Olen perinteisiä arvoja kannattava mies
Meillä nainen tiskaa, siivoaa, tekee ruuat, pesee pyykit ja kaikki kotityöt tekee. Minä taas vaihdan auton renkaat ja teen muut miesten hommat. Tämä on minusta reilu systeemi eli kumpikin tekee sen minkä osaa parhaiten. Onneksi naiseni ei ole feministi vaan oikein fiksu nainen.
m30
Kommentit (21)
Ja varmaan asutte kerrostalossa? Siellähän niitä hommia on niin paljon ettei paskalle taivu.
Nojoo, ei ole minulta pois. Itse en voisi olla ap:n kaltaisen miehen kanssa.
Voihan noin tehdä, vaikka olisikin feministi. Omien taitojen ja kiinnostuksen mukaan ne hommat kannattaa jakaa
Pikemminkin, jos naisesi ja sinä olisitte fiksuja ihmisiä olisitte kumpikin feministejä.
PS. Vaikka molemmat kannattaisitte feministejä, niin työnjako voisi silti olla "perinteinen" kummankin vapaasta tahdosta. Kas kummaa, kun nuo eivät sulje toisiaan pois lainkaan, mutta senhän sisäistämiseen eivät teidän kapasiteetit riitä ;)
Meillä mies tekee suurimmaksi osaksi ruoan, koska hän tykkää siitä ja on minua paljon parempi siinä. Minä taas pesen pyykit, koska miesten tapaan hänellä ei ole loogista ajattelukykyä pyykkien lajittelusta eikä pesuaineen annostelusta. Kumpikaan meistä ei vaihda renkaita vaan rengashotellin heppu tekee sen. Muuten teemme kaikki kotityöt yhdessä.
Nuo vaimosi hommat tehdään joka päivä, auton renkaat vaihdetaan 2 kertaa vuodessa. Oletko idiootti vai joku täysin kädetön urpo?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:05"]
Ja mitä tähän pitäisi mielestäsi kommentoida?
[/quote]
No alkaa räyhätä. Sitähän tuo feministi aloituksellaan hakee.
Ap varmaan myös tekee ahkerasti palkkatöitä, jotta vaimo voi keskittyä kotityöhön. Perinteisestihän leivän hankkiminen on miesten työtä, naisten työtä taas sen leipominen.
Miksi ap ei kertonut sitä perinteisten arvojen miehen suurinta saavutusta: omakotitalon rakentaminen omin käsin pitkästä tavarasta? Miksi hän jätti sen mainitsematta?
Ns. perinteisesti mies tuo leivän taloon ja nainen hoitaa kodin ja lapset. Sulle on siis ok, että vaimo jää kotiin ja sinä elätät? Vai meinasitko poimia rusinat pullasta ja puolittaa oman osuutesi diilistä ja odottaa vaimolta sekä perinteiset työt että ansiotyötä päälle?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:09"]Nuo vaimosi hommat tehdään joka päivä, auton renkaat vaihdetaan 2 kertaa vuodessa. Oletko idiootti vai joku täysin kädetön urpo?
[/quote]
No on niitä muitakin miesten hommia kun auton renkaan vaihto.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:09"]Nuo vaimosi hommat tehdään joka päivä, auton renkaat vaihdetaan 2 kertaa vuodessa. Oletko idiootti vai joku täysin kädetön urpo? [/quote] No on niitä muitakin miesten hommia kun auton renkaan vaihto.
[/quote]
Kuten esimerkiksi? Minun isäni teki vielä yli kahdeksankymppisenä peltikaton veljensä kesämökille, ja pari vuotta aiemmin hän oli maalannut oman omakotitalonsa seinät. Löytyyköhän sinulta puhtia samaan samanikäisenä?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:09"]Nuo vaimosi hommat tehdään joka päivä, auton renkaat vaihdetaan 2 kertaa vuodessa. Oletko idiootti vai joku täysin kädetön urpo?
[/quote]
[/quote] Mielelläni kuulisin päivittäin hoidettavista "miesten hommista" lisää? :)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:09"]Nuo vaimosi hommat tehdään joka päivä, auton renkaat vaihdetaan 2 kertaa vuodessa. Oletko idiootti vai joku täysin kädetön urpo? [/quote] No on niitä muitakin miesten hommia kun auton renkaan vaihto. [/quote] Mielelläni kuulisin päivittäin hoidettavista "miesten hommista" lisää? :)
[/quote]
Kuten myös.
Yritän juuri miettiä, että milloin viimeksi oma mieheni on tehnyt ns. miesten töitä ja kait se viime vuoden puolelle menee. Ei kerrostalossa ole mitään sellaisia hommia kun ulkopuoliset hoitaa kaiken remppaamisesta lähtien (koska oma mieheni ei osaa).
Olen kotiäiti, jonka mies ei ole pessyt pyykkiä, kokannut tai imuroinut kertaakaan sen jälkeen kun on mut tavannut. Mä olen kuitenkin myös feministi. Mä olen valinnut että haluan hoitaa kotia, vaikka mulla on yliopistokoulutus ja mun lähipiiri on painostanut mua työntekoon. Olen sitä mieltä, että jokaisella miehellä ja naisella on vapaus päättää omasta elämästä sekä siitä haluavatko he hoitaa kotia vai eivätkö. Ja se on nimenomaan feminismiä.
Kai käyt myös metsätöissä talvella, nimittäin sehän vasta miesten työtä onkin. Hevosen kanssa tukkeja tuotte, jotta vaimo saa hellaan tulet. Vai eikö "nappaa"?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:09"]Nuo vaimosi hommat tehdään joka päivä, auton renkaat vaihdetaan 2 kertaa vuodessa. Oletko idiootti vai joku täysin kädetön urpo?
[/quote]
[/quote]
Kuten?
Olen feministi, ja minulle sinun systeemisi on ihan okei. Ei minua kiinnosta vittuakaan miten teillä kotityöt jaetaan.
Haluaisin myös kysyä olisiko sinulle mitään väliä jos naapurin nainen olisi autoalalla ja vaihtaisi renkaat sun muut mitä sinä teillä teet, kun taas mies tekisi kotityöt.
Ja mitä tähän pitäisi mielestäsi kommentoida?