Ahmimishäiriökö?
Olen noudattanut aika tiukkaa ruokavaliota, mennään jonkun verran miinuskaloreiden puolella. Tämä johtuu siitä, että jos minulla ei ole selkeitä rajoja, ruokavalioni menisi ihan perseelleen. Siihen sisältyisi sekä kaikkea mättöä että muuten vain turhaa sapuskaa, eikä kunnon ruokaa tulisi tarpeeksi syötyä. Olen onnistunut nyt noudattamaan ruokavaliotani ihan hyvin, mutta joskus on ihan pakko lähteä illalla kauppaan ostamaan sipsipussi tms. mättöä.
Tänään kävi niin, että minuun iski taas kamala herkunhimo ja kävin ostamassa kaupasta herkkuja oikein urakalla. Kun tulin kotiin, vedin naamaan jonkun verran sitä herkkua, kunnes ei enää tehnyt mieli. Sitten minua alkoi ahdistaa, mitä minä teen lopuille ruoille, koska sitä oli vielä niin paljon jäljellä. Ne eivät olisi montaa päivää kaapissa säilyneet, koska olisin vetänyt ne naamaan. Niinpä minä heitin avaamattomat ja lähes täydet herkkupakkaukset roskiin alle tunnin päästä siitä, kun olin ostanut ne.
On todella ahdistavaa, kun en pysty pitämään kohtuutta yhtään missään ruoan suhteen. Jos en rajoittaisi syömisiä yhtään, tuollaisa ahmimiskohtauksia tulisi varmaan aika usein vain sillä erotuksella, etten heittäisi sitä ruokaa jälkeenpäin roskiin. Mutta jos rajoitan, niin sitten se rajoittaminenkin menee ihan järjettömäksi. Olen ihan normaali hoikka nainen, tiedän, ettei minulla olisi oikeasti mitään laihduttamisen tarvetta, mutta kun syö vähän, niin siinä tulee sellainen mukava kontrollin tunne. Sitä paitsi kauneusihanteeni on erittäin laiha, varsinkin keskivartalosta. Minusta ei voi tulla sellaista, mitä ihannoin, koska minulla on vääränlainen vartalomalli, mutta haluan silti laihtua, että kroppani olisi edes vähän lähempänä sitä täydellistä.
Onko kenelläkään vinkkejä, miten saisin muutettua tuota suhtautumistani ruokaan terveempään suuntaan?