Lääkärit nousivat hoitajia vastaan, mutta
kun he itse menevät lakkoon niin ei silloin potilaiden hengillä ole mitään väliä. Kaksinaismoralismia ja tekopyhyyttä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Missä lääkärit ovat nousseet hoitajia vastaan? Lähde kiitos.
Lääkäri pula nimenomaan ratkaistiin rahalla, muutama vuosi sitten.
Meidän terveyskeskukseen ei saatu lääkäriä "taulukkopalkoilla", mutta kun palkkaa korotettiin 18.000€/kk Johan oli hakijoita.
Jossakin Lapissa saatetaan maksaa jopa 20.000€/kk.
Lääkärien ahneudella ei ole rajoja, se nyt tiedetään ennestään. Ei kiinnosta terveydenhoidon resurssipula lainkaan kun on omasta lompakosta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä on, että jos lääkärit menee lakkoon niin äkkiä lentää lisää rahaa kuntien pussista heille, mutta jos hoitajat uhkaa lakkoilla niin ei tule kuin syytöstä ja sormen heristystä? Lääkärit on jotain jumalia vissiin, hoitajat vaan alamaisia.
Koska hoitajia ei arvosteta! Samalla tavalla paheksuttaisiin lakkoilevia siivoojia, keittäjiä ym. Sitä ei ymmärretä miksi ihmeessä julkisen puolen orjat kehtaavat lakkoilla ja niskuroida. Lääkäri nähdään oikeasti jumalasta seuraavana julkisella puolella ja heitetään vähän rahaa rahan päälle, ettei vaan jumalat suutu.
Lääkärinä tuen aina sairaanhoitajia.
Entäpä ministeri Sarkkinen. Huolena ilmastonmuutos ja muut perusaiheet somensa pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Se että muutama lääkäri mediassa mielipiteitään asiasta esittää ei tarkoita että lääkärit olisi noussut hoitajia vastaan.
Päijät-Hämeessä pari nuorta lääkäriä kirjoitti erittäin fiksusti hoitajien ja mikä ettei itsensäkin puolesta jokin aika sitten lehteen ja vaati muutosta tilanteeseen. Nuo isot herrat ja rouvat taas voisivat ilmaista huolenssa hieman eri sanoin.
"Onkohan nää samat johtajaylilääkärit lainkaan huolissaan hoitajapulasta ja sote-alan kriisistä? Kuinka monta ”huolenilmausta” olette nähneet meistä hoitajista? Muistetaan, että KT keskeytti neuvottelut. Ei hoitajat. #Lakko on laillinen."
Tehyn saamattomat edunvalvojat yrittävät esittää että syy jossakin muualla kuin heissä itsessään. Lääkärit eivät päätä hoitajien palkoista vaan tehy neuvottelee ne työnantajan edustajien kanssa.
Lääkärien koulutusmääriä pitäisi kiireesti lisätä. On se kumma, kun ei edes erittäin hyvin palkattuihin erikoisaloihin ole riittävästi hakijoita. En ymmärrä, miten lääkäriliitolla on niin kova ote poliitikoista, ettei lääkäripulaa saada korjattua. Olen kiitollinen, että Virosta tulee Suomeen lääkäreitä
Missä lääkärit ovat nousseet hoitajia vastaan? Me kannustettiin meidän hoitajia jäämään lakkoon, hoidetaan itse lakkopäivät vähän enemmän. Jos hoitajien palkkaus olisi minusta kiinni, niin korottaisin niitä tuntuvasti.
Lääkäri täällä myös hoitajia tukemassa!
Hesarissa oli juttua että hallitus se joka viime kädessä asian päättää eli katseet sinne.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärien koulutusmääriä pitäisi kiireesti lisätä. On se kumma, kun ei edes erittäin hyvin palkattuihin erikoisaloihin ole riittävästi hakijoita. En ymmärrä, miten lääkäriliitolla on niin kova ote poliitikoista, ettei lääkäripulaa saada korjattua. Olen kiitollinen, että Virosta tulee Suomeen lääkäreitä
Venäläisiä lääkäreitä myös paljon tulossa. Virolaiset haluavat nykyään mieluummin oikeisiin länsimaihin eikä suomeen.
Joo, eihän lääkärit nyt voi mitenkään jäädä ilman tuntuvaa palkankorotusta. Hehän ovat jo maakuntien tulokuninkaita/kuningattaria valmiiksi, mutta pitäähän sitä hieman lisää saada. Ollaan niin huolestuneita terveydenhoidon kantokyvystä kyllä kun hoitajat vaativat palkankorotusta mutta ei huolestuta lainkaan kun itse pitäisi saada ökypalkkoihinsa vielä lisää.