Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisittekö toimeentulotuen suuruisella rahamäärällä?

Vierailija
31.03.2022 |

Jos rehellisesti laskette niin riittäisikö toimeentulotuki kohdallanne asialliseen elämään?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt jo vuosia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin kuukausia, en vuosia.

Vierailija
4/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin sillä erittäin hyvin ja tuntisin itseni rikkaaksi.

En voi koskaan saada toimeentulotukea, koska omistan kiinteistön jota en aio koskaan myydä.

Vierailija
5/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän sitä just pärjää kun saa melkein kaikki muutkin laskut lähetetty kelaan ja saa vielä säästöön rahaa. Työmarkkinatuella ei pärjää.

Vierailija
6/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjäisin. Ihan vanhasta muistista, koska vuosia sitten jouduin pärjäämään pienemmällä rahalla.

Vierailija
7/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ja varmaan sen tarkoituskin on ettei sillä pärjää. Ollaan kuitenkin yhteiskunnassa jossa edellytetään että jokaisella on oma vastuu elämisestään.

Vierailija
8/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan luksusta olla tt tuella. Ei koskaan stressiä onko rahaa hoitaa mm omaa terveyttä.

Vierailija
9/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi hyvin jokusen kuukauden. Sehän on tarkoitettu tilapäiseksi tueksi, ei pysyväksi kansalaispalkaksi. Muutamassa kuukaudessa saa järjestettyä uuden työpaikan.

Vierailija
10/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se on kooltaan?

Vierailija
11/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän työmarkkinatuella, 580 euroa 4 viikolta. Kyllä tuo on liian vähän!

Vierailija
12/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se on kooltaan?

N 500 e vuokran ja sähkölaskun jälkeen.

Olen elänyt sillä ja pienemmällä. Rahamäärä oli yksi haaste, tulojen tuleminen tipottain ja ennalta-arvaamattomina päivinä toinen. Ramppaaminen SOS toimessa, diakonilla, leipäjonossa yms vielä kolmas.

Ei se kokonaisuutena ole ihmisarvoista elämää ja sieltä on vaikea nousta. Minä pystyin siihen, mutta mulla oli monella tapaa tuuria. Mm mulle on kustannettu hyvä koulutus ja sairauteni paranivat sellaiseen kuntoon, että pystyin tekemään hieman töitä jne ja resilienssiä olen kaikesta huolimatta perinyt.

Vierailija
13/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin oikein hyvin. Se olisi 50% lisää nykyiseen verrattuna.

Vierailija
14/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan sillä yli vuosikymmen elettyä putkeen. Senkin jälkeen olen ollut vuosia ttt:llä.

Vierailija
15/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt jo vuosia, välillä 40% leikatullakin. Kyllä silläkin hengissä pysyy.

Vierailija
16/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en.saisin hyvää eläkettä mutta ei hyväksytä että olen työkyvytön koska pitää PRRRKL ajatella postiivisesti

Pol Pot käsitteli virkamiehiä kuten niitä pitää käsitellä!

Vierailija
17/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi 40 prosenttia leikattukin toimeentulotuki, jos ei olisi opintolainaa takaisin maksettavana. Luultavasti siinä vaiheessa, kun laina on maksettu pois, siirryn sille, koska en jaksa työkkärin kanssa pelleilyä.

Vierailija
18/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei ole tarkoitettu pysyväksi. Se on yhteiskunnan viimesijainen auttamismuoto. Oletus on, että ihminen työllistyy, aloittaa ammattiin johtavat opinnot tai pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle.

Jos vuokran ja sähkölaskun jälkeen todella käteen jäisi vielä 500 euroa, pärjäisin rahalla mainiosti. Se riittää minulle hyvin ruokaan, vaatteisiin ja jopa koiran menoihin - edellyttäen, että koira ei sairastelisi.

Vierailija
19/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää tällä hetkellä elämiseen n. 20 euroa alle toimeentulotuen perusosan, koska en ole hakenut sitä. Hyvin pärjää työmarkkinatuella ja asumistuella, kun ei käytä rahaa turhuuksiin.

Vierailija
20/39 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta pärjätty tuilla,kyllä täällä korpimökissä pärjää,onneksi sähkö on ilmaista ja puita riittää metsässä ja ruokaakin saa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme