Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isän tapaaminen ja kissaongelma

Vierailija
01.04.2022 |

Tyttö täytti 18 ja otti kissan. Hän asuu vielä kotona, mutta kun muuttaa, kissa muuttaa mukana. Tyttö huolehtii kissan hoidon, ostaa ruoat, puhdistaa hiekka-astian jne.
Olemme tytön isän kanssa eronneet jo pitkä aika sitten ja tyttö on tavannut isäänsä melko säännöllisesti joka toinen viikonloppu vielä nyt isonakin. Ongelmana on se, etteivät isä ja hänen puolisonsa halua kissaa heille. Heillä on kaksi omaa kissaa, jotka kuulemma stressaantuvat, jos sinne tulee pentukissa.
Toki pentu voisi jäädä meille nyt, mutta emme mekään ole luvanneet olla mikään eläinhoitola, kissa on täysi-ikäisen tyttären, ei meidän. Eikä tyttö suostu muutenkaan menemään isälleen ilman kissaa.
Onko kenellekään sattunut vastaavaa ongelmaa? Ei kai isä voi vaatia eläinrakasta tyttöä olemaan ilman eläimiä, kun hänellä itselläänkin niitä on ja hekin kulkevat niiden kanssa minne ikinä menevätkin.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kissallekin suuri stressi, että se raahataan aina välillä viikonlopuksi jonnekin outoon paikkaan vieraiden kissojen reviirille. Ymmärrän tytön isää aivan täysin. Järkevät vaihtoehdot ovat ne, että sinä hoidat kissaa, tai joku tytön kaveri hoitaa kissaa siellä teillä, tai että tyttö ei mene viikonlopuiksi isälleen. 

Vierailija
42/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kissassa nyt ole juuri mitään hoitamista. Kun on ruokaa ja vettä, kyllä se siellä teidän kotona pärjää päivän kaksi vaikka tyttö ei ole paikalla. Siis en ymmärrä miten sulle on ylivoimaista katsoa että kissalla on ruokaa?

En viitsi alkaa yksityiskohtaisesti selittää, mutta lyhyesti. Meillä on muitakin eläimiä ja kissassa on todellakin vahtimista tässä yhtälössä.

Miksi sitten annoit luvan ottaa kissa teille? Miten se kissa siellä nyt pärjää, kun tyttö ei varmasti ole vahtimassa kotona 24/7?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, ettei SINUN tarvitse kissaa hoitaa, mutta isän pitäisi kissa ottaa vastaan.

Kissahan asuu meillä! Kumman luona se silloin onkaan enemmän? Meillä muun kuun ja isällä 4 päivää?

Niin. Tytär hoitaa kissan kokoaikaisesti kuten itse sanoit. Taidat olla vähän yksinkertainen otus.

Taidat itse olla. Minähän olen ottanut kissan vastaan tytön mieliksi. Isä ei ole. Miksi minusta on pakko leipoa syyllinen tähän? Että pitäisi joustaa vielä vähän enemmän, ettei vaan isän tarvitse joustaa ikinä yhtään.

Kissat eivät hyväksy vierasta kissaa reviirilleen, joten ei tietenkään ole järkevää viedä sitä isän luokse. Vastuullisen kissanomistajan pitäisi tämä tajuta. Sinä olet antanut luvan ottaa kotiinne kissa, joten hoidat myös itse ongelman, jos tyttösi ei siihen kykene. Isän perhe ei ole missään vaiheessa luvannut kissaa ottaa, mikä on täysin ymmärrettävää sekä heidän omien että tyttösi kissojen kannalta.

Täysi-ikäinen tyttäreni päättää ihan itse meneekö tapaamaan isäänsä vai ei. Kyse ei ole 2-vuotiaasta.

Vierailija
44/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, ettei SINUN tarvitse kissaa hoitaa, mutta isän pitäisi kissa ottaa vastaan.

Yhtälaillahan se tytär hoitaisi itse sen kissansa siellä isänsä luona ollessaan. Ongelmahan AP:n tekstin mukaan on se, että isän kissat saattavat tykätä kyttyrää siitä, jos heidän reviirilleen tulee vieras kissa.

Sanoisin, että kyllä tässä nyt jotain tekosyytä ollaan leipomassa, jotta tytär voisi lopettaa isäviikonloput. Ja AP:n kannattaa oikeasti "pestä kätensä" siitä sopasta.

Sinun mielestäsi siis toisen perheen pitää kysymättä joustaa vaikka tyttö haluaisi rakkaan pythoninsa iskälle ottaa mukaan, näin kärjistetysti?

