Isän tapaaminen ja kissaongelma
Tyttö täytti 18 ja otti kissan. Hän asuu vielä kotona, mutta kun muuttaa, kissa muuttaa mukana. Tyttö huolehtii kissan hoidon, ostaa ruoat, puhdistaa hiekka-astian jne.
Olemme tytön isän kanssa eronneet jo pitkä aika sitten ja tyttö on tavannut isäänsä melko säännöllisesti joka toinen viikonloppu vielä nyt isonakin. Ongelmana on se, etteivät isä ja hänen puolisonsa halua kissaa heille. Heillä on kaksi omaa kissaa, jotka kuulemma stressaantuvat, jos sinne tulee pentukissa.
Toki pentu voisi jäädä meille nyt, mutta emme mekään ole luvanneet olla mikään eläinhoitola, kissa on täysi-ikäisen tyttären, ei meidän. Eikä tyttö suostu muutenkaan menemään isälleen ilman kissaa.
Onko kenellekään sattunut vastaavaa ongelmaa? Ei kai isä voi vaatia eläinrakasta tyttöä olemaan ilman eläimiä, kun hänellä itselläänkin niitä on ja hekin kulkevat niiden kanssa minne ikinä menevätkin.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, ettei SINUN tarvitse kissaa hoitaa, mutta isän pitäisi kissa ottaa vastaan.
Kissahan asuu meillä! Kumman luona se silloin onkaan enemmän? Meillä muun kuun ja isällä 4 päivää?
Niin. Tytär hoitaa kissan kokoaikaisesti kuten itse sanoit. Taidat olla vähän yksinkertainen otus.
Taidat itse olla. Minähän olen ottanut kissan vastaan tytön mieliksi. Isä ei ole. Miksi minusta on pakko leipoa syyllinen tähän? Että pitäisi joustaa vielä vähän enemmän, ettei vaan isän tarvitse joustaa ikinä yhtään.
Heitä tytär kissoineen pihalle, niin sen jälkeen sinulla ei ole ongelmaa. Ei isän tarvitse tuollaisissa asioissa joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, ettei SINUN tarvitse kissaa hoitaa, mutta isän pitäisi kissa ottaa vastaan.
Yhtälaillahan se tytär hoitaisi itse sen kissansa siellä isänsä luona ollessaan. Ongelmahan AP:n tekstin mukaan on se, että isän kissat saattavat tykätä kyttyrää siitä, jos heidän reviirilleen tulee vieras kissa.
Sanoisin, että kyllä tässä nyt jotain tekosyytä ollaan leipomassa, jotta tytär voisi lopettaa isäviikonloput. Ja AP:n kannattaa oikeasti "pestä kätensä" siitä sopasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtälaillahan se tytär hoitaisi itse sen kissansa siellä isänsä luona ollessaan. Ongelmahan AP:n tekstin mukaan on se, että isän kissat saattavat tykätä kyttyrää siitä, jos heidän reviirilleen tulee vieras kissa.
Sanoisin, että kyllä tässä nyt jotain tekosyytä ollaan leipomassa, jotta tytär voisi lopettaa isäviikonloput. Ja AP:n kannattaa oikeasti "pestä kätensä" siitä sopasta.
Sinun mielestäsi siis toisen perheen pitää kysymättä joustaa vaikka tyttö haluaisi rakkaan pythoninsa iskälle ottaa mukaan, näin kärjistetysti?
Jaa-a. Minä taas aikuistuvien tyttärien kanssa näkisin yhteisen kissaharrastuksen mukavana tapana olla yhdessä tyttären kanssa aikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Minä taas aikuistuvien tyttärien kanssa näkisin yhteisen kissaharrastuksen mukavana tapana olla yhdessä tyttären kanssa aikuisesti.
Voi ihkua, pronssipatsas sinulle siitä kylänne torille.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kissassa nyt ole juuri mitään hoitamista. Kun on ruokaa ja vettä, kyllä se siellä teidän kotona pärjää päivän kaksi vaikka tyttö ei ole paikalla. Siis en ymmärrä miten sulle on ylivoimaista katsoa että kissalla on ruokaa?
En viitsi alkaa yksityiskohtaisesti selittää, mutta lyhyesti. Meillä on muitakin eläimiä ja kissassa on todellakin vahtimista tässä yhtälössä.
Tytön kannattaa varmaan aijuistua ja katkaista napanuoransa isäänsä. Ei ole mikään pakko mennä koko viikonlopuksi isälleen. Voi mennä aamulla ja tulla kotiin illalla, jos isä ei asu satojen kilometrien päässä. Kissa voinee sen aikaan olla sun kanssasi, kunnes tyttö muuttaa omaan asuntoon. Kissa pärjää kyllä sen ajan, kun antaa ruokaa ja vettä aamulla ja uudestaan illalla.
Voi sentään. Voi kai sitä tytärtään ja exäänsä näinkin nokitella. Kissa kiistakapulana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis toisen perheen pitää kysymättä joustaa vaikka tyttö haluaisi rakkaan pythoninsa iskälle ottaa mukaan, näin kärjistetysti?
No tyttö ei kuitenkaan mene sinne ilman kissaa, joten sillä ei oikeastaan ole mitään väliä, mitä mieltä minä asiasta edes olen. Hän haluaa mennä sinne vain kissan kanssa. En minä sitä kissaa ottanut, vaan tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Isä varmistaa tuolla, ettei tarvitse
aikuista lasta enää tavata. Onko ollut tekemisissä pelkästä velvollisuudesta tähän asti? Sellainen olo tuosta tulee. Jos minä olisin tyttäresi, muuttaisin omilleni niin pian kuin pääsen, enkä liiemmin olisi tekemisissä kummankaan vanhempani kanssa, kun asenne on tuo sinullakin, ettei voi oman lapsen lemmikkiä silloin tällöin hoitoon ottaa.
