Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka asutte vähintään 20 km päässä lähimmästä ruokakaupasta, miten pääsettu kauppaan jos auto hajoaa?

Vierailija
31.03.2022 |

Auto levisi eikä julkista ole. Ainoastaan voi vuokrata auton siksi aikaa kun saa korjattua auton. Kalliiksi tulee joka tapauksessa. Olisiko vain helpompaa / halvempaa muutta lähemmäs palveluita, kun bensakin nykyään törky hinnoissa?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kuskaa kauppaan naapurin juoppo mies viinapalkalla. Ongelma on vaan se, että kauppareissu pitäisi osua sellaiseen saumaan, että hän sattuisi olemaan selvinpäin. Tai edes alle 0,2 promillea.

Mitä jos vaikka lainaisit sitä naapurin juopon autoa silloin, jos sattuukin olemaan just ottopäällä? Ja lupaat tuoda vähän enemmän kirkasta korvaukseksi autonlainasta. Ei mene hänellä sitten arvokasta juopotteluaikaakaan hukkaan, kun ei tarvitse olla selvin päin kuskatessa.

Symbioosi juoppojen kanssa tahtoo johtaa vakituiseen juoppokuskin virkaan...

Vierailija
62/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on järjestelykysymyksiä.

Myös maalla on kaupassa kotiinkuljetus, toinenvaihto ehto on tilata S-marketista (joita on joka kylässä) verkkokaupasta tavarat ja pyytää taksia toimittamaan tavarat kotiin.

Tulee paljon halvemmaksi, kuin vuokrata auto.

Miksi tehdä asiat niin vaikeaksi. Maaseutu on pullollaan vanhoja ihmisiä, joilla ei ole edes auton ajo-oikeuttaja silti saavat hoidettua kauppa ja apteekki asiat.

S-Marketeja tai edes Saleja (se on se muun maan Alepa) ei ole joka kylässä eikä edes joka kunnassa eikä näissä mitään verkkokauppaakaan kaikkialla ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme autoa joten töihin kulkeminen ja kauppaan pääsy ei ole ongelma jos yksi on poissa pelistä.

Vierailija
64/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aika kalliksi tulee taksilla ajelu jos käy töissäkin

Jos asuu noin kaukana palveluista ei ole niin uusavuton, että jättäisi kulkemista yhden kortin varaan. 

Ja miten minä työmarkkinatuella voisin olla 2 tai useamman kortin varassa?

Luuletko, että ongelmasi ratkeavat vauva-palstalla?

Jos asut syrjässä, niin luulisi että joku vaihtoehtoinen kulkumuoto on sinullakin. Vaikkapa mopo?

Jos ei, niin kypsy sinne korpeesi. Ihan on oma mokasi ja valintasi.

Vierailija
65/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itke vähän. 

Vierailija
66/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto on rikki, niin silloin ajellaan Ooppelilla.

Vierailija
67/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Minullakin on vaikeaa.

Vierailija
68/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vakuutus joka kattaa vara-auton sen varalle, et oma hajoaa. Tuodaan oikein toimitettuna kotiin saakka.

Sun kannattaa kyllä lukea vakuutusehdot uudelleen. Se ei nimittäin kata vuokra-autoa missä tahansa auton hajoamistilanteessa, vaan käytännössä vain silloin kun se hajoaa ajokelvottomaksi kun olet jossain ajossa matkalla. 90 prosenttia auton hajoamiseista on kuitenkin sitä, että kotipihassa huomaat, että nyt sillä ei voikaan enää ajaa syystä y. Silloin vakuutus EI tarjoa vara-autoa.

Suosittelen myös sinua lukemaan. Teknisessä viassa vakuutus korvaa 7 vrk, ainakin Pohjola Vakuutuksessa. Keskeytysturva tulee olla voimassa.

Vierailija
69/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ainakin kysytään kyläläisiltä,että kuka menossa kauppaan ja pääseekö kyydissä. Näin on käynytkin.

Vierailija
70/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on järjestelykysymyksiä.

Myös maalla on kaupassa kotiinkuljetus, toinenvaihto ehto on tilata S-marketista (joita on joka kylässä) verkkokaupasta tavarat ja pyytää taksia toimittamaan tavarat kotiin.

Tulee paljon halvemmaksi, kuin vuokrata auto.

Miksi tehdä asiat niin vaikeaksi. Maaseutu on pullollaan vanhoja ihmisiä, joilla ei ole edes auton ajo-oikeuttaja silti saavat hoidettua kauppa ja apteekki asiat.