Tässähän on nyt kysymys siitä, että tytär haluaa ottaa lemmikkinsä mukaan, kun menee isänsä luokse, mutta isä ei halua, että tytär tuo lemmikkinsä mukanaan. Tytär on täysi-ikäinen. Häntä ei voi kukaan pakottaa menemään isänsä luokse ilman kissaa, (eikä kissan kanssakaan). Jos hän tarvitsee tekosyyn, minkä varjolla voi luopua isäviikonlopuista, hänellä on tässä hyvä sellainen.

Ja minun mielestäni isällä on täysi oikeus kieltää tytärtään tuomasta lemmikkiään kotiinsa.  Ja äidillä on täysi oikeus kieltäytyä ottamasta tyttärensä lemmikkiä hoitoonsa. Kuka sen määrää, että äidin pitäisi olla kotonaan silloin, kun tytär on isällään?

Vierailija
45/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kissassa nyt ole juuri mitään hoitamista. Kun on ruokaa ja vettä, kyllä se siellä teidän kotona pärjää päivän kaksi vaikka tyttö ei ole paikalla. Siis en ymmärrä miten sulle on ylivoimaista katsoa että kissalla on ruokaa?

En viitsi alkaa yksityiskohtaisesti selittää, mutta lyhyesti. Meillä on muitakin eläimiä ja kissassa on todellakin vahtimista tässä yhtälössä.

Miksi sitten annoit luvan ottaa kissa teille? Miten se kissa siellä nyt pärjää, kun tyttö ei varmasti ole vahtimassa kotona 24/7?

Kissa kyllä pärjää muutaman tunnin itsekseen. Pari-kolme päivää on eri asia. Ei täällä päivisin ole kotona ketään muutenkaan koko ajan.

Vierailija
46/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtälaillahan se tytär hoitaisi itse sen kissansa siellä isänsä luona ollessaan. Ongelmahan AP:n tekstin mukaan on se, että isän kissat saattavat tykätä kyttyrää siitä, jos heidän reviirilleen tulee vieras kissa.

Sanoisin, että kyllä tässä nyt jotain tekosyytä ollaan leipomassa, jotta tytär voisi lopettaa isäviikonloput. Ja AP:n kannattaa oikeasti "pestä kätensä" siitä sopasta.

Sinun mielestäsi siis toisen perheen pitää kysymättä joustaa vaikka tyttö haluaisi rakkaan pythoninsa iskälle ottaa mukaan, näin kärjistetysti?

No tyttö ei kuitenkaan mene sinne ilman kissaa, joten sillä ei oikeastaan ole mitään väliä, mitä mieltä minä asiasta edes olen. Hän haluaa mennä sinne vain kissan kanssa. En minä sitä kissaa ottanut, vaan tyttö.

Eipä siinä sitten ole mitään ongelmaa. Tyttö ei mene isälleen ja sillä hyvä. Omapa on valintansa.

Vierailija
47/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan kannalta ajateltuna. Usein kissat eivät tykkää paikasta toiseen roudaamisesta, varsinkaan toisten kissojen reviirille. Voisi säästää kissan hermoja kun saisi olla tutussa paikassa. Miten paljon vaivaa kissasta on ap:lle? Minun mielestäni kissan kanssa oleminen on suuri ilo.

Vierailija
48/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat hyvin reviiritietoisia. Kaikille tuon kuvion kissoille olisi kova stressinaihe, jos tyttö tuo kissan mukanaan.

Vierailija
49/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissahan asuu meillä! Kumman luona se silloin onkaan enemmän? Meillä muun kuun ja isällä 4 päivää?

Niin. Tytär hoitaa kissan kokoaikaisesti kuten itse sanoit. Taidat olla vähän yksinkertainen otus.

Taidat itse olla. Minähän olen ottanut kissan vastaan tytön mieliksi. Isä ei ole. Miksi minusta on pakko leipoa syyllinen tähän? Että pitäisi joustaa vielä vähän enemmän, ettei vaan isän tarvitse joustaa ikinä yhtään.

Kissat eivät hyväksy vierasta kissaa reviirilleen, joten ei tietenkään ole järkevää viedä sitä isän luokse. Vastuullisen kissanomistajan pitäisi tämä tajuta. Sinä olet antanut luvan ottaa kotiinne kissa, joten hoidat myös itse ongelman, jos tyttösi ei siihen kykene. Isän perhe ei ole missään vaiheessa luvannut kissaa ottaa, mikä on täysin ymmärrettävää sekä heidän omien että tyttösi kissojen kannalta.

Meidän omilla kissoilla meni muutama tunti hyväksyä pentu. Sattuipas hyvä tuuri, kun mitään ongelmaa ei ole ollut vaan pentu on hyväksytty helposti lauman jäseneksi.