Ymmärtäisin, jos olisi syynä allergia tai se että sinulla on vasikankokoinen koira, joka syö sen kissan heti, kun silmä välttää, mutta viestisi perusteella ei ole kumpaakaan.
Voi luoja!😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Tytön olisi pitänyt ottaa kissa vasta, kun on muuttanut pois.
Oma 18-vuotiaani ei saisi ottaa meille kissaa. Omaan kotiin sitten.
Ok. No minulle oli ihan Ok, että tyttö ottaa kissan. Meillä on muitakin eläimiä. Ehtona kuitenkin oli, että hän huolehtii sen ja se on hänen kissansa, ei meidän.
Siis onko se tytär muuttamassa sun luota isänsä luo vai häh? Jos vain vierailee isällään, kissa pärjää kyllä muutaman tunnin yksin, jopa yön yli, kunhan jättää tarpeeksi ruokaa ja juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissahan asuu meillä! Kumman luona se silloin onkaan enemmän? Meillä muun kuun ja isällä 4 päivää?
Niin. Tytär hoitaa kissan kokoaikaisesti kuten itse sanoit. Taidat olla vähän yksinkertainen otus.
Taidat itse olla. Minähän olen ottanut kissan vastaan tytön mieliksi. Isä ei ole. Miksi minusta on pakko leipoa syyllinen tähän? Että pitäisi joustaa vielä vähän enemmän, ettei vaan isän tarvitse joustaa ikinä yhtään.
Kissat eivät hyväksy vierasta kissaa reviirilleen, joten ei tietenkään ole järkevää viedä sitä isän luokse. Vastuullisen kissanomistajan pitäisi tämä tajuta. Sinä olet antanut luvan ottaa kotiinne kissa, joten hoidat myös itse ongelman, jos tyttösi ei siihen kykene. Isän perhe ei ole missään vaiheessa luvannut kissaa ottaa, mikä on täysin ymmärrettävää sekä heidän omien että tyttösi kissojen kannalta.
Jos tyttö on jo täysi-ikäinen niin miksi vielä viettäisi isänsä luona joka toisen viikonlopun? Eikö voi tavata isäänsä päiväsaikaan ja käydä vaikka kahvilla yhdessä? Kissan pitää kuitenkin oppia pärjäämään yksin myös sen aikaa kun tyttäresi on töissä joten pärjää varmasti myös sen aikaa kun tyttö käy isäänsä moikkaamassa.
Tyttö menee isänsä luo ilman kissaansa ja antaa kissan jollekin ystävälleen tuoksi ajaksi hoidettavaksi. Kissoille löytyy hoitoloitakin, mihin ne voi korvausta vastaan jättää.
Sitten tyttö miettii asioiden järkevyyttä ja muuttaa pois omaan kotiinsa ja käy vanhemmillaan kylässä vain suurempina juhlapyhinä äkkiä kääntymässä.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se tytär muuttamassa sun luota isänsä luo vai häh? Jos vain vierailee isällään, kissa pärjää kyllä muutaman tunnin yksin, jopa yön yli, kunhan jättää tarpeeksi ruokaa ja juomaa.
On viikonloput ollut isällään eli pe-su. Ongelma ei ole se, ettei kissa pärjäisi. Ongelma on se, ettei tyttö halua mennä sinne ilman kissaa, koska kokee kissan nyt omaksi huolehdittavakseen. Enkä itsekään tykkää ajatuksesta, ettei voi edes kokeilla miten kissat tulevat juttuun vaan automaattisesti se ei vaan käy. Sitten jos olisi joku ongelma, etteivät tule toimeen tms niin eri asia.
Onhan se järkevämpi että kissa pysyy kotonaan, jos isän kissat eivät häntä hyväksy. Monilla kissoilla luonnollisesti ottaa aikansa hyväksyä uusi lemmikki. Turha raahata pentua mukana ja joka kerta on sähinäshow ja pitää varoa etteivät kynsi pentua. Ei liene liikaa vaivaa ruokkia kissaa ja vaihtaa hiekat sen aikaa kun lapsi on isänsä luona pari kertaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä voi saada yläpeukkuja?! Siis oletteko oikeasti sitä mieltä, että isän ei tarvi ollenkaan hoitaa?! Kissaa tai tyttöä, joka ei ole vielä omillaan, vaikka aikuinen virallisesti onkin.
Mutta äidillä ei saisi olla päivääkään omaa aikaa, vaan hänen täytyy vähintään kissa vahtia silloinkin, kun on isän vuoro huolehtia tytön ylläpidosta?! Vaikka muutenkin kaikki vuodet hoitovastuun jako on ollut hyvin epäreilu ja äiti hoitanut leijonan osan isänkin hommista, kun isä pitänyt tyttöä vain 4pvä/kk.
Huhhuh. Hermoja pidellessä ap:n puolesta. Tyttösi onneksi pian muuttaa omilleen.
Itse asiaan, jos tyttö kerran säännöllisesti käy myös isällään, olisi hänen mielestäni pitänyt sopia kissasta isänsä kanssa jo ennen kuin otti kissan. Se olisi ollut tytöltä vastuullista ja muut huomioivaa toimintaa, mitä hänen olisi hyvä oppia. Nyt sitten kantapään kautta joutuu neuvottelemaan jälkijättöisesti isänsä kanssa.
Tutustu kissojen sielunelämään - ne eivät hevin hyväksy sukuun kuulumatonta ihan hevin.