Niin lähellä, mutta silti niin kaukana. Ja jokainen takapakki on kuin puukko rintaan.
Ihme valittajia. Minun mielestäni tähän aikaan kuuluukin vielä olla talvista ja kylmää, ihan normaalia. Kesäkö se nyt jo pitäisi alkaa kun vasta huhtikuu alkaa. Ihan mukavaa kulkea talvi vaatteissa eikä haittaa mitkään säät.
Muutettiin Oulun arktista ilmastoa ja pimeyttä pakoon Helsinkiin, mutta eipä parantunut taaskaan (viimeksi asuttiin täällä 2011 - 2012 helvetillisten lumikinosten keskellä). Olisi pitänyt mennä samantien Espanjaan.
Juurikin kevät on raskain vuodenaika.