Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäitiys vai työttömyys?

Vierailija
03.10.2006 |

Olen kolmen lapsen äiti, ollut kotona jo esikoisen syntymästä lähtien.

Kuopus täyttää pian kolme vuotta ja kotihoidontuki on loppumassa. Minulla ei ole työpaikkaa mihin palata, joten edessä on meno työkkäriin työnhakijaksi.

Jos minulla olisi mahdollisuus, haluaisin hoitaa lapseni kotona kouluikään saakka. En vain tiedä, onko se mahdollista.

Kuulun ammattiliittoon, ja jos nyt ilmottaudun työttömäksi, saisin ansiosidonnaista päivärahaa. Samalla tietenkin sitoudun menemään töihin tai kurssille, mikäli työkkäristä niin osoitetaan.

Jos haluaisin jäädä kotiin, jäisin täysin ilman tuloja. Taloudellisesti se olisi mahdollista, miehelläni on kohtalaisen hyvät tulot.

Asiassa askarruttaa vain se, menetänkö oikeuteni ansiosidonnaiseen päivärahaan ja työttömyyskassaan kokonaan, jos jään kotiin ilman tuloja? Voinko myöhemmin työnhakijaksi mennessäni (esimerkiksi kahden vuoden päästä) saada samat edut takaisin, mitä olen aikoinaan hankkinut, vai täytyykö minun aloittaa kaikki alusta?

Tietääkö kukaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku tietäisi, miten verottaja suhtautuu siihen, jos on kokonaan vailla tuloja? Joutuuko tekemään suuretkin selvitykset ja vakuuttelut siitä, että ei tee pimeää työtä?

Vierailija
2/3 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan siitä, mitä ap kysyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain kenkää työkkäristä,kun en hakenut töitä. en vain voinut kuvitella itseäni työssä,josta en ollut kiinnostunut. inhosin työkkärivirkailijaa,joten nyt on parempi,voin mennä töihin kun itse haluan. en siis ole saanut tuloja mistään pitkään aikaan,mutta olemme pärjänneet ihan hyvin.