Suunnittele ristiäisiin tarjottavat :)
Noin 25 henkilöä, ei pitkänmatkalaisia. Suolaista,makeaa,kuinka paljon kutakin?
terv uusavuton esikoista odottava
Kommentit (37)
Muista pyytää apua keittiöön ja tarjoilujen valmistukseen. Olet itse kiinni vauvassa.
Itse vieraana toivoisin tälläisiä tarjoiluja:
Jos tarjoat ruokaa niin
vihreä salaatti, kirsikkatomaatteja, kurkkua, paprikaa, vesimelonia
pariisinperunoita tai lohkoperunoita
lämminsavulohta
kananmunia silli tai katkarapu täytteellä
lihapullia
lämpimiä kasviksia
+ täytekakku ja kahvi ja pikkuleipä
TAI
perunamuusi
puolukkahillo
poronkäristys
rosolli
salaattia
minttusuklaaleivos
pikkuleipä
kahvi/ tee
tai jos et halua tehdä ruokaa niin
karjalanpiirakoita ja munavoita
munakasrulla kala tai kinkkutäytteellä tai vaihtoehtoisesti voileipiä
Pasteijoita tai minipizzoja
minttusuklaaleivoksia
pikkuleipiä
kinuskikakku
kahvi tai tee
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 19:10"]Itse vieraana toivoisin tälläisiä tarjoiluja:
Jos tarjoat ruokaa niin
lämminsavulohta
lihapullia
lämpimiä kasviksia
TAI
perunamuusi
puolukkahillo
poronkäristys
rosolli
salaattia
minttusuklaaleivos
pikkuleipä
kahvi/ tee
minttusuklaaleivoksia
pikkuleipiä
kinuskikakku
kahvi tai tee
[/quote]
Älä pölli mun munakasrullaa. Muusi ja poronkäry ei oo mitään ristiäisruokaa
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 19:10"]Itse vieraana toivoisin tälläisiä tarjoiluja: Jos tarjoat ruokaa niin vihreä salaatti, kirsikkatomaatteja, kurkkua, paprikaa, vesimelonia pariisinperunoita tai lohkoperunoita lämminsavulohta kananmunia silli tai katkarapu täytteellä lihapullia lämpimiä kasviksia + täytekakku ja kahvi ja pikkuleipä TAI perunamuusi puolukkahillo poronkäristys rosolli salaattia minttusuklaaleivos pikkuleipä kahvi/ tee tai jos et halua tehdä ruokaa niin karjalanpiirakoita ja munavoita munakasrulla kala tai kinkkutäytteellä tai vaihtoehtoisesti voileipiä Pasteijoita tai minipizzoja minttusuklaaleivoksia pikkuleipiä kinuskikakku kahvi tai tee [/quote] Älä pölli mun munakasrullaa. Muusi ja poronkäry ei oo mitään ristiäisruokaa
[/quote]
Mitään en ole pöllinyt, munakasrulla nyt vaan sattuu olemaan aika yleinen suolainen tarjottava kahvipöydissä voileipäkakkujen ja kinkkupiirakoiden ohella. =)
Meillä ainakin poronkäristys ja perunamuusi on ollut melko yleinen tarjottava kaikissa perhejuhlissa ja maistuukin useimmille.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 19:10"]Itse vieraana toivoisin tälläisiä tarjoiluja:
Jos tarjoat ruokaa niin
lämminsavulohta
lihapullia
lämpimiä kasviksia
TAI
perunamuusi
puolukkahillo
poronkäristys
rosolli
salaattia
minttusuklaaleivos
pikkuleipä
kahvi/ tee
minttusuklaaleivoksia
pikkuleipiä
kinuskikakku
kahvi tai tee
[/quote]
Älä pölli mun munakasrullaa. Muusi ja poronkäry ei oo mitään ristiäisruokaa
[/quote] ei mitään lihapullia ja öohta. T y l s ä
Possun uunifile, pippurikastike, kermaperunat. Tavallinen ja varmasti hyvä. Ottaisin valmiina jostain hyvästä ruokapaikasta. Ei tule paljon kalliimmaksi eikä tarvi keittiössä hääriä kenenkään
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:05"]Kunnolliset tarjottavat pikku prinssille
Ruokaisa salaatti ja leivät et levitteet
Munakasrullaa
Savuporohyrriä
Vadelma-vaniljajuustokakkua
Juhlakranssi mantelilastuilla
Macaronsseja kerrospedillä
Lusikkaleipiä ja kookossuklaakakkusia
Haluamasi juhlava täytekakku, kerros ja pursotuksin
[/quote]
Aika riski mantelijutut ja kookosjutut.. monet ovat allergisia.