Ei ainakaan meille toimita yksikään kauppa. Ei edes pizzaa saa kotikuljetettuna. Matkaa 25 km.

Täällä on ollut kauppa viimeksi 1970 -l alussa. Joka kirkonkylässä ehkä s-market, mutta ei todellakaan joka kylässä.

Vierailija
71/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan kotiinkuljetus. Vaikka toimitus nyt maksaa, on se mielestäni sen arvoista. Kaupan auto tuo ruoat ovelle, eikä tarvii itse niska hiessä niitä ostoksia himaan raahaa....

Ite olen säästäny ku heräte ostokset jäänyt pois. Tulee myös mietittyä tarkemmin ennakkoon, mitä viikossa tai kahdessa tarvii.

Ekan tilauksen jälkeen samojen tuotteiden lisäys yx painallus ka sit voi helposti lisäillä ja karsia listaa.

Seuranta näyttää koska kuski perillä ja tuotteet ollut aina ok.

Vierailija
72/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla auton kasko keskeytysturvalla on korvannut viimeisen 7 v aikana useampaankin kertaan vara-auton, kun auto hajonnut tai ei ole lähtenyt liikkeelle kotipihasta. Alkuperäiseen ongelmaan: kuljetaan perheen toisella autolla. Ja tuo kaupassakäynti on pienin ongelma ainakin minulle. Isompi on se, miten pääsisin töihin. No varmaan sitten pyörällä, jos ei olisi tuota vakuutusta. 20 km suuntaansa ei ole paljon, jos olet työttömänä, ja aikaa on polkemiseen? Itse kun teen noita 20-50 km pyörälenkkejä lähes päivittäin niin en näe tässä ongelmaa.

Vierailija
73/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa taksiin tai laina-autoon tai vakuutuksiin, niin kannattaa ehkä muuttaa sinne missä pääsee bussilla? Tosin vuokrat on yllättävän kalliita nykyään. Ja maksaahan se muuttokin.

Vierailija
74/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisautolla mikä saadaan korjaamolta.

Vierailija
75/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoan kotiinkuljetus. Vaikka toimitus nyt maksaa, on se mielestäni sen arvoista. Kaupan auto tuo ruoat ovelle, eikä tarvii itse niska hiessä niitä ostoksia himaan raahaa....

Ite olen säästäny ku heräte ostokset jäänyt pois. Tulee myös mietittyä tarkemmin ennakkoon, mitä viikossa tai kahdessa tarvii.

Ekan tilauksen jälkeen samojen tuotteiden lisäys yx painallus ka sit voi helposti lisäillä ja karsia listaa.

Seuranta näyttää koska kuski perillä ja tuotteet ollut aina ok.

Ihan oikeasti nyt : ottakaa selvää, kuljettaako yksikään kauppa noin vaan 30 kilometrin päähän tavaroita! Ja katsokaa jostakin taksin hinnastosta, paljonko ruokakuljetuksen vieminen niin kauas maksaisi.

Vierailija
76/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheessä on 2 työssä käyvää, on yleensä 2 autoa.

Auton rikkoutuminen on otettava tavalla tai toisella huomioon syrjässä asuessa.

Jos ap:n murhe on pelkkä kauppa-asiointi, silloin et kai käy töissä?

20km menee polkupyörälläkin, jos ei ole muita velvoitteita.

Miten joku ei ole kuullut etätyöstä, siitä on puhuttu paljon korona-aikana

Vierailija
77/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoni ovat maksaneet 200-2000 €. Jos hajoaa, puoliso korjaa. Korjaamisen ajaksi voi hakea käytettyjen autojen kauppiaalta vuokra-autoksi edullisesti samanlaisen rassin tai vaikka ostaa uuden. Tuttavillakin on sen verran autoja, että aina löytyy laina-auto.

Vierailija
78/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdän pari kertaa vuodessa Norjaan ostamaan näkkileipää, säilykkeitä ja kahvia. Muutenkin pärjeen ihan hyvin, lähinnä kissoille kalastan aina välillä ... :)

Vierailija
79/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella autolla, traktorilla, fillarillakin hätätapauksessa hyvällä säällä. Ihan hätätapauksessa naapuriapu.

En muutenkaan käy kaupassa kuin kerran viikossa.

Vierailija
80/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olet muuttanut pöpelikköön asumaan.

Minulla on ruokakauppa kotitalon alakerrassa ja muutkin palvelut parin kadunvälin päässä.

Oma valinta.

Sitähän tässä ketjussa kysyttiinkin?