Vierailija
50/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissassa vahtimista? Eihän ne mitään vahtimista kaipaa. Kunhan laitat ruokaa, vettä ja siivoat vessan niin se riittää. Rapsutukset plussaa, jos kissa näyttää sellaisia kaipaavan.

Vierailija
51/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on aina syyllinen. Vauvapalsta ei petä koskaan!

Vierailija
52/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissassa vahtimista? Eihän ne mitään vahtimista kaipaa. Kunhan laitat ruokaa, vettä ja siivoat vessan niin se riittää. Rapsutukset plussaa, jos kissa näyttää sellaisia kaipaavan.

Vahtimista voi olla esim. jos perheessä on koira. Tai jos on erilaisia ruokavalioita ja eläimet eivät voi syödä toistensa ruokaa. Noin esimerkiksi. Ihan eri asia, jos eläin on ainut talossa.

Vierailija
53/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isän kanssa ei neuvoteltu kissaa hankittaessa, niin ei todellakaan voida oletusarvoisesti olettaa, että sen saisi ottaa mukaan.

Vierailija
54/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat ovat hyvin reviiritietoisia. Kaikille tuon kuvion kissoille olisi kova stressinaihe, jos tyttö tuo kissan mukanaan.

Kissakohtaista. Minulla on ollut 4 kissaa, nyt 2. Pari niistä tulee hyvin toimeen muiden kissojen kanssa, pari taas ei yhtään siedä muita kissoja.

Vierailija
55/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivien välistä paistaa aikamoinen katkeruus tytön isää kohtaan. Tulee sellainen fiilis, että jos tytöllä olisi vaikka harrastus, jonka takia hän olisi viikonloppuja poissa, kissan hoitaminen ei olisi ongelma, mutta isän luona kyläilyä AP ei halua tukea.

Vanhempana sinun pitää nyt jutella tytön kanssa hänen omasta vastuustaan kissan kanssa. Tietenkään tyttö ei voi olettaa, että äiti loputtomiin mahdollistaa kaiken ja luopuu omista asioistaan, mutta useimmiten perheissä myös autetaan toisiaan. Eli mieti omat rajasi ja se, onko ongelma lopulta se kissa vai onko sinulla kenties jotain käsittelemätöntä tytön isää kohtaan? Jos jälkimmäinen, niin onko reilua kiukutella siitä tytölle ja hänen kissalleen? Varmasti kompromissi löytyy, ja parhaassa tapauksessa tyttökin oppii lisää vastuusta ja aikuisuudesta. Siis jos te vanhemmat osaatte näyttää esimerkkiä.

Vierailija
56/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivien välistä alkaa kurkkimaan trollipeikko.

Vierailija
57/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on nyt kysymys siitä, että tytär haluaa ottaa lemmikkinsä mukaan, kun menee isänsä luokse, mutta isä ei halua, että tytär tuo lemmikkinsä mukanaan. Tytär on täysi-ikäinen. Häntä ei voi kukaan pakottaa menemään isänsä luokse ilman kissaa, (eikä kissan kanssakaan). Jos hän tarvitsee tekosyyn, minkä varjolla voi luopua isäviikonlopuista, hänellä on tässä hyvä sellainen.

Ja minun mielestäni isällä on täysi oikeus kieltää tytärtään tuomasta lemmikkiään kotiinsa.  Ja äidillä on täysi oikeus kieltäytyä ottamasta tyttärensä lemmikkiä hoitoonsa. Kuka sen määrää, että äidin pitäisi olla kotonaan silloin, kun tytär on isällään?

Äiti varmaa omistaa sen asunnon, jossa äiti + tytär asuvat. Jos sinne ilmaantuu joku eläin ilman äidin suotumusta, niin eikun soitto poliisille ja kissan rahtaus johonkin löytöeläintaloon.

Vierailija
58/58 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on aikuinen ihminen. Miksei hän kysynyt ENNEN kissan ottamista, voiko sen tuoda mukanaan isälleen? Ymmärrän oikein hyvin, jos isä ei halua vierasta kissaa omien kissojensa reviirille, en haluaisi minäkään.

Tytär on aikuisena ihmisenä ainut, joka on kissastaan vastuussa. On monia paikkoja minne ei voi kissan kanssa mennä. Jos hän edelleen haluaa näissä paikoissa käydä, hän joko hommaa hoitajan kissalle siksi aikaa tai sitten tekee sen pituisen reissun, että kissa pärjää sen aikaa yksin.

Ihan naurettavaa alkaa isää nyt tässä syyttämään, hän kun on täysin syytön siihen että koko kissa edes on otettu. Omista kissoistaan hän sen sijaan on vastuussa ja nyt juurikin huolehtii, ettei niiden reviiriä häiritä.