Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin auttaa asunnotonta kaveria?

Vierailija
17.09.2015 |

Otetaan vinkkejä vastaan millä voisin piristää/auttaa kaveria joka on ilman vakituista asuntoa? Lymyää kavereiden nurkissa ja jonottaa kaupungilta asuntoa, yksityiseltäkään ei ole irronnut. Hän jäi jokin aika sitten työttömäksi YT-neuvotteluissa ja harmittavasti samoille aikajanoille sattui päättymään asunnon määräaik. vuokrasopimus.

Elän itsekin aika vaatimattomalla summalla ja voisin hänet ottaa vähäksi aikaa omiin nurkkiini, jos en asuisi soluasunnossa. Olen käsittänyt ettei hänellä ole ketään läheistä joka voisi hänet majoittaa.

Kyseessä on ihan rehti ihminen, ei käytä aineita eikä alkoholia. On vain käynyt huono tuuri ja tuntuu ilkeältä ajatella että hän joutuisi nukkumaan jossain juopposuojassa tai jopa "kadulla" :(

Ihan kaikki ehdotukset otetaan vastaan jolla kaverille saatais ees hetkellisesti paremmat oltavat :)

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:46"]

Kyllä hällä on irtisanomisaika ollut jne. Vähän nyt omutuiselta kuulostaa? Onko mies?

[/quote]

Tarkoitatko irtisanomisaikaa työstä? En tiedä itse tarkemmin mikä se mahtaa olla kun en ole vastaavassa tilanteessa ollut, siis YT-tilanteessa. Sen tiedän että asunnossa hänellä oli määräaikainen jonka päättymispäivä hänellä toki on ollut tiedossa. Ja on mies (miten se tähän liittyy?) - ap -

[/quote]

En ole tuo kysyjä, mutta on tunnettu tosiasia että yksin hakeva suomalainen heteromies on kaikessa ns. humaanissa toiminnassa järjestyksen viimeinen, koska kuvitellaan että sellaisella on pakko olla rahaa ja että sellaisen on helppoa saada töitä. Ei ole siis mitään viherpiipertäjiin vetoavaa ominaisuutta jolla voisi edetä jonon ohi. Hauku näin sanovat rauhassa populistiksi, mutta se on fakta. Näiden viherpiipertäjien harhaluuloista huolimatta työn saaminen on monelle nykyään äärimmäisen vaikeaa.

Vierailija
42/48 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:08"]Masentaa lukea näitä asunnottomuusjuttuja ;( Ymmärtäisin jos joku saamaton, varasteleva, velkaantunut,  sekakäyttäjäjuoppo ois kyseessä. Mihin maailma on menossa?
[/quote]

Olen pahoillani.
Juuri tuollainen olen, velkaantunut.
Summa ulosotossa kasvaa joka päivä.

Takana 30% palkanalennukset.
Voi kun olisinkin saanut potkut, pärjäisin hienosti työttömänä. ( nyt liian suuret työssäkäyntikulut, autonpito pakollinen.)

Jos otan lopputilin itse, seuraa 3 kk karenssia.
Olen siis itse syyllinen palkanalennuksiin?
Syyllinen?

Olen lehdenjakaja. Mihin maailma on tosiaan menossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:46"]

Kyllä hällä on irtisanomisaika ollut jne. Vähän nyt omutuiselta kuulostaa? Onko mies?

[/quote]

Tarkoitatko irtisanomisaikaa työstä? En tiedä itse tarkemmin mikä se mahtaa olla kun en ole vastaavassa tilanteessa ollut, siis YT-tilanteessa. Sen tiedän että asunnossa hänellä oli määräaikainen jonka päättymispäivä hänellä toki on ollut tiedossa. Ja on mies (miten se tähän liittyy?) - ap -

[/quote]

En ole tuo kysyjä, mutta on tunnettu tosiasia että yksin hakeva suomalainen heteromies on kaikessa ns. humaanissa toiminnassa järjestyksen viimeinen, koska kuvitellaan että sellaisella on pakko olla rahaa ja että sellaisen on helppoa saada töitä. Ei ole siis mitään viherpiipertäjiin vetoavaa ominaisuutta jolla voisi edetä jonon ohi. Hauku näin sanovat rauhassa populistiksi, mutta se on fakta. Näiden viherpiipertäjien harhaluuloista huolimatta työn saaminen on monelle nykyään äärimmäisen vaikeaa.

[/quote]

Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa. Kyseinen kaveri on kyllä juuri tuo "suomalainen heteromies" mutta sitä en osaa arvioida, kuinka paljon se vaikuttaa jonoihin tai asunnon saantiin yleensäkin. Tai töiden saantiin. Oli mikä oli niin olis mukava jos hänelle asunto (ja työ myös tietysti) jostakin irtoaisi. Ystävällinen, sydämmellinen tyyppi on tämä ko. kaveri! :) - ap -

Vierailija
44/48 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kaupungista muka asunnoton ei saa asuntoa? Sinne pitää itse olla aktiivinen ja soitella, että on asunnoton ja tarvii asunnon heti - taatusti saa asunnon.

Myös pk-seudulla, jossa asunnot kortilla.

Vierailija
45/48 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun suomessa on kylmä talvi. muuten asuisin jossain hökkelissä. vituttaa maksaa 700e/kk pelkästä asumisesta, melkein puolet rahoista menee :(

Vierailija
46/48 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pankkilaina ja osta sille kämppä.

Vierailija
47/48 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihh?

Vierailija
48/48 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jos vaan mahdollista niin vaihtamaan Helsingin lähikuntiin: Vantaa, Espoo, Sipoo, Kirkkonummi, Kerava, Järvenpää, Jokela jne. Hyvät kulkuyhteydet vaikka työpaikka löytyiskin helsingistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi