Miksi sunnuntaityöstä pitäisi saada parempaa palkkaa?
Niin? Kysyn vaan? Palkkataso määriteltäänköön jotenkin muuten. Jos kuuluu kirkkoon, ymmärrän tämän jotenkin, mutta mitä väliä muille on onko sunnuntai vai maanantai?
Ja ansaitsen vähemmän kuin kätilöt, toimin vientiin tekevän teollisuuden palveluksessa. Onko tämä reilua kätilöt? Me tuomme Suomeen rahaa ja ansaitsemme vähemmän kuin useimmat muut. No tämä vientiteollisuus kannattaa. (Meillä ei tehdä sunnuntaisin töitä, vaikka niitä olisikin.)
Kommentit (25)
Eihän sitä sunnuntailisää oltu poistamassa vaan isoa korvausta leikkaamassa. Edelleen ymmärtääkseni siitä saa tavallisen päiväpalkan lisäksi 2/3 palkkaa päälle. Väitänpä, että ihan houkuttelevaa tuo edelleen on ihmiselle, joka haluaa sitä rahaa ansaita.
Itse olen seurakunnan työntekijä ja meille sunnuntai on ihan samanlainen työpäivä kuin mikä muu päivä tahansa. Tämä on hyvin ymmärrettävää, kun työ painottuu usein iltoihin ja viikonloppuihin. Minulla on siis kaksi vapaapäivää viikossa eikä sunnuntai/pyhä/juhlapäivistä makseta mitään ekstraa. Eikä myöskään ole ylimääräisiä juhlapyhistä johtuvia arkivapaita. Lisäksi työni on ns. "hengellistä työtä" eli minulla ei ole mitään työaikoja vaan työvelvoite 24/7 (voi joutua vapaapäivänäkin töihin jos joku toinen sairastuu tai on joku kriisitapaus tms.). Ammatinvalintakysymys. :)
Mun mielestä sunnuntailisät pitäisi säilyttää ja kaupat laittaa kiinni sunnuntaiksi. Mikä pakko on päästä markettiin 7 päivää viikossa? Saisivat ihmiset olla lastensa kanssa kotona eikä työnantajan tarvitsisi maksaa tuplapalkkaa.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:30"]Mä en tajua tätä uskontoon vetoamista, tai siis just tota "Suomihan on niin maallistunut yhteiskunta, että mitä väliä jollain sunnuntailla enää nykyään on?". Tietääkseni ateistit viettää kuitenkin viikonloppua siinä missä kaikki muutkin?
[/quote]
Sama juttu kävi ilmi pari päivää sitten, kun jossain tämäntyyppisessä keskustelussa jotkut olivat sitä mieltä, että pyhälomat pois.
Kyllä ne joulu- ja pääsiäislomat on vaan tähän asti kaikille ateisteillekin yms. kelvannu. :DD
[/quote]
Juu on koska muutoin ei ole tiedossa mitään lomaa, mulle on ihan sama jos voisin pitää pääsiäisen lomapäivät vaikka tammikuussa mutta eipä ole mahdollista..
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:30"]Mä en tajua tätä uskontoon vetoamista, tai siis just tota "Suomihan on niin maallistunut yhteiskunta, että mitä väliä jollain sunnuntailla enää nykyään on?". Tietääkseni ateistit viettää kuitenkin viikonloppua siinä missä kaikki muutkin?
[/quote]
Sama juttu kävi ilmi pari päivää sitten, kun jossain tämäntyyppisessä keskustelussa jotkut olivat sitä mieltä, että pyhälomat pois.
Kyllä ne joulu- ja pääsiäislomat on vaan tähän asti kaikille ateisteillekin yms. kelvannu. :DD