Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kertoa vauvalle vauvasta?

Vierailija
17.09.2015 |

Minulla on mieheni kanssa 6kk vanha vauva. Olen raskaana ja tämän uuden vauvan pitäisi syntyä kun esikoinen on 1v3kk. Miten saan vauvan ymmärtäämään, että hän saa kohta pienen siskon tai veljen? Yritin selittää asiaa hänelle katsomalla häntä suoraa silmiin, laittamalla käden mahalleni ja sanomalla oikein hitaasti ja selkeällä äänellä, että "Äidillä on vauva mahassa. Sitten kun sinä olen 1v3kk vanha, niin sinä saat siskon ja veljen. Silloin sinä olet jo itse iso tyttö ja hoidat äidin kanssa vauvaa yhdessä, vai mitä", mutta vauva vain tuijotti minua ihmeissään ja tuntui ajattelevan, että "Mitä tuo äiti tuossa selittää". Kun sitten kyselin vauvalta, että "Missä vauva on", niin tyttö vain tuijotti minua ja osoitti lopulta itseään vaikka minä tarkoitin tietenkin, että missä masuasukki on.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on lapset pienellä ikäerolla. Sanon vain, että äitin masussa on vauva.

Kannattaa jo nyt unohtaa kuvitelmat, että yhdessä hoidatte vauvaa, ja että 1v3kk olisi iso. Todellisuudessa tilanne on melko sama kuin kaksosten kanssa. Paitsi, että se isompi ehtii joka paikkaan, ja nukkuu vähemmän, ja uhmaa. Itse ainakin koin 1-2 vuotiaan hoidon olevan univelkaisena raskaampaa kuin vauvan hoidon.

Vierailija
2/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vajaa tai jotain? Luulet, että 6kk vauva tajuaa mitä puhut?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa odotat vielä sen 6 kk...

Vierailija
5/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarttekaan tajuta!! oletpa höpsö tai jopa tyhmä. Meillä tuli juuri sama ikäero kahdelle nuorimmalla, en mä sen enempää selittänyt vauvalle mitä on tulossa, eihän se voi ymmärtää. Välillä ihmetteli ilmeillään että mikä häntä potkii kun oli sylissäni :D voi että se oli tälläiselle vauvahullulle ihaninta aikaa, vauva massussa ja vauva sylissä.....!!

Mutta aikansa kutakin. En ottaisi uusintana, koska oli se myös raskasta. Loppuraskaus, kun piti isoa vauvaa kantaa jokapaikkaan, ja sit supisteli ja kroppa ei muutenkaan olisi kärsinyt enää mitään fyysisesti raskasta.

Nyt vauvat 1v9kk ja 6kk, ihanasti sujunut alusta alkaen, ei suurempaa mustasukkasuutta ja ihanasti osaa on tuo isoveli pikkusiskoaan pitää hyvänä ja jopa naurattaa häntä. Ihanaa.

Vierailija
6/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikiasti, ei vauva voi ymmärtää sun selitystä, koska se on vauva. Ja ton ikäselle 9kk ei todella ole 'kohta' , sehän on enemmän ku sen elinikä tähän mennessä! Eiköhän se tajua sitte viimesen kuukauden aikana tai viimeistään kun vauva syntyy. Ite en ymmärrä kiinaa vaikka kuin hitaasti ja selkeästi puhuttais. Joten kaikki sympatiani vauvalle..

Vierailija
7/7 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että vää vää ja guu guu. Jos ei tuosta tajua niin sitten sillä on varmaan joku ymmärtämishäiriö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi