Minkä ikäisen lapsen on sun mielestä ok itkeä koulussa?
Kommentit (16)
Jokainen itkee sillon kun itkettää, aikuisetkin.
Ei ole. Riippuu toki vähän tilanteesta. Miksi itki?
Ei ole. Kaiken ikäisillä on oikeus ilmaista tunteitaan, myös aikuisilla. Olen opettanut ammattikoulussa ja myös ammattikorkeakoulussa. Molemmissa olen nähnyt opiskelijoiden itkevän, sukupuolista riippumatta. Joskus on omatkin silmät kostuneet.
Vasta lukiossa saa itkeä ja silloinkin vain kokeen palautuksen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Ei osannut sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osannut sanoa.
Eli joku on kohdellut sitä huonosti. Ei ihme että lapselta pääsee itku.
6v. Äärimmäisessä surussa tai kivussa vanhemmankin.
Itkeminen on kaunis asia. Kertoo siitä, että ihminen on ihminen eli tuntee kipeitäkin tunteita. Vai pitäiskö tän maailman olla tunnekylmien sosiopaattien ja narsistien täyttämä?
Ihan kaiken ikäiset. Nykyisin kouluissa opetetaan tunnetaitoja eri oppiaineet läpäisevänä kokonaisuutena ja tunnetaitoihin liittyy keskeisesti se, että ilmaisee avoimesti kaikenlaisia tunteita.
Mun lapsi soitti seiskaluokalla vuolaasti itkien kotiin, kun pappa oli kuollut edellisenä iltana. Halusi aamulla mennä kouluun, mutta koulussa oli tullut paha mieli. Poika on. En ole kuullut kenenkään sanoneen mitään jälkeenpäin.
En olisi missään tilanteessa kehdannut itkeä koulussa edes ekaluokalla 7 vuotiaana. Ehkä maailma on muuttunut ja nyt ollaan yliherkkiä joka-asiassa.
Vierailija kirjoitti:
6v. Äärimmäisessä surussa tai kivussa vanhemmankin.
Höpö höpö.
On noloa jos 11 vuotias itkee koulussa.
Ei ole mitään ikärajaa, jos on syy itkeä. Ihan huomioitkuja en katso hyvältä edes esikoululaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osannut sanoa.
Selvitä.
ei ole noloa