Katso Kinuskikissa sivuilta "Ristiäiskakku kummitytölle" ja "Kinuskikakku".
Mielestäni molemmat sopisivat oivallisesti. En itse pidä sokerimassapäällysteestä, joten tuossa ekassa sokerimassa on vain niissä koristeissa. Kuitenkin perinteinen kakku, uskon että moneen makuun. Jälkimmäinen on kommenteissa makea kakku, jolloin vieraatkaan ei sitä niin paljon syö kerralla.
Näitä itse lähtisin kokeilemaan. :)
Itse tekisin eclaireja, siis yrittäisin tehdä. :D Ne on vaan niin hyviä tuoreena, herkullisella täytteellä. Eikä sitä samaa tylsää "perinteistä".
Katkarapucocktailit. Ja tuulihattuja.
Tämä niille, jotka ei niitä perinteisiä täytekakkuja yms. halua.
Tartaletit ihanilla marjoilla, mansikkaa, karhunvatukkaa ja muutama viinimarja tuomaan kirpeyttä.
Tekisin myös lohipiiraita, mutta yksittäisinä pieninä suupalasina. Esim. täytteessä kylmäsavulohta ja sitten piiraan päälle vielä palanen lämminsävylohta ja vaikka pieni basilikalehti. Tosi helppoja syödä ja kahvijonossa ei tarvitse leikellä kokonaisia piiraita jokaisen. Lisäksi ne saa tosi kauniisti esille sellaisella "kerrosvadilla".
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:05"]Kunnolliset tarjottavat pikku prinssille
Ruokaisa salaatti ja leivät et levitteet
Munakasrullaa
Savuporohyrriä
Vadelma-vaniljajuustokakkua
Juhlakranssi mantelilastuilla
Macaronsseja kerrospedillä
Lusikkaleipiä ja kookossuklaakakkusia
Haluamasi juhlava täytekakku, kerros ja pursotuksin
[/quote]
Aika riski mantelijutut ja kookosjutut.. monet ovat allergisia.
[/quote]
Meillä ne just käy,kun pitää olla gluteenittomia
Täytekakku mustaherukoista ja vaniljamoussesta, juustokakku tummasta suklaasta ja frezza moccasta, aprikoosibrandylla ja appelsiininkuorella maustettu kuivakakku, pistaasicantuccinit ja lime-valkosuklaafudge.
Suolaisista en oikein tiiä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:05"]Macaronsseja kerrospedillä
[/quote]
Mitä tuo kerrospeti tarkoittaa? Kuulostaa hupaisalta :)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:34"]Täytekakku mustaherukoista ja vaniljamoussesta, juustokakku tummasta suklaasta ja frezza moccasta, aprikoosibrandylla ja appelsiininkuorella maustettu kuivakakku, pistaasicantuccinit ja lime-valkosuklaafudge.
Suolaisista en oikein tiiä.
[/quote]
Yhhh, kamalan pahan kuuloisia
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:34"]Täytekakku mustaherukoista ja vaniljamoussesta, juustokakku tummasta suklaasta ja frezza moccasta, aprikoosibrandylla ja appelsiininkuorella maustettu kuivakakku, pistaasicantuccinit ja lime-valkosuklaafudge. Suolaisista en oikein tiiä. [/quote] Yhhh, kamalan pahan kuuloisia
[/quote]
Mutta on ihan superhyviä :) Cantuccinit on noista ainoat mistä ei ole kaikki tykänneet.
Jos olet naapurintyttö maalta:
-pasteijoita
-kinkkuhyrriä
-karjalanpiirakoita munavoilla
-possunfilettä ja kermaperunoita
-pullaa tai pullakranssi
-tiikerikakku tai muu 80-luvun kuivakakku
-kaneliässät
-kermapursotteinen kinuskikakku
Jos elät tätä päivää:
-juustoja, keksejä, hillokkeita, patonkia
-pari hyvää suolaista piirakkaa, toinen liha ja toinen kasvis esim. artisokkaa, fetaa, oliivia, aurinkokuivattua tomaattia, rucolaa
-vartaita, joissa esim. Minitomaatit, minimozzarella, salami jne.
- täytekakku esim. Naked cake tai sokerimassakakku, jos haluaa vaaleansinistä pintaa
-vaaleansiniset aleksanterin leivokset tai bebet
-macarons tai eclairs
-hyytelökakku tai leivokset
-minicupcakes